تندوتیز نباشید!

تجربه رانندگی با هیوندای i10

0
309

هیوندای i10 با طراحی داخلی و خارجی جذاب و فضای داخلی مناسب یکی از خودروهای شهری خوب محسوب می‌شود. قیمت این خودرو در ایران کمی بالاست و خریداران انتظار آپشن‌های بیشتری را از این خودرو دارند. هیوندای i10 می‌تواند برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ترددهای درون‌شهری خودروی بسیار خوبی باشد.

نکات مثبت:

  •   ورود صدای پیشرانه در دور موتورهای پایین به کابین کم است.
  • فنربندی هیوندای i10 عملکردی فراتر از انتظار دارد و ناهمواری‌های درون‌شهری را به‌خوبی جذب و رفع می‌کند. درواقع می‌توان گفت عملکرد سیستم تعلیق و فنربندی i10 مهم‌ترین مزیت این خودرو نسبت به دیگر خودروهای شهری از جمله پژو ۲۰۶ یا مزدا ۲ است.
  • گیربکس عملکرد خوبی دارد و ضعف چندانی در زمینه شتاب‌گیری و عملکرد دینامیکی مشاهده نمی‌شود.
  • هندلینگ هیوندای i10 در هر سرعتی خوب است و هیچ نقصی در هندلینگ و ایمنی خودرو در گذر از پیچ‌ها و انجام مانورها دیده نمی‌شود.
  • ترمزها عملکرد بسیار خوب و فوق‌العاده‌ای دارند و قدرتمند عمل می‌کنند.
  • کیفیت و طراحی صندلی‌های جلو بسیار خوب است و رانندگی مداوم با هیوندای i10 به‌هیچ‌وجه خسته‌کننده نیست.

نکات منفی:

  • فرمان برقی هیوندای i10 در سرعت‌های پایین نرم و روان است و انرژی چندانی از راننده نمی‌گیرد، اما در سرعت‌های میانی سفت می‌شود و در تلاش برای بهبود ایمنی دقت چندانی ندارد و نمی‌تواند حس لذت بخشی را به راننده منتقل کند.
  • به‌لطف وسعت شیشه‌ها و آینه‌ها راننده تسلط خوبی بر محیط پیرامونش دارد اما شیب کاپوت به‌قدری زیاد است که راننده نمی‌تواند هیچ بخشی از بدنه را ببیند و باید به‌تدریج ابعاد ذهنی خودرو را در ذهنش ایجاد کند.
  • هیوندای i10 فاقد دوربین دنده‌عقب است اما بزرگی آینه‌ها و وجود سنسور دنده‌عقب تا حد زیادی این فقدان را جبران می‌کند.
  • اگر اهل رانندگی تندوتیز نباشید موتور هیوندای i10 با ۸۶ اسب بخار قدرت برای رانندگی با سرعت بهینه مصرف سوخت ۹۰ کیلومتر بر ساعت کفایت می‌کند اما اگر بار زیادی دارید باید در جاده‌های پر پیچ‌وخم انتظار کندی شتاب این خودرو را داشته باشید.
  • تعداد کم دنده‌ها در گیربکس ۴ سرعته باعث می‌شود برای سبقت‌گیری در اتوبان‌ها دور موتور خود را به بیش از ۳۵۰۰ برسانید و با فشار حداکثری بر پدال گاز تا نزدیکی رد لاین پیش بروید. البته اگر با حالت تیپ‌ترونیک رانندگی کنید وضعیت بهتر است و عملکرد خطی بین پدال گاز و موتور تا زمان رسیدن دور موتور به ردلاین حفظ می‌شود.
  • تکان‌های عرضی بدنه در سرعت‌های بالا بیش‌ازحد معمول است که احتمالاً به‌دلیل فاصله کم بین محورهای خودرو است.
  • فضای صندوق‌عقب ۲۱۸ لیتری برای حمل بار چندان مناسب نیست و در صورت لزوم می‌توان صندلی‌های عقب را تا کرد و فضای صندوق‌عقب را به ۱۰۱۲ لیتر افزایش داد.
  • توان سیستم تهویه مطبوع متوسط است و نمی‌تواند از پس گرمای زیاد برخی از مناطق ایران برآید.

    بیشتر بخوانید:
    معرفی هیوندای i10 و بررسی بازار ایران
    مقایسه هیوندای i10 با خودروهای هم‌رده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید