اقدامات و توصیه‌های دیوار برای مقابله با آزار در فضای آنلاین؛ گزارش دهید تا بلاک شوند!

7

آزار در فضای عمومی فقط محدود به کوچه‌های بن‌بست، خیابان‌های تاریک و محله‌های خلوت نیست. ناشناخته بودن آزارگران در دنیای مجازی، فضای راحت‌تری برای آنها فراهم می‌کند. کسب و کارهای آنلاین هم یکی از بسترهای آزار و اذیت و مزاحمت هستند که نگرانی پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین را در سراسر دنیا به دنبال داشته‌اند. برای مثال ماهانه ۱۴ هزار کاربر به دلیل رفتار نابه‌هنجار در چت سایت «دیوار»، پس از گزارش‌ کاربران و بعد از بررسی ناظران مسدود شده‌اند و دیگر اجازه چت کردن نخواهند داشت.

آزار آنلایندر سایت دیوار به صورت هوشمند کلیدواژه‌هایی به عنوان کلمات آزاردهنده پیش‌‎فرض گرفته شده است. کلمه‌هایی که ممکن است شامل آزار جنسی، جنسیتی، درخواست‌های نامناسب، خشونت‌آمیز و تهدیدآمیز باشد. سیستم‌های هوشمند در چت سایت دیوار طوری طراحی شده‌اند که حتی پیش از گزارش کاربر، تا جای ممکن چت‌های حاوی این کلمات را ردیابی و مسدود ‌کنند. به همین دلیل در سایت دیوار همواره تاکید می‌شود به جای استفاده از شماره شخصی و انتقال مکالمه به پیام‌رسان‌های دیگر، افراد گفت‎‌وگوی خود را در چت دیوار ادامه دهند. چرا که با گفت و گو در دیوار هم اطلاعات خصوصی افراد داده نخواهد شد و هم دیوار تا جای ممکن از آزار آنلاین جلوگیری خواهد کرد.

چت دیواراز سوی دیگر یکی از قابلیت‌های دیوار برای برخورد با آزارگران و تامین امنیت کاربران، قابلیت مسدود کردن فرد مزاحم است. یعنی کاربر به محض احساس ناامنی می‌تواند در بالای صفحه چت، فرد مزاحم را بلاک و از ادامه مکالمه جلوگیری کند. کاربران می‌توانند با گزارش مزاحم با عنوان «رفتار غیر اخلاقی»، در برخورد با متخلف با دیوار همکاری بیشتری داشته باشد. بعد از گزارش «رفتار غیراخلاقی» در چت، بلافاصله سیستم‌های هوشمند در سایت مکالمه طرفین را بررسی می‌کنند. اهمیت گزارش‌ کاربران از این رو است که علاوه بر سیستم‌های هوشمند، تیم دیوار هم بر اساس محتوای رد و بدل شده درباره چت کاربر تصمیم گیری می‌کنند. اگر طبق معیارهای دیوار، کاربری برای دیگران مزاحمت ایجاد کرده باشد به صورت پیش‌فرض از سوی سایت بلاک و برای همیشه امکان چت از او گرفته می‌شود.
اگرچه دیوار همواره در حال رصد و بررسی متخلفان است اما بدون مشارکت و گزارش کاربران، نمی‌توان مزاحمان را از این چرخه خارج کرد. حتی در صورت تماس با پشتیبانی دیوار می‌توان اطمینان بیشتری از برخورد با افراد متخلف به دست آورد.
به زودی دیوار با راه‌اندازی «تماس امن» با قابلیت پنهان کردن شماره تلفن هم، دسترسی مزاحمان به اطلاعات خصوصی کاربران را غیر ممکن خواهد کرد.

آزار آنلایندر کنار همه این موارد، توصیه همیشگی سایت‌های خرید و فروش آنلاین مانند دیوار این است که با فرد مقابل در یک مکان عمومی مانند پارک شلوغ، پاساژ یا بانک قرار بگذارید و یا اینکه اگر به دنبال آگهی اشتغال برای مصاحبه دعوت شدید، همراه با فرد دیگری در دفتر یا اداره مذکور حاضر شوید.

7 نظرات
  1. علی می‌گوید

    این که دیوار برای همیشه یک فردی را که با یکی از خط هاش مسدود شده تمام شماره هایی که به نام اونه مسدود میکنه و در لیست سیاه قرار میده اصلا کار جالبی نیست
    واقعا در این زمینه تجدید نظر کنید حداقل با هر خطی که مسدود شد فقط همون خط به طور کامل مسدود باشه

  2. بهمن قلی پور می‌گوید

    لطفا منو ازاد کنید اشتباه کردم

  3. محمدرضا می‌گوید

    سلام من تو دیکار مسدود شدم چطوری میشه از مسدودیت دربیام

    1. یاسر می‌گوید

      هیچکس جوابگو‌ نیست

  4. خانم می‌گوید

    خوب کاری میکنه واقعا ممنویم از دیوار بعضی آقایون بی خانواده و بی شخصیت بلاک بشن تا شاید ادب شن با یک آگهی کفش چندین پیام غیر اخلاقی میفرستن

  5. حمید مومن می‌گوید

    خداروشکر که برنامه بسیار خوب دیوار هست و رسالت بزرگی رو در این دنیا انجام داده و باید خدا قوت دو چندان بدیم به دستند کاران عزیز و بزرگوارش

  6. یاسر می‌گوید

    سلام،من اگه یه رقیبی داشته باشم بخواد با چنتا خط علیه من گزارش بده و دیوار خیلی راحت به ناحق میتونه منو مسدود کنه و هیچکس جوابگو نیست،شیپور خیلی بهتر از دیوار عمل میکنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.