آپشن‌های زیاد یک خودروی خانوادگی

تجربه رانندگی با بایک سنوا D70

0

بایک سنوا D70 (BAIC SENOVA) یک سدان متوسط است که ابعادش برای یک خانواده، کاملاً مناسب به‌نظر می رسد. در طراحی داخلی این خودرو، که در سال ۲۰۱۴ انجام شده است، تلاش شده تا از چیزی غافل نمانند و هر آپشنی که بشود را رویش گذاشته‌اند. مثل خیلی از خودروهای روزِ جهان برای روشن کردن بایک سنوا نیازی به چرخاندن سوییچ ندارید و همه‌چیز با یک دکمه START روی کنسول وسط انجام می‌شود. استفاده از رنگ مشکی در کنار قطعات چوب مصنوعی، کابین سنوا را شبیه به نمونه‌های مشهور دنیا کرده است. اما هرچه از داشبورد پایین بیایید، استفاده از پلاستیکِ خشک بیش‌تر می‌شود، تا جایی که پلاستیکِ کنارِ درها شکننده به‌نظر می‌رسد. صندلی‌های چرم سنوا کیفیت خوبی دارند و سرنشینان را خسته نمی‌کنند. استفاده از رنگ آبی در نشان‌گرها هم به زیبایی بیش‌تر کابین سنوا کمک کرده است و سبب شده تا نشستن در بایک سنوا یک تجربه نسبتا دلپذیر باشد.

ویژگی های مثبت

  • بایک سنوا D70 در زمینه ایمنی خوب عمل کرده است و علاوه‌بر کیسه‌ هوای راننده و سرنشین جلو، از کیسه هوای کناری و پرده‌ای هم بهره می‌برد.
  • موتور خودرو مهندسی و طراحی ساب سوئد و مجهز به توربوشارژر است و ۲۴۶ اسب بخار توان تولید می‌کند.
  • جعبه‌دنده اتوماتیک و پنج‌سرعته هم ساخت AISIN ژاپن است، که خُب نشان می‌دهد با یک جعبه‌دنده خوب مواجه هستیم.
  • سیستم صوتی ساخته BOSE این خودرو، کیفیت خوبی را به شنونده منتقل می‌کند.
  • برای سیستم‌های امنیتی از تکنولوژی بوش آلمان استفاده شده است.
  • از امکانات رفاهی بایک سنوا می‌توان به مواردی مثل سنسور نور، چراغ‌های زنون با سیستم شست‌وشو، چراغ‌های LED مخصوص روز، سنسور باران، سان‌روف، کلید استارت موتور، کروز کنترل، روکش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان، حافظه تنظیمات صندلی راننده، سیستم صوتی همراه با صفحه نمایش ۸ اینچی، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینانِ جلو، سیستم‌های ABS، EBD، BAS، CBC، TCS، HSA، سیستمTPMS، دوربین عقب و سنسور پارک در جلو و عقب اشاره کرد. امکاناتی که تجربه رانندگی با این خودرو را خاص و جذاب می‌کند.
  • در طراحی بدنه سنوا تلاش شده است که ظاهر خودرو نسبت به ساب ۹-۵ سوئد، که در واقع پدر سنوا به‌حساب می‌آید، تهاجمی‌تر باشد. به این منظور، خطوط روی کاپوت به آن اضافه شده است. برجسته شدن کاپوت خودرو که تا جلوپنجره ادامه دارد، هم توانسته قدرت بیش‌تری را به ظاهر آن بدهد.
  • با افزایش سرعت، فرمان خودرو سنگین‌تر می شود تا فرمان‌پذیری خودرو دچار مشکل نشود.
  • یکی از سنسورهای جذاب در بایک سنوا به هشدار درباره نقاط کور اختصاص دارد، که به‌طور استاندارد قرار گرفته است.
  • در بایک سنوا هم، مانند نمونه‌های محبوب شرقی و غربی، دکمه‌های کنترل روی فرمان و در هر دو طرف قرار گرفته اند.
  • –         این خودرو توانسته استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دریافت و از این نظر، یک برتری مهم را از آن خود کند.

ویژگی های منفی

  • استفاده از پلاستیک خشک در داشبورد و دیگر قسمت‌های کابین احتمالا توی ذوق شما خواهد زد.
  • با زدن دکمه S قرارگرفته در کنار دنده و رفتن به حالت اسپرت، تغییر خاصی در رفتار موتور ایجاد نمی‌شود و نمی‌توان انتظار رانندگی هیجانی را از بایک سنوا داشت.
  • قیمت این خودرو نسبت به خودروهای دیگر این کلاس بالاتر است.
  • دیار خودرو هیچ‌گاه تکیه‌گاه مطمئنی برای مشتریانش نبوده است و این موضوع درباره بایک سنوا هم صدق می‌کند. درحالی‌که خدمات پس از فروش همواره برای مشتریان اهمیت ویژه‌ای دارد.
  • تأمین قطعات مورد نیاز برای محصولات دیار خودرو کار سختی است و معمولاً هزینه بالایی دارد.
  • مصرف سوخت ۹.۹ لیتری حتی در حالت ترکیبی هم، مصرف سوخت بالایی محسوب می‌شود، و بدیهی‌ست که باعث پُرهزینه شدن رفت‌وآمد بشود.

بیشتر بخوانید:
معرفی بایک سنوا D70 و بررسی بازار ایران
مقایسه بایک سنوا D70 با خودروهای هم‌سطح

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید