تجربه رانندگی با لکسوس GS 250

تجربه‌ای لذت‌بخش برای طرفداران خودروهای سدان

0
10

لکسوس GS 250 یک سدان متوسط لوکس ساخت کمپانی لکسوس است که به‌واسطه کیفیت فوق‌العاده محصولات این کمپانی، انتظار بالایی نیز از توانایی‌های این خودرو می‌رود. لکسوس GS 250 با طراحی مدرن و سواری راحت خود سعی دارد یک تجربه لذت‌بخش را برای طرف‌داران خودروهای سدان به ارمغان آورد. این خودرو که از خودروهای پرطرف‌دار در بین محصولات لکسوس است، در کنار کابین راحت و لوکس و همچنین امکانات رفاهی متنوع خود سواری نسبتاً اسپرتی را نیز ارائه می‌کند.

نکات مثبت:

  • سواری این خودرو بسیار نرم و راحت است و هنگام عبور از دست‌اندازها شاهد تکان خاصی در کابین نیستیم. همچنین شوک‌های واردشده به فرمان در زمان ورود به دست‌اندازها به‌هیچ‌وجه ملموس نیست و فرمان از عملکرد خوب و دقیقی برخوردار است.
  • به‌لطف سامانه‌های کنترل و پایداری مانند TRC که این خودرو به آن‌ها مجهز است، لکسوس GS 250 فرمان‌پذیری و پایداری خوبی را هنگام سواری ارائه می‌دهد.
  • همانند سایر محصولات لکسوس کیفیت مونتاژ و عایق‌بندی کابین لکسوس GS 250 بسیار خوب است، در دورهای پایین و حتی تا حدودی در دورهای بالا شاهد سکوت لذت‌بخشی در کابین هستیم.
  • طراحی صندلی‌های جلو بسیار خوب و دربرگیرنده است و باعث می‌شود در طول رانندگی خسته نشوید. همچنین صندلی‌های جلو دارای سیستم هوشمند پشت‌سری‌ها برای جلوگیری از صدمات تصادف است و صندلی راننده دارای تنظیمات برقی در ۱۰ جهت و حافظه است که نسخه سفارشی آن دارای قابلیت تنظیم در ۱۸ جهت و محافظ ساق پا نیز است.
  • یکی از قابلیت‌های جالب این خودرو سیستم استارت از راه دور است که به‌خصوص در فصول سرد کاربرد بالایی دارد و می‌توان خودرو را قبل از حرکت گرم کرد.
  • لکسوس از سیستم head-up-display در این خودرو نیز استفاده کرده است. این سیستم اطلاعات مهم برای راننده مانند سرعت خودرو را روی شیشه جلو نمایش می‌دهد.
  • فرمان این خودرو با روکش چرمی بسیار خوش‌دست است. با وجود این‌که امکانات زیادی در این خودرو وجود دارد ولی روی فرمان دکمه‌های فراوانی مشاهده نمی‌شود و سعی شده است کنترلرهای کاربردی مانند سیستم صوتی و تلفن همراه روی آن قرار گیرد. همچنین پشت فرمان دو شیفتر تعویض دنده برای حالت اسپرت تعبیه شده است.
  • به‌منظور راحتی هرچه بیش‌تر راننده، سیستمی وجود دارد که فرمان بعد از خاموش شدن خودرو به‌صورت کامل به عقب می‌رود و جمع می‌شود تا فضای بیش‌تری برای راننده هنگام پیاده یا سوار شدن فراهم شود.
  • لکسوس GS 250 علاوه بر سیستم‌های رایجی مثل ترمز ضد قفل ABS، نیروی الکترونیکی ترمز EBD و یا سیستم کمکی ترمز BAS به تجهیزات پیشرفته دیگری مانند کنترل پایداری خودرو VSC، کنترل لغزش خودرو TRC، مدیریت کنترل پایداری پویای خودرو VDIM، سیستم کمکی حرکت اولیه خودرو در سربالایی‌ها HAC نیز مجهز شده است؛ و این سیستم‌ها در کنار ۱۰ کیسه هوا (سفارشی) که به اشکال مختلف در خودرو نصب شده‌اند امنیت سرنشینان را تضمین می‌کنند.
  • یکی از نکات مثبت یا نقطه قوت نسخه F Sport استفاده از ترمزهای بزرگ‌تر و قوی‌تر در چرخ‌های جلو خودرو است که موجب قدرت مانور بیش‌تر و افزایش امنیت برای راننده می‌شود.
  • صفحه کیلومترشمار پشت فرمان این خودرو از نوع دیجیتال است که به سیستم روشن شدن ترتیبی نیز مجهز است و اعداد و علائم روی دورشمار و کیلومترشمار به‌سهولت برای راننده قابل مشاهده هستند.
  • تعویض دنده‌ها به‌لطف جعبه‌دنده ۶ سرعتی ECT-I به‌قدری خوب و نرم انجام می‌شود که به‌هیچ‌وجه متوجه آن‌ها نخواهید شد.
  • در این خودرو امکان تغییر عملکرد خودرو به وضعیت‌های ECO، Sport و Sport+ وجود دارد که با فشردن سوییچ گردان کنار دنده به داخل، عملکرد به حالت Normal بازمی‌گردد. در حالت تنظیمات Sport+ عملکرد سیستم تعلیق خشک‌تر می‌شود و خودرو حالت اسپرت‌تری به خود می‌گیرد که این موضوع قدرت مانور خودرو را به‌شکل چشم‌گیری افزایش می‌دهد. همچنین تمامی این وضعیت‌ها با جزییات و به‌صورت گرافیکی در صفحه‌نمایش میانی به نمایش درمی‌آید.
  • سیستم صوتی GS 250 به‌صورت استاندارد سیستم پریمیوم سوراند با ۱۲ بلندگو است که توانایی پخش MP3، WMA و DVD را دارد و به‌صورت سفارشی نیز امکان سفارش سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۷ بلندگو وجود دارد که قابلیت‌های LPD و ASL را نیز دارد. تکنولوژی ASL که مخفف Automatic Sound Levelizer است بر اساس سرعت خودرو صدای سیستم صوتی را به‌صورت خودکار کم و زیاد می‌کند تا سرنشینان از صدای مناسب سیستم صوتی لذت ببرند.

نکات منفی:

  • فضای صندلی‌های عقب در مقایسه با سری ES و رقبایی مانند بنز و ب‌ام‌و اندکی کم‌تر است.
  • کار کردن با کنترلر نمایشگر اندکی مشکل است.
  • نداشتن تنظیمات VIP صندلی‌های عقب که امکان تنظیمات جداگانه سیستم صوتی و تهویه را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند یکی از نقاط ضعف این خودرو است. (در برخی نسخه ها به صورت سفارشی و محدود وجود دارد)
  • نداشتن سقف پاناروما که برای خودرویی در این سطح کمبود آن احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید:
معرفی لکسوس GS 250 و بررسی بازار ایران
مقایسه لکسوس GS 250 با خوردوهای هم‌رده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید