مقایسه فولکس‌واگن بیتل کروک با ب‌ام‌و سری ۱ کروک ۱۲۰i و بنز CLK کروک ۲۸۰

این کوچولوهای دوست‌داشتنی شیک

0

خودروهای کروک در ایران تنوع و تعداد زیادی ندارد اما رقبای فولکس بیتل کروک، خودروهای خاصی است که پیشینه و شرایط ایدئال‌تری دارد. تویوتا GT86 کروک، بنز E کروک مدل ۳۵۰ فول، بنز CLK کروک مدل ۲۸۰ و ب‌ام‌و سری ۱ کروک مدل ۱۲۰i از رقبای بسیار مهم فولکس بیتل کروک است. در این مقاله، ما به مقایسه فولکس‌واگن بیتل کروک با ب‌ام‌و سری ۱ کروک ۱۲۰i و بنز clk کروک ۲۸۰ می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه فولکس‌واگن بیتل کروک

علاقه به فولکس بیتل در میان مردم دنیا ریشه در تاریخ این خودرو دارد. فولکس بیتل در طول تاریخ ساختش همواره خودرویی نوستالژیک و دوست‌داشتنی بوده که در ادبیات و موسیقی و فیلم‌های هالیوودی همیشه تصویرش را دیده‌ایم. فروش تقریباً ۲۱ میلیونی این خودرو در طول دوران تولیدش می‌تواند نشان‌دهنده‌ محبوبیت این خودروی کوچک و دوست‌داشتنی باشد.

مقدمه‌ای بر مقایسه فولکس‌واگن بیتل کروک
فولکس‌واگن بیتل کروک از نمای روبه‌رو

شرکت فولکس با تولید فولکس بیتل جدید و بعد از آن مدل کروک بیتل توانسته جایگاه خود را در میان خودروهای لوکس دنیا حفظ کند. فولکس بیتل ابتدا توسط اشخاص و بعد توسط شرکت «آراد خودروی هرمز» در تعداد بسیار محدود وارد ایران شد و از همان ابتدا به‌دلیل قیمت زیاد فقط موردتوجه عده‌ای معدودی قرار گرفت.

مقایسه فولکس‌واگن بیتل کروک با ب‌ام‌و سری ۱ کروک ۱۲۰i

خودروهای آلمانی را می‌توان محبوب‌ترین خودروهای دنیا دانست. ب‌ام‌و یکی از جذاب‌ترین خودروهای آلمانی است که به‌دلیل قیمت بسیار زیاد آن و محدودیت واردات مختص قشر بسیار ثروتمند است؛ اما مدل‌های کمی ارزان‌قیمت‌تر ب‌ام‌و را می‌توان در بازار دست‌دوم خودروها پیدا کرد. ب‌ام‌و سری ۱ کروک ۱۲۰i یکی از این خودروهاست.

ازنظر ظاهری فولکس بیتل کروک نسبت به ب‌ام‌و ۱۲۰i خودرویی اسپرت‌تر به‌نظر می‌رسد. طراحی ظاهری ب‌ام‌و ۱۲۰i کمی خشن‌تر، کلاسیک‌تر و خشک‌تر در مقایسه فولکس‌واگن بیتل کروک درآمده است. درون کابین چرم به‌کاررفته در ب‌ام‌و ۱۲۰i از مرغوب‌ترین جنس و متناسب با شخصیت برند آن است، اما درمورد فولکس بیتل کروک جنس چرم و پارچه به‌کاررفته در روکش صندلی‌ها شاید خیلی راضی‌کننده نباشد.

هر دوی این خودروها مجهز به موتورهای ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است. ب‌ام‌و ۱۲۰i با حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی توان تولید ۱۷۰ اسب بخار در دور موتور ۶۷۰۰ و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر را دارد. در سمت مقابل فولکس بیتل کروک با حجم موتور ۱۹۸۴ سی‌سی توان تولید ۲۰۰ اسب بخار در ۵۱۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر را دارد. مصرف سوخت ب‌ام‌و ۱۲۰i در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸٫۹ لیتر و مصرف سوخت فولکس بیتل کروک ۸٫۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که تفاوتی چندانی با هم ندارد.

مقایسه فولکس‌واگن بیتل کروک با ب‌ام‌و سری ۱ کروک ۱۲۰i
نمای داخلی فولکس‌واگن بیتل کروک

ازنظر امکانات رفاهی فولکس بیتل با ۶ کیسه هوا جلوتر از ۴ کیسه هوای ب‌ام‌و قرار دارد. در قسمت آپشن‌ها ب‌ام‌و ۱۲۰i هم مانند فولکس بیتل از امکاناتی نظیر کروز کنترل، سیستم استارت بدون دکمه، گرمکن صندلی‌ها، سنسور باران و دیگر امکانات رفاهی این کلاس خودرو بهره می‌برد.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش ب‌ام‌و سری ۱ کروک ۱۲۰i به سایت دیوار مراجعه کنید.

مقایسه فولکس‌واگن بیتل کروک با بنز CLK کروک ۲۸۰

خودروی دیگری که در مقایسه فولکس‌واگن بیتل کروک قرار می‌گیرد، بنز clk کروک ۲۸۰ است. کیفیت محصولات مرسدس بنز باعث محبوبیت و تحسین این خودروها توسط مردم در سرتاسر جهان شده است. ازنظر طراحی ظاهری بنز CLK280 خودرویی کاملاً زیبا، لوکس و بدون هیچ نقصی است و تمام انتظار ما از یک مرسدس بنز را برآورده می‌کند.

طراحی ظاهری این خودرو تمامی المان‌های خودرویی لوکس و جذاب را دارد. کیفیت متریال به‌کاررفته درون کابین از بهترین و مرغوب‌ترین جنس چرم و مواد دیگر است. جلوداشبورد زیبا و قرارگرفتن تمامی ادوات در جای درست خود به‌گونه‌ای که به‌راحتی در اختیار راننده قرار داشته باشد، از ویژگی‌های این خودروی زیباست.

مقایسه فولکس‌واگن بیتل کروک با بنز clk کروک ۲۸۰
نمای پشتی فولکس‌واگن بیتل کروک

موتور بنز CLK280 از نوع V6 و ۱۶ سوپاپ است و با حجم ۲۹۹۶ سی‌سی توان تولید قدرت ۲۳۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه را دارد. این مشخصات موتور نشان می‌دهد که برنده رقابت فنی میان بنز و فولکس با حجم موتور ۱۹۸۴ سی‌سی قطعاً برند لوکس بنز خواهد بود.

بنز همچنین با ۴ کیسه هوا، دستگاه‌های پایداری متنوع و امکانات رفاهی مانند کروز کنترل، سیستم صندلی‌های برقی مجهز به گرمکن، قفل مرکزی، سیستم صوتی مجهز و سایر امکانات رفاهی در بازار خودروهای دست‌دوم درخشیده است.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش بنز CLK کروک ۲۸۰ به سایت دیوار مراجعه کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه فولکس‌واگن بیتل کروک در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آگهی‌های خرید و فروش فولکس‌واگن بیتل کروک

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.