تجربه رانندگی با دنا، یک سدان به‌روزتر

تجربه رانندگی با دنا

3
13728

رانندگی با یک سدان ملی که ترکیبی از خودروهایی چون پژو ۴۰۵، سمند و حتی سوناتا باشد، تجربه جالبی به نظر می‌رسد، چراکه در رانندگی با چنین خودروی نرم و راحتی احساس چسبندگی و امنیت خوبی خواهید داشت. یادتان باشد که دنا، روی پلتفرم پژو ۴۰۵ سوار شده است، پس انتظار خودرویی که ترکیبی از پژو ۴۰۵ و سمند است را باید داشته باشید.

ویژگی‌‌های مثبت:

  • دستگیره‌های تعبیه شده برای درها، شیک‌تر و شبیه برخی خودروهای وارداتی شده است.
  • اگر داخل خودرو نشستید و طراحی داشبورد و قسمت‌هایی از کابین، شما را به یاد هیوندای سوناتا انداخت، تعجب نکنید. طراحی کیلومترشمار دنا نیز شبیه خودروهای لوکس خارجی شده و از این بابت احساس خوبی خواهید داشت. کیفیت مواد به‌کار رفته در طراحی کابین دنا، قابل توجه و بهتر از مدل‌های دیگر است. در قسمت‌هایی از کنسول وسط و درها هم طرح چوب به کار رفته که باعث زیبایی طراحی داخل کابین شده است. این مورد می‌تواند نکته‌ای مثبت از نظر طراحی داخل کابین برای یک خودروی ملی باشد.
  • با توجه به این‌که دنا، نسخه فیس‌لیفت شده سمند است، سرنشینان خودرو و مخصوصاً سرنشینان عقب، احساس راحتی خوبی خواهند داشت.
  • موتور به کار رفته در دنا از نوع EF7 است که جزو موتورهای خوب ایران‌خودرو محسوب می‌‌شود. با توجه به وزن و نوع طراحی، می‌‌توانید از این خودرو قدرت و شتاب خوبی بگیرید.
  • بابت کارکرد ترمزها هم خیال‌تان راحت باشد. این خودرو در هر دو محور جلو و عقب خود، از سامانه ترمز ضد قفل ای‌‌بی‌‌اس، همراه با بوستر MBA استفاده می‌‌کند که باعث عملکرد عالی‌ ترمزها می‌شود. دنا همچنین از سیستم توزیع الکترونیکی نیرو یا  EBD هم بهره برده که جزو به‌روزترین فن‌آوری‌های ترمز دنیا محسوب می‌‌شود. ترمز دنا را حتی از سمند هم بهتر خواهید یافت، پس خیال‌تان راحت باشد.
  • با‌توجه به موتور و نوع طراحی خودرو، استهلاک آن پایین بوده و مصرف سوختش هم به نسبت سدان‌های دیگر، قابل توجه و مناسب است.
  • هنگام رانندگی می‌‌توانید از سیستم صوتی باکیفیت این خودرو نهایت لذت را ببرید، سیستمی که حتی در صدای بالا نیز دچار افت کیفیت نمی‌شود.
  • در دنا با توجه به پدال گاز برقی و نیز ضریب خوب دنده‌ها، می‌‌توانید احساس شتاب‌گیری بهتری را نسبت به سمند تجربه کنید.
  • عایق‌بندی موتور دنا خوب بوده و صدای کم‌تری نسبت به سمند وارد کابین آن می‌شود و حتی در دور موتور بالا نیز مشکل چندانی نخواهید داشت.

ویژگی‌‌های منفی

  • خطوط شکسته و طراحی نه‌چندان موزون در بخش جلوی خودرو، اولین ضعف چنین خودرویی به‌شمار می‌رود.
  • ابعاد و شکل و شمایل درهای دنا را شبیه سمند خواهید یافت، درحالی‌که درهای این خودرو که فیس‌لیفت شده سمند است می‌توانست متفاوت‌تر طراحی شود.
  • رینگ‌های استفاده شده دنا ۱۵ اینچی هستند که با نما و بزرگی خودرو چندان هماهنگ در نیامده است.
  • سپر و چرا‌غ‌های LED خیلی ساده است.
  • شاید طراحی بخش‌های عقب، جلو و کناری این خودروی ملی ایران خودرو، چندان با سلیقه شما جور نباشد.
  • برخی از راننده‌ها از مشکلات سیستم برقی خودرو و اشکال‌های متعدد آن و نیاز به تعمیر یا تعویض گلایه کرده‌اند.
  • برخی رانندگان از خشک بودن صندلی‌های دنا که بزرگ هم هستند، گلایه‌‌مند هستند.
  • اگرچه گستره دید به اطراف خوب است اما برخی رانندگان از مزاحمت ستون A که مشکل دارندگان سمند نیز به شمار می‌رود، انتقاد دارند.
  • ممکن است از بابت باز و بسته شدن خودکار در‌ها هنگام حرکت و توقف، کمی آزرده خاطر شوید.
  • نمایش‌گر تهویه مطبوع در نور مستقیم آفتاب کمی ممکن است ناخوانا باشد.

بیشتر بخوانید:
معرفی دنا و بررسی بازار ایران
مشخصات فنی دنا
مقایسه دنا با خودروهای هم‌رده

3 دیدگاه‌ها

  1. دنا پلاس متاسفانه فضای داخل ان بدطوری تنگ هستش وبرای ادم هتی بلند قد اصلا خوب نیست چون ارتفاع صندلی راننده وبغل دستی بخاطر ساندروف وصندلی اتومات بسیار کوتاه هستش اگراین نقیصه مهم را نداشت ماشینی بی نظر بود

    ۸
    ۱۰
  2. اتفاقا از بین خودروهای داخل میتوان گفت بهترین کیفیت قطعات و زیبایی و بادوام بودن بدنه از مزیت های دیگر این خودرو است.

    ۹
    ۱

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید