تجربه رانندگی با پژو پارس

0
3497

تجربه رانندگی با پژو پارس
رانندگی با پژو پارس می‌تواند تجربه‌ای آشنا برای شما باشد، زیرا رانندگان زیادی در ایران پشت فرمان خودروهای محصولات برند پژو نشسته‌اند. در این تجربه، فرمان‌پذیری، نرمی و خوش‌دستی بسیار را تجربه خواهید کرد، اما مواردی هم وجود دارد که شاید با سلیقه شما به‌عنوان یک راننده سازگار نباشد.

  • ویژگی‌های مثبت:
    در مدل‌های جدیدتر، طراحی داشبورد چشم‌نوازتر و قابل قبول است. در بیش‌تر نسخه‌ها نیز از متریال‌هایی با طرح چوب استفاده شده تا احساس خوبی به سرنشینان خودرو منتقل شود. اصطلاحاً از طرح داشبورد سوناتایی استفاده شده که رانندگی درون این کابین را برای شما خوشایندتر کند.
  • مستقیم‌ترین حس در رانندگی از طریق فرمان منتقل می‌شود. در پژو پارس، با یک فرمان هیدرولیک نرم، خوش‌دست و ارگونومیک روبه‌رو می‌شوید که دکمه‌های کنترل صوتی هم روی آن قرار داده شده است. این کنترل‌های صوتی باعث می‌شود با کم‌ترین حواس‌پرتی بتوانید رانندگی خوبی را تجربه کنید.
  • فضای سرنشینان عقب خودرو باز و قابل قبول است و می‌توانند در مسافت‌های طولانی، به‌راحتی در صندلی‌های خود بنشینند.
  • فضای صندوق‌عقب خودرو نزدیک به ۴۷۰ لیتر است که برای سفرهای خانوادگی و بین‌شهری بسیار مناسب است. این فضای باز را می‌توانیم یکی از آپشن‌های خانوادگی در این خودرو تلقی کنیم.
  • تهویه هوای کابین قابل‌قبول و اتوماتیک است و باعث می‌شود در فضایی مطبوع رانندگی کنید.
  • این خودرو از سیستم تعلیق مک‌فرسون برای محور جلو و محور پیچشی برای محور عقب استفاده می‌کند. این سیستم در سال ۱۹۴۰ ابداع شد و در آن، یک تعدیل‌کننده تلسکوپی موقعیت چرخ‌ها را کنترل می‌کند و کم‌ترین تکانش‌ها اتفاق می‌افتد. یادتان باشد این خودرو براساس پلتفرم ۴۰۵ ساخته شده است و تعلیق، کشش، چسبندگی و امنیت آن را شبیه پژو ۴۰۵ خواهید یافت. به‌واسطه همین موارد، سواری گرفتن از این خودرو نرم و قابل‌قبول است.
  • با اطلاعاتی که در ایران‌خودرو آمده است، ترمزهای محور جلو دیسکی و محور عقب کاسه‌ای است، البته این ترمز کاسه‌ای در برخی از نسخه‌ها تبدیل به ترمز دیسکی هم می‌شود. با وجود سیستم ABS در سامانه ترمز این خودرو، نیازی نیست نگرانی خاصی از این بابت داشته باشید.
  • ویژگی‌های منفی:
    ممکن است صدایی از درون گل‌گیرها به‌گوش برسد که می‌توانید با کمی سفت‌کاری پیچ‌ها مشکل را حل کنید.
  • شاید کمی از وضعیت نامناسب مواد به‌کاررفته در پلاستیک داخل و حتی بیرون کابین ناراحت بشوید. این مواد اولیه برای کم کردن هزینه به‌کار می‌رود و ظاهراً چاره‌ای جز کنار آمدن با آن‌ها نیست. این مشکل در بیش‌تر خودروهای چینی هم مشاهده می‌شود.
  • پلاستیک‌های به‌‌کاررفته در کابین خشک هستند و بعد از مدتی، ممکن است سر و صداهایی ایجاد کنند. شاید هنگام رانندگی، این سروصداها برایتان چندان خوشایند نباشند.
  • ممکن است در مدل‌های قبل از دو سه سال اخیر، صدای موتور به درون کابین نفوذ کند.
  • شاید در مورد مصرف سوخت این خودرو انتظارات شما برآورده نشود. از همان سال‌های ابتدایی، سوخت این خودرو بالا بوده است. سوخت ترکیبی آن در مدل اتوماتیک نزدیک ۹ لیتر اعلام شده است. در مدل‌های دیگر نیز حتی مصرف سوخت داخل شهری به ۱۳ و ۱۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر هم می‌رسد.
  • برخی راننده‌ها از کیفیت پایین لاستیک‌های شرکتی این خودرو نارضایتی دارند و بر تعویض لاستیک با مدل‌های بهتر تأکید کرده‌اند، زیرا این کار باعث می‌شود فرمان‌پذیری خودرو و عملکرد سیستم ترمز بهتری داشته باشد.


اگر علاقه‌مند به خودرو هستید در مطالب زیر می‌توانید
با مشخصات پژو پارس آشنا شوید
پژو پارس را در بازار ایران ارزیابی کنید
و پژو پارس را با سایر خودروهای هم‌قیمت مقایسه کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید