بیانیه دیوار درباره حذف دلالان اخلال‌گر و بازگشت قیمت‌ها به دسته‌‌بندی‌های خودرو و املاک

78


دیوار در روزهای گذشته، به دنبال التهاباتی که در دو بخش خودرو و مسکن به وجود آمد و به غیرواقعی شدن قیمتها انجامید،‌ ناچار به حذف قیمت‌ها در دو بخش خودرو و مسکن و نمایش آن به صورت «توافقی» شد تا با این راه حل موقت حسن نیت خود را در کم کردن التهاب بازار نشان دهد. حالا پس از دریافت بازخوردهای کاربران و همچنین بررسی‌ها و جلسات مختلف با مسئولان، راهکارهای دیوار برای کاهش التهاب به شکلی پایدارتر و بازگشت آرامش به معاملات عموم مردم را به اطلاع شما می‌رسانیم. متن بیانیه دیوار به شرح زیر است:

دیوار به سهم خود از شرایطی که در هفته‌های اخیر موجب دامن زدن به فضای دلالی و قیمت‌سازی به‌ویژه در بازار خودرو شده، متاسف و در تلاش است در حیطه عملکرد پلتفرم خود، دست اخلال‌گران و تبانی‌گران را کوتاه کند. دیوار از ابتدای فعالیت خود همواره سعی کرده است معاملات را با راحتی بیشتر، هزینه کمتر و بدون واسطه میسر سازد و با وجود افزایش سرسام‌آور هزینه‌های جاری‌اش، درج آگهی را همچنان برای عموم مردم رایگان نگه دارد. استقبال و همراهی بیش از ۲۳ میلیون کاربر دیوار نشان می‌دهد که ما مسیرکلی حرکت را درست انتخاب کرده بودیم.

انتشار صدها هزار آگهی‌ روزانه در موضوعات مختلفی مانند کاریابی و استخدام، خدمات، لوازم خانگی و … در دیوار توانسته است گره از زندگی بسیاری از مردم، کسب و کارهای کوچک و حتی تولیدکنندگان بزرگ و کارآفرینان باز کند. متاسفانه در این میان، التهابات اخیر در دو بازار خودرو و املاک، دیوار را نیز تحت تاثیر قرار داد و باعث نگرانی به حق بسیاری از مردم شد.

برهم خوردن تناسب عرضه و تقاضا ناشی از محدودیت‌های تولید و ممنوعیت واردات خودرو به کشور و هجوم نقدینگی به بازار خودرو از مهمترین دلایل التهاب این بازار عنوان شده است. از دیگر سو، بازار مسکن بر اساس گزار‌ش‌های بانک مرکزی، در ماه‌های پایانی سال گذشته شاهد کاهش ۴۹ درصدی معاملات در شهر تهران بوده است. این شرایط ویژه اقتصادی، فرصت را برای تبانی و قیمت‌سازی‌ در بازار خودرو -به‌ویژه خودروهایی که عرضه محدودتری داشته‌اند- و بازگشت رکود به بازار مسکن فراهم کرد.

در حالی که هیچ مرجع رسمی در کشور مسئولیت قیمت‌گذاری روی این دو کالای اساسی را به عهده نمی‌گیرد و شاید چنین توقعی نیز خارج از مبانی اقتصادی باشد، دیوار در تلاش است با راهکارهای عملی و فنی شفافیت بیشتری را در معاملات ایجاد نماید و همچنین مانع شکل‌گیری فضای تبانی در پلتفرم خود شود. ذکر این نکته ضروری است که منشأ تبانی‌های صورت گرفته برای قیمت‌سازی، خارج از فضای دیوار است که می‌بایست با برخورد مراجع انتظامی و قضایی همراه شود. دیوار در این زمینه نهایت همکاری خود را برای شناسایی و معرفی اخلال‌گران، با نهادهای قانونی داشته است و از این پس نیز خواهد داشت.

دیوار در شرایط عادی اقتصادی باعث شفافیت قیمت‌ها و شکل‌گیری کاراتر نظام عرضه و تقاضا در عموم کالاها شده بود. در شرایط فعلی نیز دیوار تلاش می‌کند با محدود کردن فضا برای اخلال‌‌گران، در جهت بازگشت آرامش به فضای اقتصادی کشور، در کنار مردم باشد. از همین رو در هفته گذشته جلساتی با حضور دادستانی کل کشور، اتحادیه‌های صنف خودرو و املاک، پلیس و سایر نهادهای ذی‌ربط برگزار شد تا راهکارهای مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

بر این اساس، دیوار اصلاحات زیر را در پلتفرم خود ایجاد خواهد کرد:   

  • با همکاری‌های فنی سازمان فناوری اطلاعات و با استفاده از سامانه‌ شاهکار، از این پس در دو دسته‌بندی خودرو و املاک، کد ملی درج‌‌کنندگان آگهی با کد ملی مالک شماره موبایلی که از طریق آن ثبت آگهی صورت گرفته، تطبیق داده خواهد شد. در فاز اول -در صورت صحت اطلاعات وارد شده- تطبیق آن در صفحات آگهی نمایش داده می‌شود. این امر باعث خواهد شد خریداران نیز مطمئن شوند که آگهی‌دهنده، اطلاعات هویتی خود را به درستی اعلام کرده است. در فازهای بعدی سخت‌گیری‌های بیشتری در زمینه‌ تشخیص هویت آگهی‌دهندگان اعمال خواهد شد و امیدواریم این راهکار بدون اخلال در فعالیت عموم کاربران، منجر به کوتاه شدن دست تبانی‌گرانی شود که با سیم‌کارت‌های بی‌هویت اقدام به درج آگهی غیر واقعی با هدف ایجاد التهاب در بازار و یا کلاهبرداری می‌کنند. ادامه‌ بهره‌برداری دیوار و احتمالا دیگر کسب و کارهای اینترنتی از سامانه‌ شاهکار نیازمند همکاری و کاهش هزینه‌های اعلامی این سامانه از سوی وزارت ارتباطات و زیرمجموعه‌های آن خواهد بود.
  •  در دسته‌بندی خودرو، برای دوره‌ای آزمایشی تا رفع التهاب بازار، با استفاده از قیمت‌هایی که از سوی اتحادیه‌ صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو اعلام می‌شود محدودیت‌هایی در سقف قیمت پیشنهادی آگهی‌های خودرو اعمال خواهد شد. امیدواریم این محدودیت به جلوگیری از قیمت‌گذاری‌های کاذب و بازگشت رونق به آن کمک کند. این امر نیازمند همکاری مستمر و سازنده‌ اتحادیه‌ مذکور در روزهای پیش روست.
  • در دسته‌بندی املاک شهرهای بزرگ، از امروز اطلاعات معاملات پایان پذیرفته‌ای را که از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود به تفکیک مناطق در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهیم داد. امیدواریم ارائه‌ این اطلاعات، تصمیم‌گیری در خصوص قیمت ارائه‌شده را برای کاربران ساده‌تر کند. اثرگذاری این اطلاعات منوط به به‌روزرسانی مرتب و افزایش دقت در جمع‌آوری آن از سوی نهادهای مسئول است.
  • درج آگهی برای عموم مردم رایگان باقی می‌ماند. در عین حال سخت‌گیری‌های بیشتری از جمله در اعمال هزینه‌ ثبت آگهی برای کسانی که بیش از حد مورد نیاز عموم، اقدام به درج آگهی می‌کنند، اعمال خواهد شد. امیدواریم که این راهکار نظر ریاست اتحادیه‌های خودرو و املاک را که امکان درج مکرر آگهی رایگان توسط اخلال‌گران را عاملی برای افزایش قیمت‌ها می‌دانستند، تأمین و در عین حال رضایت عموم مردم را در دریافت خدمات رایگان و با کیفیت جلب کند. شایان ذکر است که این تغییرات محدود به برخی شهرهای بزرگ خواهد بود.

در پایان، دیوار امیدوار است با اقدامات صورت گرفته، جریان فعالیت ۲۳میلیون کاربر و ۳۸۰هزار کسب و کاری که به شکل صحیح و سالم از خدمات این  پلتفرم استفاده می‌کنند به روال طبیعی خود بازگردد و عموم مردم بتوانند با درج آگهی رایگان و مشاهده‌ مجدد قیمت‌ها، معاملات کم‌هزینه‌تر و بی‌واسطه را همچون گذشته تجربه کنند. اعتماد کاربران همواره پشتوانه‌ دیوار بوده و امیدواریم حاصل تلاش‌های روزهای گذشته، نظر کاربران را جلب کرده و با بازخورد مثبت شما همراه باشد.

78 نظرات
  1. ملت می‌گوید

    باید از روحانی تا تمام وزراش دادگاهی بشن چون حمایت کردن از دلال و واردکننده گان قانون شکن کار خود روحانی و دارو دسته اش بوده وهست تا اینا از سراه برداشته نشن هیچ اتفاقی نخواهد افتاد

    1. جواد می‌گوید

      تمام دنیا قیمت میزارن تو سایتا.لا اقل یه کارشناس بزارید قیمت رو مشخص کنه.واقعا گرون شده میخایم خودمونو گول بزنیم با این کارا.تا کی میخواد اینطوری باشه؟خواهشا یه تصمیمی بگیرید

    2. ایمان می‌گوید

      بله. از نظر این آقا/یا خانم فیک نویس که حتی اسم هم نداره و بعید نیست وجود هم نداشته باشه. باید کل نظام های قبلی سر کار بیان. تا همه چیز خوب بشه… . درود بر رئیس جمهور مردمی

      1. Lia می‌گوید

        کجای روحانی رئیس جمهور مردمیه،پدر مردم رو در آورده چند ساله پس انداز میکنیم و زندگی رو به کام خودمون زهر کردیم یه خونه بخریم حتی نمیتونیم کسری تورم رو جبران کنیم

  2. محمد می‌گوید

    با سلام. شهر کرمان مرکز استان کرمان رو هم جزو شهرهایی که قرار است محدودیت قیمت اعمال کنید قرار دهید چون مشاورین املاک نقش دلال رو بازی میکنند و قیمت ملک رو روز به روز با درج اگهی بالا میبرند

    1. Face2face می‌گوید

      مایه تاسف هست که چنین تفکری دارید اخه مشاور املاک مگه میتونه قیمت گزاری کنه؟مشاور املاک فقط مبلغ اعلامی مالک رو درج میکنه شاید یه سری افراد باشن که چنین کاری کنن اما با توجه به اینکه ما سالهاست تو این حرفه هستیم اطمینان میدم اکثرا مشاورا فقط منتقل کننده هستن نه اعلام کننده شما پیکان انتقادتون رو سمت مالک ها بگیرید هر چند که با نگاه دقیق تر مشخص خواهد شد مالک ها هم مشکل افرین اصلی نیستند تو همه جوامع پیشرفته و توسعه یافته دولت ها برای خانه های خالی از سکنه مالیات سنگین وضع میکنن این قانون سالهاست که قراره تو ایران هم انجام بشه ولی خب اینکه تا الان نشده جای تفکر داره…پیدا کنید پرتقال فروش را

      1. سیاوش می‌گوید

        به نظر من صحیح میفرماید.

      2. امیر می‌گوید

        بنظرم صحیح نمی فرمایید, بارها و بارها دیدم مشاور املاک ملکی را با قیمت بالا به مشتری خود معرفی کرده تا ملک مورد نظرخود را بفروشد و با املاک مردم بازی می کنند جوری که مالک از بلایی که دارد سرش می آید خبر ندارد و بعدا شاید متوجه این حقه ها شود, نفرمایید لطفا , اخلالگران بازار مسکن همین مشاورین املاک و انبوه سازان حاشیه شهر هستند وگرنه برای سازنده ساختمان های ۵,۶ طبقه بهتر است قیمت پایین باشد تا بفروشد برود سر ملک بعدی. متاسفانه مشاورین قیمت کلنگی ها رو هم سوری بالا میبرند و از آنجا که مالک ملک کلنگی اکثرا تخصصی در قیمت ها ندارند به حرف مشاور گوش میدهند و بدین ترتیب سازنده هم که می بیند کلنگی گران شده او هم مجبور می شود گران کند , این مشاورین املاک شگردهای مختلفی برای بالا بردن قیمت دارند.

      3. حسین می‌گوید

        خود سری خود مردم دلیل اصلی هست. شما باید آگهی املاک رو برای عموم پولی کنید که قیمت های غیر واقعی میزنن. همه مالکان دوست دارند ملک خودشونو به بالاتر از بالاترین قیمت بفروشن اما وقتی قیمت واقعی بهشون میدی ترش میکنن. دیوار خان شما اگر میخوای کار مفیدی انجام بدی املاک رو با احراز عضویت اجازه ثبت بده اونم تعداد منطقی درماه نه یکی ثانیا جلوی هرج و مرج قیمتی مالکان رو با پولی کردن آگهی ها براشون به حداقل برسون.

        1. پارسا می‌گوید

          شماها همگی بفکر منافع شخصی خوتون هستید خودهمین دیوارا این بازاربلوشو استفاده کرده الان امثرآگهی هاش شده پولی آخه مومن ها دیگه تو بخش خدمات کسب وکار تواین بحران بیکاری هزینه انتشارمعنی نداره بجای اینکه توی این بحران بیکاری بخش خدمات واستخدام رایگان باشه وشما در حمایت ازبیکاری پیشقدم باشی جیب اون بدبخت کارگرفنی که بدلیل نداشتن سرمایه نمیتونه محل کاری اجاره کنه بیادتو این فضا آگهی بده بلکن هزینه معاشش گوشه ای ازش جبران بشه هنوز نه به داره نه به بار میگی سهم منو بیا بالا خدایی هیچکی بفکر این ملت مظلوم بدبخت نیست راستی میشه بفرمایید ماهی چندین میلیارد بهره وری ازاین راه نصیبتون میشه بدون سرمایه بهترین درآمد باچندتا کامپیوتر خوبه دیگه کاسبی ازاین بهترواقعا شرم آور کسی هم نیست حساب کتاب پس بده آقا بخورید بخورید ولی د انتطار روزحسابرسی هم باشید یاعلی موفق باشید

    2. مهدی می‌گوید

      دوست عزیز چرا با کمترین اطلاعات درباره قشر عظیم مشاورین املاک قضاوت میکنید؟؟؟!!!
      شما خودت اگه ملکتو بخوای بفروشی از مشاور املاک نظر میخوای برای قیمت گذاری؟؟؟ اگر این تهمت و افترا نیست پس اسمش چیه؟؟؟

      1. امیر می‌گوید

        بله ,اصلا وظیفه مشاور ,دادن اطلاعات درست هست که متاسفانه خیلی از مشاورین برای دریافت درصد کمیسیون بالاتر قیمت ها را دستکاری می کنند وگرنه مالک یک واحد یا ملک همچین قدرتی ندارد که قیمت منطقه را بالا ببرد.

        1. حسین می‌گوید

          دوست عزیز شما با کار مشاور املاک آشنا نیستید که اگر خوب میشناختید این بازار و این حرف رو نمی زدید املاک دنبال قیمت پایین تره که تعداد قرداد هاش بیشتر بشه
          نه قیمت کذب که بازار وارد رکود میکنه تعرفه کمیسیون املاک بالای ۵۰۰میلیون تومن خیلی ناچیز میشه در حدی که آپارتمان ۲ میلیاردی تو منطقه ی با ۳ میلیاردی ۲۵۰۰میلیون فرق داره کمیسیونش اما فروشش سختره مشاور سه تا ۲ میلیاردی بفروش بهتره تا یک دونه ۳ میلیاردی!!!!

      2. امیر واثقی می‌گوید

        اصلا اینطور نیست، همه تجربه کار کردن با املاکی ها را دارند و میدونن بخش عظیمی از این قیمت های کاذب به خاطر وجود دلال های مسکن (یا مشاورین املاک) هست. من با خیلی از این به اصطلاح کارشناس ها برخورد داشتم و هیچکدومشون از انسانیت بویی نبردن، فقط هم دنبال بالا بردن قیمت هستن. بدبختی این مملکت اینه که به دست دلال ها اداره میشه اگر برای هر چیزی نرخ ثابتی تعریف میشد الان شاهد این اوضاع نبودیم

      3. مهدی ج ن می‌گوید

        به نظر من اعلام نکردن قیمت کار درستی نیست،دیوار اگه می‌تونه باید قیمت هایی که غیر معقول هستند رو نمایش نده و آگهی هاشون رو حذف کنه و کار های دیگه ای که دوستان پیشنهاد دادند

  3. ناشناس می‌گوید

    بسیار عالی درود برشرفتون

  4. سپهر می‌گوید

    واقعا جا داره یه خسته نباشید به مسئولین گفت حالا که کار از کار گذشته و قیمتها نجومی شده بفکره چاره افتادیت خونه ای که ۲۴۰ قسط و قرض فروختمو الان نمیتونم با ۳۴۰میلیون بخرم ! کی گوش میده مردم افتادن به جون هم هر کسی هر چقدر میتونه قیمتو میبره بالا بدو هیچ حساب و کتابی .فقط مونده جونمو نو بزاریم برا خرید خونه

  5. Face2face می‌گوید

    با درود و وقت بخیر
    وقتی قراره مشکلی رو حل کنیم بهتره تا ملاحضات افرادی که دارن از این طریق کسب و کار میکنن در نظر گرفته بشه ما مشاوره املاک هستیم تا قبل از این قانون به اصطلاح جلوگیری از دلالی میتونستیم روزی ۳تا آگهی رایگان ثبت کنیم که ظاهرا با این قانون در کل یک ماه فقط ۳تا آگهی شده? و با استعلامی که انجام شد مشخص شد جهت هر آگهی اضافه باید مبلغ ۱۰هزار تومن بپردازیم…سوالی که پیش میاد اینه که افراد مثل ما تکلیفشون چیه؟
    مسلما با در نظر گرفتن این مسئله میشه قانون جدید رو اصلاح کرد تا حق ما از بین نره…
    درسته سایت دیوار ۲۳میلیون کاربر داره که اونم به پشتوانه رایگان بودنش بوده و از این به بعد در صورت اصلاح نشدن قانون شدیدا شاهد ریزش شدیدی خواهیم بود ما و سایر همکاران تو این زمینه چاره ای نداریم جز استفاده از برنامه های مشابه مثل شیپور چون درامد ما اونقدری نیست که بتونیم واسه هر آگهی ۱۰ هزار تونن پرداخت کنیم با سپاس و امید به اصلاح قانون جدید با در نظر گرفتن کسب و کار افرادی مثل ما که برای رفاه مردم تلاش میکنیم نه واسطه گری و دلال۶ی بهتره تفاوت این دو قشر لحاظ بشه

  6. پیمان می‌گوید

    با سلام واقعا دست مریزاد ایکاش در قسمت رهن و اجاره هم همین سختگیریها اعمال بشه پارسال ده ملیون وام گرفتم برای پول پیش خونه امسال همونو میگه بیست ملیون دیگه بذار روش در صورتیکه هنوز سه سال دیگه باید قسطای اون ده ملیون و بدم میگم آخه چرا انقدر زیاد؟ دیوار رو باز میکنه قسمت اجاره املاک رو میاره و قیمتای سرسام آور رو نشون میده بعد با پوز خند میگه تازه من دارم بهت لطف میکنم

  7. کریم می‌گوید

    با تشکر از سایت خوبتون

  8. سید می‌گوید

    پس شهرهای کوچک چی
    سایت دیوار ما رو بدبخت کرد
    وگرنه کو خونه ۱۰۰ متری تو شهر ستان باید ۵۰۰ میلیون باشه

  9. سید می‌گوید

    اصلا قیمت نزارین
    همین توافقی گذاشتیم خوبه

    1. شهرک ویلایی زیتون می‌گوید

      سلام چرا باید صورت مسئله را پاک کنیم وقتی ارزش پول به یک پنجم رسیده حذف قیمت به چه معناست!؟ ارزش زمین با ریال مقایسه نمیشه چون اسکناس بی اعتبار در هر ثانیه چاپ میشه ولی زمین قابل چاپ کردن نیست واقعا مردم را چی فرض کردید؟

  10. علی می‌گوید

    تمام مسئولیت این بی ثباتی و بی نظمی دولت است دلار ملعبه ای شده که مردم رو بیچاره کردن فیش آب برق تلفن مالیات داره …خونه مغازه.. ماشین مالیات داره این همه گرونی رو به مردم تحمیل کردن به بهانه تحریم تمام اغلام و احتیاجات مردم رو گرون کردن و مردم رو به جون هم انداختن خواهشا دیوار دیگه شورش رو در نیاره

  11. محمد می‌گوید

    یه سوال مشاور املاک دقیقا چه خدمتی به مردم ارائه میده؟ و آیا اگر مشاور املاک نباشه مردم قادر به خرید و فروش نیستند؟ الان اطراف ما پر شده از مشاور املاک . تو یه فاصله ۱۰۰ متری ۲۵ تا مغازه املاک کنار هم قرار گرفتند . واقعا چرا؟ ای کاش مردم به جای کارهایی مثل دلالی خونه و ماشین رو به کارهایی مملکت رو بسازه و یا خدمتی ارائه بده بیارن و نه کارهایی که واقعا هیچ ارزشی نداره و مردم عادی توانایی انجام اون رو دارند. هر جا نگاه می کنی همه افتخار میکنن که شدن دلال و از اون سود در میارن . واقعا چه منافعی دلالی داره برای مملکت.

    1. sadra می‌گوید

      شخص خود شما تا الان خونه برای فروش یا اجاره داشتید و از چه راهی اقدام کردید ؟؟؟؟ لطفا بگید بقیه هم بدونن

      1. امیر می‌گوید

        از طریق سایت یا روزنامه و ثبت در دفتر ثبت اسناد

    2. مولایی می‌گوید

      نه نمی تونن خرید و فروش کنن
      میدونی چقدر کلاهبرداری راحت میشه اگر ما نباشیم
      میدونی روزانه چندصد مورد اختلافاتی که میتونه راحت به مراجع قضایی برسن جلوش توسط مشاوران املاک گرفته میشه
      اینکه تو هر شغلی یه سری نخاله هستن شکی درش نیست
      اما این به معنی بدرد نخوردن کل اون شغل نیست
      تو کل دنیا ملک ها فقط با مشاوران املاک معامله میشن
      اما اینکه این همه دفتر مشاور املاک هست مشکلیه که اتحادیه های املاک باید درستش کنه
      کیفت یا کمیت

  12. میترا می‌گوید

    اینجام میگی دیدگاه تکراریه،قبلا دادین،والا اولین باره،سلام دیوار،عاشقتم هنوز که هنوزه،ولی من که مغازه دارم،بالاتراز ۱۰۰۰تا محصول دارم چرا سختگیری میخواین بکنین برای کسانی که اگهی زیاد میدن،داستان تر و خشک باهمه.و شما صاحب اپلیکیشن هستین،چرا اینقدر هرچی دولت میگه میگی چشم،مگه دیوار ماله دولته،مردم حواسشون جمع کنن کلاه سرشون نمیره،وگرنه هرکاری کنین باز ادمایی هستن که دوست دارن کلاه سرشون بره،دمت گرم

  13. مهدی می‌گوید

    لطفا در قیمت موبایل هم فکری بکنید
    قیمت ها اصلا واقعی نیستند و بیشتر افراد که اگهی میکنن دلال هستند

  14. آموزش بازاریابی می‌گوید

    سلام.وبسایت زیبایی دارید.خیلی زحمت میکشید بابتش
    و ازین بابت کمال تشکر رو دارم

  15. حسام می‌گوید

    متاسفانه سایت دیوار به فکر منافع خودش هستش

    البته این کار شما باعث رونق کار دفاتر املاک میشود چرا که متقاضیان مجبور به مراجعه حضوری به دفاتر میکنند.

    ولی دلایلتان برای این کار کاملا مزخرف و بی پایه اساس هستش.

    آب که سر بالا بره …

    1. حسین می‌گوید

      بسیار درست فرمودید احسنت به شما

  16. حسام می‌گوید

    درود
    اگر شما به این گفته های خودتون اعتماد دارید و از نظرتون درج آگهی زیاد باعث تورم و هرج و مرج در بازار میشه کلا باید جلوی درج آگهی رو بگیرید, و نه اینکه راهکار بگذارید و اگر شخصی قصد درج آگهی بیش از حد را داشت بتواند با پرداخت ۱۰هزار تومان مجددا آگهی ثبت کند. پس گفتهایتان در حد توجیه است و نه راهکار برای مبارزه با افزایش قیمت محصولات.
    و در نهایت به نفع سایت دیوار میباشد.
    بدرود

  17. امیر می‌گوید

    با سلام
    بزرگواران هیچ فکر کردید که عمدا یا سهوا مثل بقیه …..دارین به شعور مردم توهین میکنید
    آیا به نظر شما دلال پولدار که بتواند هزینه آگهی ۱۰هزار تومانی شما را بپردازد که هم جیب خودش و هم جیب شما را پر کند دیگر دلال و نیست و فرد شرافتمندی است چون دارد پول هزینه میکند
    و کسی که پول ندارد و ضعیف است اسمش دلال میشود و اخلالگر و فقط حق تعداد محدودی آگهی دارد
    از ماست که بر ماست
    خلایق هر چه لایق
    هزاران تفو بر اخلالگران بی پول

  18. توکلی می‌گوید

    با تشکر از عوامل دیوار.با این کار خوب و عالی .در شهرستان زنجان هم برای مسکن و خودرو این کار بکنید .

  19. zagros می‌گوید

    با سلام از مدیریت دیوار بابت حرکت بسیار پسندیده در قیمت گذاری در بخش املاک در برخی شهرها از جمله شهر زنجان که هر روز شاهد افزایش قیمتهای کاذب وافسار گسیخته از سوی دلالان وسودجویان بودیم که باعث افزایش بیش از حد فشار بر روی قشر مصرف کننده میشد کمال تشکر را دارم.اما خواهش بنده از شما وارد شدن بیشتر در جزئیات قیمتی در مناطق مختلف شهری وشفافیت وتفکیک بیشتر قیمت در مناطق مختلف با توجه به قیمت کارشناسی میباشد.ضمناء اجرای این روال در همه شهرها میتواند هر چه بیشتر موءثر باشد.

  20. محمد می‌گوید

    وقتی چند تا از شهرهای بزرگ زیر پوشش این طرح باشن به خودی خود شهرهای دیگه رو هم به صورت اتوماتیک در بر میگیره. اصل این دلال بازیا در تهران بود. وقتی پایتخت درست عمل کنه، همچی درست میشه. ممنون از سایت دیوار

  21. امیر می‌گوید

    ترخدا کلاهبردار هارو جلوشونو بگیرین

  22. sadra می‌گوید

    من به عنوان یک مشاور املاک خیلی خیلی دوست دارم که قیمت ها پایین باشه و من تو ماه سه یا چهار قرارداد داشته باشم تا چهار ماه یک قرارداد. اینکه قیمت گذاری رو میندازن گردن مشاور حرف درستیه چون ما باید نسبت به قیمت زمین و ساخت آپارتمان قیمت بدیم ولی کو گوش شنوا ؟؟؟ مالکی که قیمت آپارتمانش رو متری ۵ میلیون برده بالا ازش سوال میشه مگه تو خونتون چاه نفت پیدا شده که قیمت اونقدر بالا گذاشتید و در جواب میگه آقا شما رو ملک من کار نکن .. مقصر اقتصاد کشور ما و زیر ساخت های تولیدی ماست که همه چی رو تحت تاثیر گذاشته نه وجود مشاوران املاکی که روزی سه عدد آگهی رایگان داشتند.. من از تیم دیوار تشکر میکنم و میدونم تحت فشار این تصمیم رو گرفته ولی قطعا شاهد کوچ من و سیل بزرگی از همکاران به سمت برنامه ها و سایت های رایگان خواهند بود.مشاور املاک رزق و زوزی و رونق کارش در رکود مسکن نیست که بخواد به اون دامن بده … دوستان منتقد اگر خودتان یک آپارتمان داشتید به حرف مشاور گرون و یا ارزون میفروختید ؟؟؟ یا اطرافتونو نگاه میکردید که فلان چیز شده ده برابر چرا مال من نشه

  23. مهران می‌گوید

    دست شمد درد نکنه.
    فکر درست و حساب شده ای بود.
    اتفاقا خود مشاورین املاک اکثرا عامل به هم زدن ثبات بازارن و چه خوب که دستشون از این دلالی کوتاه بشه.
    تصمیم درستی بود

    1. حسین می‌گوید

      دوست عزیز رو هوا حرف نزن… فرض کن شما ملک داری میای املاک بسپری، وقتی املاک بهت قیمت میده ترش میکنی، از گرون شدن زمین و هوا دلار ارز و سبزی خوردن و بنزین … مینالی، میگی فلان قیمت بزن آقا میخرند یا میگی هرچه بالاتر بهتر خر تو خره. جایی بهتر از دیوار برای شما مردم پیدا نشده که به راحتی قیمتهای خودتونو بدون کوچکترین ملاحظه بزنید و فاتحه قیمت و بازار و عرضه و تقاضا رو خوندید رفته.
      مسئولین دیوار ملاحضه بفرمایید فکر درست کنید یا دست ما املاک ها رو لااقل با دادن قیمت های درست نبندید.

  24. محسن می‌گوید

    من نمیفهمم این قیمتی که وزارت راه وشهرسازی رو املاک زده چه نفعی برای خریداران مسکن داره
    الان دلال هاواملاکی ها اصلا به اون قیمت ها نگاه نمیکنن
    به نظر من قیمت هر منطقه را بایستی جدا گانه بزنن

  25. بهرام متین نژاد می‌گوید

    با سلام و احترام و تشکر از حس مسئولیت پذیریتون نسبت به مقابله با التهابات کاذب در بازار . پیشنهاد بنده این است که با توجه به سخت بودن دسترسی به قیمتهای واقعی معاملات انجام شده , شما برای هر گروه سنی کالایی برای خودرو (مثلا خودروی تیبا مدل ۹۵) , یا هر گروه سنی -منطقه ای برای مسکن (مثلا منطقه گوهرداشت -آپارتمان سنددار- ۱۰سال ساخت) , میانگین قیمتهای اعلامی توسط کاربران طی دو هفته گذشته را در ذیل هر آگهی اعلام فرمایید و در سازو کاری همانند ساز و کار بورس اوراق بهادار , اجازه ثبت آگهی بالای مثلا ۵ درصد قیمت میانگین اعلام شده برای هر گروه را ندهید و به آگهی دهنده اعلام نمایید که قیمت او از رنج مجاز افزایش قیمت خارج است. با توجه به اینکه ثبت آگهی نیازمند ارسال اطلاعات کامل موضوع آگهی میباشد , دسته بندی کالاها و محاسبه میانگین امری ساده بوده و با یک برنامه ریزی ساده در دیتا بانک شرکت قابل انجام است. ضمنا به کرات مشاهده میشود که بنگاه داران برای مثلا آگهی ویلای شمال , منطقه عظیمیه یا گوهر دشت را ادعا میکنند که در متن مشخص میشود آدرس دفتر املاک خود را اعلام گرده اند. با مقداری ممیزی دقیق تر آگهی ها میتوان کارکرد سایت را به نحو چشمگیری ارتقا داده و رضایت بیشتری برای مخاطبان ایجاد نمود.

  26. reza می‌گوید

    سلام
    اول اینکه درج آگهی بیشتر از ۳بار پولی میشه یعنی شما هم دارین تو این قضیه سهیم میشین و بیشتر به سود شما هست ولی تعداد آگهی خیلی افت میکنه و اینکه مثلا اون فرد دلال قیمت یه پراید صفر رو بزنه ۵۳ میلیون و قیمت پراید تو بازار ۵۱میلیون باشه ۲میلیون سود داره براش دیگه تو فکر این ۱۰تومن نیس که بخواد واسه آگهی بزنه و اونیکه قیمت رو نمیدونه فکر میکنه قیمت واقعیش همینه و باز این مسئله باعث افزایش قیمت واهی میشه

    لطفا یه خورده به این مسئله فکر کنید،با سپاس فراوان

    1. I,man می‌گوید

      اقا به نظر من دیوار تنها گزینه ای هست که عامل اصلی مسخره شدن قیمت خودرو هست،یه کارشناس بیارین قیمت واقعیشو بزارین،حرص ادم دنبال ماشین بگرده توش،

  27. محمد می‌گوید

    واقعا خسته نباشید مسولین سایت دلال پرور دیوار .الان که قیمت ها دو سه برابر شده به فکر این موضوع افتادین.چرا ما تا خفه نشیم کسی فکری نمیکنه

  28. جمشید می‌گوید

    این الان بیانیه بود یا طعنه و کنایه

  29. محمد می‌گوید

    درستش اینه که مشاوراملاک قیمت ملک روبه طورکارشناسی وطبق قوانین تعیین شده اعلام کنه نه اینکه مالک هر چی دلش خواست قیمت بزنه .روی صحبت من باکسانیست که ازاین فضا سواستفاده میکنند؛_از عاقبت اعمالتون بترسیدواگردین ندارید لااقل آزاده باشید

  30. مجید خسته می‌گوید

    آقای دیوار عزیز
    اولا، علت افزایش قیمت مسکن بنگاه دارا نیستن. کار شما پاک کردن صورت مساله به ساده ترین شکل ممکنه ، مملکت از جای دیگه ویرانه
    ثانیاٌ، شما فقط به فکر حیب خودتی این حرفایی که میزنی زمانی درست بود که اگهی بیشتر از سه تا ذر ماه رو پولی نکنی !!!!
    ثالثاٌ، اون دلالی که پول داره، میاد بازم اگهی میزاره و به ظن غلط شما ،قیمت رو اون باز تعیین میکنه!!!
    رابعاٌ، خاک بر سرت خیلی خری همیشه در قلب منی

  31. ناشناس می‌گوید

    اومدین ابروش رو درست کنین زدین ، چشمش هم کور کردین.
    خود شما اون قیمتی که مشاور املاک برای آپارتمانتون میگه رو قبول نمیکنی میگی قیمت من اینه دوست داری فایل کن دوست هم نداری فایل نکن ،غیر از اینه!!!

  32. محمد می‌گوید

    ما مشاور ها اول اخر اگهی رو میزنیم چه پولی چه رایگان
    ولی مردم بدونن که دیوار فقط به فکر خودشه که املاکی هارو تیغ بزنه وگرنه اصلا براش مهم نیس قیمتا چی بشه

    ما خودمون ذغال فروشیم داری مارو رنگ میکنی مشتی!!

  33. Saeid می‌گوید

    این که بیشتر از ۳ اگهی رو پولی کردید چه ربطی به‌حذف دلال داره؟ دلال یعنی لنگ ۱۰ هزار تومانه؟ ضمنا شما اگه میخواید حسن نیتتون رو نشود بدید این حرکت رو فقژ روی دو دسته لندی املاک و خودرو بزنید چرا رو تمامی دسته بندی ها ۳ اگهی بیشتر نمیشه زد!؟
    این یعنی دنبال سود خودتون هستید و این حرکت یعنی به تدریج کم شدن اگهی ها و نزول دیوار و از بین رفتن تدریجی! و البته ضربه زدن به هزاران نفر که از کنار دیوار نون میخوردن!

  34. علی حسینی می‌گوید

    سلام و خسته نباشید
    اگه این کار رو روی دسته بندی املاک و مسکن میکردید عالی بود و یا حتی به گفته خودتون فقط برا چند شهر بزرگ! اما وقتی روی کل دسته بندی ها و شهرها تغییراتی اعمال کردید که ۳ تا اگهی بیشتر نمیشه تو هر دسته بندی زد، زیاد ارتباطی به حذف دلال نداره و تقریبا همه رو از نون خوردن انداخته و یه جورایی نشون میده بیشتر دنبال منافع خودش بوده دیوار نه حذف دلال. ما که دیگه تقریبا هر ماه ۱ روز میتونیم اگهی بزاریم و ۲۹ روز رو باید صبر کنیم تا ماه تموم شه دوباره اگهی بزاریم !
    خواهشا این پیام رو برسونید به مدیران دیوار چون این تغییرات در نهایت هم به ضرر ما و هم به فروپاشی دیوار منجر میشه.
    موفق باشید

  35. حسین می‌گوید

    بخوانید خواهشا. سلام
    رشد قیمت املاک و همه چیز ناشی از اقدام سران مملکتی هست که فضا را برای مردم متشنج میکنن و خواب راحت رو از مردم گرفتن. دلار ۳۰۰۰ تومان وقتی ۱۵۰۰۰ شده، کسی نمیتونه مردم رو قانع کنه که مثلا قیمت ملک شما فلان هست. اصلا قیمت کارشناسی شده املاک رو قبول ندارند و قیمت از خودشون میدن که این شده نتیجش. توپ رو تو زمین این و اون نندازید مردم عزیز. مقصر اول و آخر همه آن چیزی که به سرمان آمده خودمونیم. دنبال مقصر نگردید. تو آیینه یه نگاهی بندازید…

  36. حسین می‌گوید

    توجیه خوبیه برای پولی کردن آگهی ها…خوب از آب گل آلود ماهی میگیرید. دیوار با تبلیغات دیوار شد. همینطور که سرمایه را در طلا و ارز و ملک بانک گردش میدهند تبلیغات هم به سایر سایتها برده میشه.
    باش تا صبح دولتت بدمد دیوار زرنگ خان
    کمپین ” نه به دیوار”

  37. به توچه می‌گوید

    اگهی بیش از حد در بخش های دیگه گذاشتن چه ربطی به خودرو و املاک داره
    مریضید همین

  38. مونا می‌گوید

    با این تغییرات جدید همه اگهی ها دارن میرن سمت شیپور دقت کنید حجم تبلیغات شیپور بعد تغییرات شما چند برابر شده و این کاری که کردید جز ضربه به دیوار هیچ کمکی به حذف دلالان نداشت. پولی کردن اگهی هایی که املاک و خودرو نیستن چه ربطی داره به حذف دلال مسکن و خودرو!!!
    کل دسته بندی ها رو بستید که ۳ تا بیشتر اگهی نشه زد یارو تولیدی داره نمیتونه اگهی بزنه دیگه، مگه چقدر درامد داره بیاد پول بده برای یه تبلیغ. دیوار از اب گل الود داری خوب ماهیگیری میکنی در صورتی که ضربه در نهایت به خود دیوار میخوره چون کسی که بخواد برا یه اگهی پول بده میره تو سایت های دیگه تبلیغ میده چرا میاد سایت اگهی رایگان!!

  39. ناشناس می‌گوید

    سلام
    بنظره من هیچ نظارتی تو سایت دیوار نیست .و این سایت عامل اصلی سر در گمی مردم تو بحث قیمت واقعی مسکن هست .بهتره هرچه زودتر فیلتر یا کلا جمع بشه .
    باتشکر

  40. احمدرضا می‌گوید

    حذف قیمت گذاری یا تعیین سقف قیمت (اجباری) فقط پاک کردن صورت مسئله است!
    باید مشکل کاهش تولید خودرو رو حل کنند و واردات خودرو رو آزاد کنند بعدش ببینید به عنوان مثال کسی ۲۰۷ رو بالای ۱۰۰ تومن میخره؟!!
    اگه حذف قیمت گذاری یا اجبار در قیمت گذاری تا سقف خاصی اعمال بشه فقط باعث احتکار خودرو توسط دلال ها میشه و تا چند ماه نمی فروشند تا قیمت ها باز هم بالاتر بره! اونوقت مردم باز هم به همین قیمت های امروز راضی میشن! درست اتفاقی که از فروردین سال گذشته تا امسال افتاده!

  41. جلالی می‌گوید

    ما یک کارگاه تولیدی مبل بودیم قشنگ با این حرکتتون که محدود کردید اگهی زدن رو تو همه دسته بندی ها ما رو ورشکست کردید. اینطوری دست دلال ها رو کوتاه کردید؟ مرسی واقعا

  42. محسن می‌گوید

    سلام.باید به عرضتون برسونم با پولی کردن و محدود کردن آگهی,مخصوصا” در دسته املاک و خودرو به دلال ها فرصت بیشتری برای جولان دادین و مردم عادی مثل من رو که درآمدشون از سایت دیوار بود و الان روزی ۳۰۰۰۰ تومان پول ثبت آگهی رو نمیتونن بدن رو حذف کردین,پولی کردن و محدود کردن آگهی هیچ ربطی به مدیریت قیمت و بازار نداره ………….

  43. ناشناس می‌گوید

    سلام.دیوار محترم اگر میخواهید التهاب بازارمسکن را کنترل کنیداز درج قیمتهای غیر واقعی وتوافقی جلو گیری کنید فقط آگهی قیمتهای متناسب با اسفند ۹۷را ثبت کنید ما بقی اووو…ت!!!!!!

  44. aryoman.com می‌گوید

    سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین

  45. لینکدونی لینک سیتی می‌گوید

    سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای من مشکل داشت.ممنون

  46. hamid می‌گوید

    با این راهکارهایی که شما پیشنهاد دادید میشه دست دلال ها رو کوتاه کرد ، الان هرجا میری ماشین قیمت کنی ، اگر بگی چقدر گرونه ، طرف میگه برو توی دیوار ببین قیمت ها بالاست!!!! حرف بی منطق ! واقعا متاسفم برای همچین آدم هایی.

  47. محمد رضا می‌گوید

    دورود بر شما مدیران سایت دیوار، خیلی تصمیم به جا و خوبی است…موفق باشید

  48. ناشناس می‌گوید

    من مشاور املاک هستم اگه میگن مشاورین قیمت بالا میبرن اساسا اشتباهه چون فروش ملک با قیمت منصفانه خیلی راحت تر از ملکی است که قیمتش کاذب وبالا است
    ما مشاورا معمولا قبل اگهی ملک رو به قیمت واقعی میرسونیم
    ولی مالک وقتی اگهی میکنه اکثرا قیمت بالا میزنه اینکه اگهی برای مشاورین پولی شده هیچ تاثیری روی قیمت ملک نداره چون باتوجه به گران شدن مصالح وکارگر و…صدردصد قیمت ملک بالامیرود
    مشاور وقتی به مالک میگه قیمت تون زیاده و ملکش رو فایل نمیکنه مالک خیلی راحت به قیمت دلخواهش ملک رو اگهی میکنه وچون اکثر خریداران با مشاوری مشورت نمیکنن باعث میشه که به همون قیمت مالک راضی بشن این نه تو بحث ملک بلکه تو همه اگهی هایی که بدون واسته فروخته میشه دیده میشه وبعضن خریدار خصارت های زیادی متحمل میشه برای مشاور اگه قرار بر هزینه کردن برای اگهی باشه راه های خیلی موّثرتر وکم هزینه تر وجود دارد

  49. پویان گلکار می‌گوید

    این موضوع بدتر به نفع دلالهاست تا مردم
    من یک مشاور املاکم روزی ۳۰ هزار تومن ندارم بدم برای آگهی
    اما اون دلاله ۳۰ هزار که هیچ ۱۰۰ هزار میده تبلیغ کار گزافش رو می کنه و در آخر ضرر رو مردم و امثال من می کنن
    پس از پایه این حرکت اشتباهه و سمیه برای خود سایت دیوار
    این همه مخاطب جذب کردین با این حرکت تو زمان کمی خیلیهاشون رو از دست می دین

  50. مائده می‌گوید

    UX ارسال دیدگاه در وبلاگ اشکال دارد.
    بعد از نوشتن نظر و نام، انتخاب تیک به یاد سپاری و زدن دکمه ارسال دیدگاه، هیچ پیامی مبنی بر ثبت شدن یا نشدن پیام دریافت نمیشود.
    بعد از زدن دکمه ارسال دیدگاه، کاربر به اول صفحه و ابتدای مقاله‌ای که در حین خواندنش بوده هدایت می‌شود.
    وقتی مجددا اسکرول کرد و به بخش نظرات رسید، نظر خود را نمی‌بیند.
    این مسئله باعث گیج شدن کاربر می‌شود.
    آیا نظرش بعد از تایید نمایش داده خواهد شد؟
    آیا مشکلی در ارسال پیام پیش آمده و نظر او ثبت نشده است، مثلا به دلیل پر نکردن ایمیل یا قطعی لحظه‌ای اینترنت؟
    کاربر نیاز دارد پاسخ این سوالات را بداند. این سردرگمی برای کاربری که درگیر محتوای شما شده و برای واکنش به شما وقت گذاشته، تجربه‌ی ناخوشایندی ایجاد میکند.
    اگر این تجربه مطلوب‌تر بود، احتمالا مراجعه مجدد این کاربر و احتمال درگیر شدن او با محتوا بیشتر بود.

  51. مشاور املاک می‌گوید

    باید دیوار هم مثه اسنپ تحریم بشه.
    اینها هنوز نمیدونن که افزایش قیمت ها از کجا آب میخوره؟!!!
    از کی تا به حال کسی دیده که مشاور املاک قیمت ها رو افزایش بده!!!!

    1. امیر واثقی می‌گوید

      من به چشمم دیدم که مشاور املاک دلیل افزایش قیمت ملک بوده

  52. ناشناس می‌گوید

    باز نشر
    با سلام و احترام و تشکر از حس مسئولیت پذیریتون نسبت به مقابله با التهابات کاذب در بازار . پیشنهاد بنده این است که با توجه به سخت بودن دسترسی به قیمتهای واقعی معاملات انجام شده , شما برای هر گروه سنی کالایی برای خودرو (مثلا خودروی تیبا مدل ۹۵) , یا هر گروه سنی -منطقه ای برای مسکن (مثلا منطقه گوهرداشت -آپارتمان سنددار- ۱۰سال ساخت) , میانگین قیمتهای اعلامی توسط کاربران طی دو هفته گذشته را در ذیل هر آگهی اعلام فرمایید و در سازو کاری همانند ساز و کار بورس اوراق بهادار , اجازه ثبت آگهی بالای مثلا ۵ درصد قیمت میانگین اعلام شده برای هر گروه را ندهید و به آگهی دهنده اعلام نمایید که قیمت او از رنج مجاز افزایش قیمت خارج است. با توجه به اینکه ثبت آگهی نیازمند ارسال اطلاعات کامل موضوع آگهی میباشد , دسته بندی کالاها و محاسبه میانگین امری ساده بوده و با یک برنامه ریزی ساده در دیتا بانک شرکت قابل انجام است. ضمنا به کرات مشاهده میشود که بنگاه داران برای مثلا آگهی ویلای شمال , منطقه عظیمیه یا گوهر دشت را ادعا میکنند که در متن مشخص میشود آدرس دفتر املاک خود را اعلام گرده اند. با مقداری ممیزی دقیق تر آگهی ها میتوان کارکرد سایت را به نحو چشمگیری ارتقا داده و رضایت بیشتری برای مخاطبان ایجاد نمود.

  53. حسن می‌گوید

    کسی که کالایی برای عرضه داره و به صورت روزانه محصولش را به فروش میرساند، محدودیت سه اگهی در طول یک ماه ظلم و اجحاف در حق ان شخص است .
    مطمعنا این کار باعث کاهش محبوبیت دیوار میشه و مردم به دنبال جایگزینی برای دیوار میرن

  54. مشهد. می‌گوید

    باید تاسف خورد به تفکر و نگرش عده ای که میگویند سایتهایی همچون دیوار موجب افزایش جرم و …شده

    ۲۰ میلیون کاربر تعداد معاملات تقریبی رو مدنظر بگیرید

    اگر خروجی تعدادی از عاملین این معاملات دارای سونیت و منجر به ارتکاب جرم نشود باید تعجب کرد
    این خروجی ها یک امر عادیست

    با سایت بروزی همچون دیوار جستجوی هر کالایی ،مقایسه کالاها ،حق انتخاب و…بی نهایت تسهیل شده

    اگر پذیرش مزایای این سایتها از نظر برخی ممکن نیست
    مشکل در جای دیگری

    بله بنده هم با اینکه اعلام هر قیمتی نسبت به برخی کالاها موجب التهاب بازار میشود موافقم که البته سایت نیر اقدام مناسبی انجام داده

  55. وحید می‌گوید

    یه سر زدم به قیمت زمین. هرکسی هرچی به ذهنش رسیده پرونده. طرف توی عمرش یه میلیارد سنگریزه نشمرده حالا اومده یه زمین به اندازه‌ی آرامگاه خانوادگی رو قیمت میلیاردی میزنه روش!

  56. علیرضا می‌گوید

    با تشکر از دیوار … دمش گرم
    انشالله قیمتها نرمال و استاندارد بشه نه خیلی بالا نه خیلی پایین …

  57. محسن می‌گوید

    با سلام خدمت شما عوامل دیوار ، لطفا شما که خوب شروع کردید همینجوری ادامه بدید….
    چون یجورایی مسیرتون داره خراب میشه!
    حتما قضیه کارشناس برای خودرو رو شما هماهنگ کنید . تا به نتیجه های فوق العاده برسید.
    قیمت خودرو یا ملک رو بتونید درست کنید . ایران درست میشود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.