تغییر کاربری خودرو

سیر تا پیاز راه‌اندازی کافه سیار -۲

1
989
تغییر کاربری خودرو؛سیر تا پیاز راه‌اندازی کافه سیار (بخش دوم)

در قسمت قبلی تا حدودی با نکات اولیه راه‌اندازی کافه سیار آشنا شدیم. کافه‌هایی که گوشه‌ای از خیابان پارک شده‌اند و آرومای (بو) قهوه‌هایشان دل هر عابری را به لرزه در می‌آورد. با ما همراه باشید تا ببینید با چه چالش‌هایی دیگری در مسیر راه‌اندازی کافه سیار روبه‌رو می‌شوید.

هزینه‌ها
 برای کافه‌ون شما نیاز به دستگاه اسپرسو و آسیاب دارید که نیازهای اولیه کافه هستند برای خرید این دستگاه‌ها حدود ۱۵ میلیون تومان باید هزینه کنید. البته منهای این هزینه، حدودا ۶ میلیون دیگر برای تجهیز خودرو نیاز دارید تا اتومبیلتان آماده تبدیل شدن به کافه بشود. به‌عنوان مثال هزینه‌هایی مثل موتور برق، اجاق، فر و البته دکوراسیون را باید پیش‌بینی کنید. یک ماشین معمولی توجه کسی را جلب نمی‌کند. حتما باید اتومبیلتان را زیبا کنید و با استفاده از رنگ‌های خاص و طرح‌های جذاب نظر عابران را جلب کنید.

بهداشت
 مهم‌ترین مسئله در کارهایی مثل کافه رعایت بهداشت است. علاوه بر اینکه بازرس بهداشت می‌تواند حکم به توقیف اتومبیل شما بدهد، برای مشتری‌ها هم مهم است که از محل تمیزی نوشیدنی و خوردنی‌هایشان را خریداری کنند. آن بخش از ماشین که تبدیل به «بار» یا آشپزخانه می‌شود باید جنسی متفاوت از سایر بخش‌های خودرو داشته باشد و به وضوح جدا از بخشی باشد که سوار آن می‌شوید و می‌نشینید. استفاده از استیل ضد خش در آشپزخانه‌های سیار یک امر اجتناب‌ناپذیر است و باعث بهداشتی شدن محیط می‌شود. استیل به راحتی قابل شست‌وشو است و مثل لباس سفید پرستاران، هر آلودگی‌ای را به سرعت به شما نشان می‌دهد.

بازی با ذهن مشتری
 این دست کافه‌ها پدیده‌های جدیدی هستند و مردم اغلب چیزهای جدید را تست می‌کنند، اما باید کاری کنید که شاهد جذب حداکثری مشتری باشید. استفاده از فولکس واگن به این خاطر محبوبیت بیشتری دارد که این ماشین بخشی از نوستالژی اکثر مردم است و دیدن این ماشین آن‌ها را یاد روزهای خوب گذشته می‌اندازد. ضمن اینکه شما باید به‌صورت رو در رو با عابران هم‌کلام شوید و شغل خودتان را برای آن‌ها توضیح بدهید. بعضی از باریستاهای کافه‌های سیار اطلاعات زیادی از قهوه و فرآورده‌های آن دارند و شریک شدن این اطلاعات با مردم، راه مناسبی برای به دست آوردن دل آن‌هاست.

مشتری‌های ثابت پیدا کنید
 ماهیت این کار در سیار بودن آن است، اگر قرار بود یک جا ثابت باشید یک کیوسک می‌زدید. پس در چنین شرایطی جذب مشتری ثابت غیرممکن به نظر می‌رسد. ما هم همینطور فکر می‌کردیم تا اینکه با «وی کافه» آشنا شدیم. یکی از اولین کافه‌ون‌های ایرانی که محبوبیت زیادی هم بین مردم پیدا کرده است. ارتباط بسیار خوب مدیران این کافه با مشتری‌ها در شبکه‌های اجتماعی باعث شده آن‌ها هر جا که می‌روند تعداد زیادی مشتری ثابت داشته باشند که حاضرند هر جا آن‌ها می‌روند حضور پیدا کنند. پس شما هم به روش خودتان مشتری‌هایتان را پیدا کنید.

اگر به تغییر کاربری خودرو یا به کافه علاقه‌مندید مطالب بعدی ما را حتما دنبال کنید چون با اطلاعات دیگری از این کافه‌های سیار به روز خواهیم شد.

یک دیدگاه

  1. به اطلاع کلیه علاقمندان این حرفه میرساند با توجه به اینکه از نظر زیبا سازی شهر تهران ان کار غیر قانونی میباشد قبل از هر اقدامی حتما نسبت به اخذ مجوزهای قانونی اقدام نمایند تا دچار ضرر و زیاتن نگردند

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید