مقایسه ام‌وی‌ام ۵۵۰ با جک J5 و برلیانس H330

رقابت خودروهای محبوب

0

 

چری یکی از کمپانی‌های بزرگ خودروسازی در کشور چین است که محصولاتی مختلفی از آن توانسته به بازار ایران راه یابد. چری E5، که ما در ایران به نام ام‌وی‌ام ۵۵۰ می‌شناسیم، یکی از محصولات کمپانی چری در کلاس خودروهای سدان است و برای افرادی که به فکر خرید یک سدان چینی هستند می‌تواند گزینه مطلوبی محسوب شود؛ اگرچه این خودرو در بازار تنها نیست و رقبایی مانند جک J5 و برلیانس H330 سایه‌به‌سایه آن حرکت می‌کنند.

در این مطلب قصد داریم به مقایسه ام‌وی‌ام ۵۵۰ با جک J5 و برلیانس H330 بپردازیم و مزایا و معایب هر کدام را بر کفه ترازو قرار دهیم. با ما همراه باشید.

مقایسه ام‌وی‌ام ۵۵۰ با جک J5

جک J5 اولین محصول کمپانی جک است که موفق شد به بازار ایران راه پیدا کند. این خودرو به‌عنوان یک سدان خانوادگی از طراحی مناسبی بهره می‌برد و به‌راحتی می‌تواند عده زیادی را مجذوب خود کند. طراحی MVM 550 اگرچه قابل قبول است ولی به پای Jac J5 نمی‌رسد.

کابین هر دو خودرو نیز زیبا است و حس‌و‌حال خوبی را منتقل می‌کند، البته کیفیت پایین متریال به‌کار رفته در آن‌ها اندکی توی ذوق می‌زند. ولی با این حال فضای کافی برای سرنشینان فراهم می‌کنند. البته جک J5 به دلیل فاصله محوری بیش‌تر، در این مورد برتری دارد.

از مقایسه ام‌وی‌ام ۵۵۰ با جک J5 پی می‌بریم که هر دو خودرو از آپشن‌ها و امکانات مناسبی بهره می‌برند. جک J5 به امکاناتی مانند ۲ عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم‌های ترمز ABS و EBD، سیستم صوتی با ۶ بلندگو و قابلیت کنترل از روی فرمان، سیستم خودکار تهویه مطبوع مجهز به خروجی برای سرنشینان عقب، آینه‌های کناری برقی به همراه گرم‌کن، صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت، سنسور نور، اخطار‌دهنده فشار باد لاستیک‌ها و سان‌روف مجهز است.

از طرف دیگر، ام‌وی‌ام ۵۵۰ نیز به آپشن‌های مناسبی مجهز است با این تفاوت که صندلی جلو در چهار جهت تنظیم می‌شود. از نظر ایمنی هر دو خودرو تقریباً در یک سطح قرار دارند. هر دو به ۲ عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو مجهز هستند و از سیستم‌های ترمز ABS و EBD بهره می‌برند. ترمزهای هر دو خودرو نیز از نوع دیسکی است، با این تفاوت که در جک جی ۵ از نوع دوجداره با قابلیت خنک‌شوندگی هستند.

ام‌وی‌ام ۵۵۰ به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری مجهز است که توان تولید ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. در‌حالی‌که جک جی ۵ از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری بهره می‌برد که ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. جک جی ۵ به یک جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک و ام‌وی‌ام ۵۵۰ به یک جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک CVT مجهز است. هر دو پیشرانه به دلیل وزن بیش‌تر ام‌وی‌ام ۵۵۰ تا حدودی عملکرد مشابه‌ای را ارائه می‌کنند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن‌ها در حدود ۱۱ ثانیه خواهد بود.

مقایسه ام‌وی‌ام ۵۵۰ با برلیانس H330

برلیانس H330 یک سدان چینی است که به دلیل الگوبرداری از محصولات ب‌ام‌و، چهره زیبایی به خود گرفته است و در مقایسه با ام‌وی‌ام ۵۵۰ خودروی جذاب‌تری به نظر می‌رسد.

کابین برلیانس نیز از طراحی خوبی بهره می‌برد و ارگونومی ادوات و محل قرارگیری آن‌ها مناسب است. اگرچه همانند ام‌وی‌ام ۵۵۰ از متریال چندان باکیفیتی ساخته نشده ولی با این حال، راحتی قابل قبولی را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

از نظر امکانات رفاهی برلیانس H330 اتوماتیک به امکاناتی مانند سان‌روف برقی دو حالته، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی، سنسور دنده عقب، تنظیم برقی آینه‌های کناری، سیستم صوتی با ۶ بلندگو و قابلیت کنترل از روی فرمان مجهز است. برای ام‌وی‌ام ۵۵۰ نیز می‌توان به امکاناتی مانند سان‌روف، سنسور دنده عقب و تنظیم برقی آینه‌های کناری اشاره کرد. در ام‌وی‌ام ۵۵۰ صندلی‌های راننده در چهار جهت تنظیم می‌شود، در‌حالی‌که در برلیانس این آپشن هشت جهته است. لازم‌به‌ذکر است بدانید که برلیانس H330 از آپشن نمایش‌گر لمسی بی‌بهره است.

با مقایسه ام‌وی‌ام ۵۵۰ با برلیانس H330 باید گفت که هر دو خودرو از نظر ایمنی در یک سطح هستند. هر دو از ۲ عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو برخوردارند و از سیستم‌های ترمز ABS و EBD بهره می‌برند با این تفاوت که در نسخه دنده دستی برلیانس H330 ترمز عقب از نوع کاسه‌ای است که می‌تواند یک نقطه ضعف محسوب شود. ولی در نسخه اتوماتیک هر چهار چرخ به ترمزهای دیسکی مجهز است.

برلیانس H330 به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز است که می‌تواند ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در‌حالی‌که ام‌وی‌ام ۵۵۰ از یک پیشرانه ۲ لیتری بهره می‌برد که ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۸۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. مشخص است که ام‌وی‌ام شتاب‌گیری بهتری خواهد داشت، اما وزن آن نیز اندکی بیش‌تر از برلیانس است.

برلیانس H330 از یک جعبه‌دنده ۴ سرعته خودکار برای انتقال نیرو به چرخ‌های جلو استفاده می‌کند، در‌حالی‌که ام‌وی‌ام ۵۵۰ برای این کار از یک جعبه‌دنده ۷‌ سرعته CVT بهره می‌گیرد.

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات خوب و مفیدی از ام‌وی‌ام ۵۵۰، جک J5 و برلیانس H330 در اختیارتان بگذارد و ارزش خرید هر کدام را برایتان مشخص کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.