خودرویی با صندوق‌عقب جادار

تجربه رانندگی با رانا (RUNNA)

0
7121

برای تولید سومین خودروی ملی قرعه به نام رانا افتاد و ایران خودرو در سال ۱۳۹۱ و بعد از سمند و تیبا خودرویی تولید کرد که قرار بود نسخه ارزان‌تر پژو ۲۰۶ صندوق‌دار باشد. این خودرو هم مثل سایر محصولات داخلی قیمت نسبتاً مناسبی دارد، اما خالی از عیب نیست. ایران خودرو ابتدا مدل رانا  EL را روانه بازار کرد و بعد از آن مدل LX را که نسخه پیشرفته‌تر و تیپ ۲ این محصول به‌حساب می‌آمد معرفی کرد. اما این دو مدل خودرو را باید به برادران دوقلو یا سیبی که از وسط دو نیم شده باشد تشبیه کرد. مدل اولیه یا EL فقط در دو سال اول تولید شد و هم‌اکنون همه مدل‌های تولیدی نسخه LX هستند. رانا LX امکانات بیش‌تری دارد که رانا EL فاقد آن‌هاست. در زیر می‌توانید تجربه رانندگی با رانا LX را بخوانید.

ویژگی‌های مثبت:

  • سنسور دنده‌عقب کار شما را برای پارک دوبل بسیار آسان می‌کند و احتمال برخورد با یک خودروی دیگر را به حداقل می‌رساند.
  • چراغ‌های مه‌شکن عقب و جلوی خودرو زاویه دید شما را هنگام رانندگی در شب بیش‌تر می‌کند.
  •  سیستم هشداردهنده باز بودن درها باعث ایمنی بیش‌تر خودرو برای سرنشینان می‌شود.
  •  با استفاده از سنسور دما به‌راحتی می‌توانید دمای داخل خودرو را تنظیم کنید. این سیستم در زمستان کاربرد بیش‌تری دارد.
  • صندوق‌عقب جادار یکی از ویژگی‌هایی است که ایران خودرو به رانا LX داده که در مسافرت‌ها کاربرد زیادی دارد.
  • ترمزهای عقب و جلوی دیسکی رانا LX خیال راننده را بابت کنترل آسان خودرو راحت می‌کند. رانا با کمک سیستم ترمز ضدقفل (ABS) و سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز (EBD) ایمنی را به شما تقدیم می‌کند.
  • تنظیم برقی آینه‌ها،‌ شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی با قطع‌کن اتوماتیک و قفل شیشه‌های عقب، از آپشن‌های به‌روز این تیپ خودروی راناست.
  • رانا LX گارانتی ۳ سال یا ۵۰.۰۰۰ کیلومتر و کارت طلایی سه ستاره خدمات پس از فروش (شامل بیمه بدنه و…) دارد و از این نظر بین خوردوهای داخلی پیش‌تاز است.
  • اگر دنبال خودروی سازگار با محیط‌ زیست هستید، در انتخاب رانا LX تردید نکنید؛ این خودرو استاندارد Euro4 را دارد و دوست‌دار محیط‌ زیست است.
  •     سیستم پیشرفته ضدسرقت (ایموبلایزر) روی رانا LX هم وجود دارد. این سیستم نوعی قفل مرکزی است و تا زمان باز نشدن، خودرو شروع به حرکت نمی‌کند.
  •     کیسه‌هوا برای راننده و سرنشین جلو حس اطمینان بیش‌تری هنگام رانندگی به شما می‌دهد.
  • می‌گویند فرمان‌پذیری این خودرو برای رانندگی شهری خوب است و از این جهت یک خودروی امتحان پس‌داده به‌نظر می‌رسد.

ویژگی‌های منفی:

  • شکل ظاهری رانا LX در مقایسه با سایر محصولات داخلی قابل‌قبول است، اما به‌نظر می‌رسد طراحان ایران خودرو برای فضای داخلی این خودرو، طرح و نقشه جدید نداشته‌اند. طراحی کسل‌کننده و ساده در کنار داشبورد تمام‌پلاستیکی حس خوبی را به راننده منتقل نمی‌کند.
  • با توجه به فضای بسیار کم برای سرنشینان عقب، مسافرت طولانی با رانا LX را به شما توصیه نمی‌کنیم.
  • ایران خودرو با طراحی سپرهای جلو و عقب، زیبایی خاصی به رانا LX بخشیده، اما جنس سپرها مرغوب نیست و ممکن است با اولین تصادف جزئی مجبور به تعویض آن‌ها شوید.
  • موتور رانا به‌واسطه پیشرانه پرقدرتی که دارد بیش‌ازحد گرم می‌شود و اگر در تابستان یا مسافت‌های طولانی به دمای موتور دقت نکنید، موتور به اصطلاح جوش می‌آورد و ممکن است به سوختن واشر سرسیلندر منجر شود.
  • رانا برای خنک کردن موتور خود در هوای گرم به طور دائم از فن استفاده می‌کند و ایراد کار اینجاست که این فن صدای زیادی ایجاد می‌کند.
  •  اگر علاقه‌مند به خودروی رانا هستید یا قصد دارید این خودرو را خریداری کنید، در مطلب زیر می‌توانید معرفی این خودرو و بررسی بازار آن در ایران را بخوانید و همچنین رانا را با سایر خودروهای هم‌قیمت و هم‌سطح خود مقایسه کنید.

    بیشتر بخوانید:
    معرفی رانا و بررسی بازار ایران
    مقایسه رانا با خودروهای هم‌رده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید