تجربه رانندگی با رنو ساندرو استپ‌وی

باطنی امن و ظاهری خسته‌کننده

0
35

تجربه رانندگی با خودروهای فرانسوی می‌تواند برای هرکسی تجربه‌ای خوشایند باشد. در میان خودروهای مختلف فرانسوی، خیلی‌ها دوست دارد که پشت یک هاچ‌بک کراس باکیفیت چون رنو ساندرو استپ‌وی بنشینند و با آن مانوری بدهند. رانندگی با این خودروی ساده و فیس‌لیفت شده، با امنیت و تعلیق و فرمان‌پذیری خوبی همراه است.

ویژگی‌های مثبت:

  • نسخه استپ‌وی رنو ساندرو، درواقع در واحد برزیلی رنو شکل گرفته است و ما با دست‌آورد طراحان برزیلی‌ روبه‌رو هستیم. این تیم برزیلی سعی کرده است که طراحی بی‌روح رنو ساندروی معمولی را به‌روزتر و مدرن‌تر کند.
  • از خلاقیت‌هایی که تیم طراحی برزیلی انجام داده،روف‌رک یا همان باربند فابریک قرارگرفته در سقف، درِ بزرگ باک، ضربه‌گیرهای روی لاستیک، نوار کروم زیرین سپر و… است که باعث شده تا این مدل خاص‌تر به‌نظر برسد.
  • دریچه‌های ورودی هوا دایره‌ای طراحی شده‌اند. خلاقیتی هم در دورسنج موتور و سرعت‌سنج به‌کار رفته است که همانا طراحی دایره‌ای‌ آن است.
  • روکش‌های به‌کاررفته در صندلی‌های خودرو، راحت و نرم است، هرچند که کیفیت مناسبی ندارد.
  • برای عدم ورود صدا به داخل کابین، طراحی کاپوت به‌خوبی انجام شده است و هنگام رانندگی صدایی وارد خودرو نمی‌شود.
  • ویژگی‌های موتور و گیربکس رنو ساندرو استپ‌وی با تندر ۹۰ برابر است و با توجه به اینکه دارندگان تندر ۹۰ از این جهت احساس راحتی دارند، می‌توان این ویژگی مثبت را به ساندرو هم نسبت داد.
  • این خودرو از امنیت خوب و قابل‌قبولی برخوردار است و از این جهت خیال سرنشنیان خودرو راحت خواهد بود.
  • سیستم تعلیق خودرو خوب است و هنگام رانندگی در جاده، کشش و چسبندگی خوبی را تقدیم شما خواهد کرد.
  • وضعیت استهلاک قطعات نیز خوب است و دیربه‌دیر دچار فرسایش و تخریب می‌شوند.
  • ارتفاع استپ‌وی قابل‌توجه است و باعث می‌شود در مسیرهای غیر آسفالت نیز کشش و قدرت خوبی از خودرو بگیرید.

ویژگی‌های منفی:

  • طراحی داخلی کابین مثل خودروهای قبلی رنو، از قبیل لوگان و ساندرو، ساده و خسته‌کننده است. ممکن است این خسته‌کنندگی بخشی از لذت رانندگی شما را نابود کند.
  • ارگونومی صندلی راننده درست طراحی نشده است و در رانندگی‌های طولانی‌مدت، موجب خستگی راننده می‌شود. البته در مدل اتوماتیک امکان تنظیم فرمان وجود دارد.
  • متأسفانه طراحی صفحه کیلومترشمار استپ‌وی چندان مدرن و چشم‌نواز و زیبا نیست و کاملاً ساده است.
  • مواد به‌کاررفته در داشبورد و رودری‌ها از پلاستیک خشک است و ممکن است احساس رانندگی با خودروهای ارزان‌قیمت را به شما منتقل کند.
  • درکل، آپشن خاص و غافل‌گیرکننده‌ای را در این خودرو مشاهده نخواهید کرد و این خودرو از حداقل امکانات روز برخوردار است. باقی آپشن‌ها را می‌توانید از بازار تهیه کرده و نسبت به نصب آن‌ اقدام کنید.
  • در رنو ساندرو استپ‌وی با گیربکس دستی، دنده‌ها کمی سفت جا می‌روند.
  • مصرف بنزین در جاده‌های بیرون شهر، ممکن است با میزان ادعا شده تفاوت‌هایی داشته باشد. البته این گلایه‌ها توسط برخی از رانندگان مطرح شده است و شاید عمومی نباشد.

    بیشتر بخوانید:
    معرفی رنو ساندرو استپ‌وی و بررسی بازار ایران
    مقایسه رنو ساندرو استپ‌وی با خودروهای هم‌رده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید