نکات ضروری برای خرید دستگاه تصفیه آب

موارد ضروری و کلیدی که در هنگام خرید یک دستگاه تصفیه آب حتماً باید بررسی کنید

1

مدت‌هاست بخش عمده‌ای از مردم در خانه‌هایشان از دستگاه تصفیه آب استفاده می‌کنند. هرچند آب موجود در لوله‌های آب‌شهری آشامیدنی است، اما به‌دلیل وجود املاح از یک‌سو و همچنین طعم شور آب در برخی از استان‌های ایران، دستگاه تصفیه آب جزء جدانشدنی برای خیلی از خانه‌هاست. مثلاً در استان قم کمتر خانه‌ای پیدا می‌شود که در آن دستگاه تصفیه آب نباشد. چون آب قم بسیار شور است و خوردن آن امکان‌پذیر نیست. 

هزینه خرید آب‌معدنی به‌صورت مداوم و همچنین تولید زباله پلاستیکی یا همان بطری آب‌معدنی، خرید ن‌را به‌عنوان آب مصرفی خانگی تقریبا محال می‌کند. برای همین اهالی بیشتر خانه‌ها اولویت‌ اصلی‌شان، خرید یک دستگاه تصفیه آب است. دستگاهی که هم ماندگار باشد، هم بتواند آبی سالم و گوارا به خانواده تحویل دهد. 

دستگاه تصفیه آب، مواد شیمیایی، باکتری‌ها و دیگر آلاینده‌های آب را ازبین می‌برد. افراد زیادی به‌دنبال خریدن یک دستگاه تصفیه آب مناسب و باکیفیت هستند، ولی تعداد اندکی می‌دانند که یک دستگاه تصفیه خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

 تنوع محصولات و قطعات به‌کاررفته در دستگاه‌های تصفیه آب به‌حدی زیاد است که گاهی خریداران را در انتخاب دستگاه مورد نیازشان سردرگم می‌کند. ما در این راهنما سعی می‌کنیم، به شما یک راهنمای جامع درباره خرید دستگاه تصفیه آب بدهیم. در این مقاله به تمامی سوالات درباره دستگاه تصفیه آب پاسخ می‌دهیم؛

آب تصفیه شده

چرا باید دستگاه تصفیه آب بخریم؟

ناخالصی‌ها به‌ویژه ناخالصی‌های محلول در آب آشامیدنی در حال افزایش است، همچنین آب‌های زیرزمینی هم دارای آفت‌کش‌ها، حشره‌کش‌ها و مواد شیمیایی مضر مانند: آرسنیک، فلوراید و سرب هستند. استفاده بیش‌ازحد از آفت‌کش‌ها و همچنین آلودگی ناشی از زباله‌های صنعتی، بر آب مصرفی ما نیز تاثیرات خطرناکی می‌گذارد، زیرا  این مواد شیمیایی محلول، منجر به بیماری‌های ناشی از آب می‌شوند.

 در کجا نیاز به دستگاه تصفیه آب داریم؟

یکی از عواملی که ما تمایل به‌نادیده گرفتن آن داریم، آزمایش کیفیت آب قبل از انتخاب دستگاه تصفیه است. فرمول یک‌اندازه‌ای برای همه دستگاه‌های تصفیه آب اعمال نمی‌شود و از همین‌رو بررسی کیفیت آب قبل از تصمیم‌گیری نهایی ضروری است.

برای تست کیفیت آب و تصمیم‌گیری نهایی براساس انواع آلاینده‌های موجود در آب، می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید.همچنین می‌توانید کیفیت آب را در خانه به‌عنوان مرحله اولیه اندازه‌گیری کنید. در اینجا برخی از مراحلی وجود دارد که از طریق آن‌ها می توانید کیفیت آب را در خانه اندازه‌گیری کنید:

  • آب را بو کنید.
  • طعم آب را بررسی کنید.
  • به ذرات محلول در آب دقت کنید.
  • رنگ آب را بررسی کنید.
  • به اثرات خرد شدن لوله‌ها توجه کنید.

آب را بو کنید

از حواس بویایی خود برای سنجش کیفیت آب استفاده کنید. اگر بوی سفیدکننده در آب پیدا کردید، به‌دلیل کلری است که توسط تصفیه‌خانه محلی به آب شما اضافه شده است. اگر بوی تخم‌مرغ گندیده حس کردید، نشان‌دهنده رشد باکتری در آب است. بوی کپک یا خاک، نشان‌دهنده پوسیدگی مواد آلی در آب است.

طعم را بررسی کنید

کیفیت آب را با استفاده از جوانه‌های چشایی خود بررسی کنید. اگر آب مزه بد یا طعم فلزی داشته باشد، سطح PH پایینی دارد یا محتوای موادمعدنی اضافی دارد. کلر اضافی در آب باعث ایجاد طعمی مانند سفیدکننده می‌شود.

به ذرات موجود در آب دقت کنید

ببینید آیا آب ذرات ریز قابل مشاهده، در آن وجود دارد یا خیر؟ به‌طور کلی، ذرات ریز زنگ می‌توانند در آب به‌دلیل زنگ‌زدگی در لوله‌ها و شیرها باشند. در غیراین‌صورت، اگر آب کدر به‌نظر برسد، نشان‌دهنده محتوای کلسیم و منیزیم بالای موجود در آب است.

رنگ آب را بررسی کنید

اگر رنگ آب قهوه‌ای یا زرد کم‌رنگ است، نشان‌دهنده نیاز فوری به دستگاه تصفیه آب است. رنگ قهوه‌ای و تیره‌تر آب، دوباره می‌تواند نتیجه زنگ‌زدگی لوله‌ها و شیرآلات باشد.

به اثرات خرد شدن لوله‌ها توجه کنید

لوله‌ها و شیرهای آب خانه را بررسی کنید. در لوله‌ها می‌توانید رنگ‌های آبی، سفید یا زنگ‌زده را مشاهده کنید که نشان‌دهنده وجود ذرات خارجی در آب است.

نمونه‌ای از دستگاه تصفیه آب

چگونه بهترین دستگاه تصفیه را انتخاب کنیم؟

با وجود انبوهی از گزینه‌های موجود در بازار از دستگاه‌های مختلف تصفیه آب، مصرف‌کنندگان اغلب هنگام خرید دستگاه تصفیه آب برای خانه خود دچار سردرگمی می‌شوند. یادتان باشد تصمیم به خرید یک‌دستگاه تصفیه، تصمیم مهمی است، چرا که شامل تضمین سلامت و رفاه خانواده می‌شود. پس چگونه بهترین دستگاه تصفیه آب را برای خانه خود انتخاب می‌کنید؟ بیایید شما را از طریق ۵ مرحله ساده راهنمایی کنیم:

بررسی کیفیت آب 

منبع آب لوله‌کشی خود را پیدا کنید و آن را از نظر سختی، شوری و سطوح TDS (کل مواد جامد محلول) آزمایش کنید. اگر سطح TDS کمتر از ۵۰۰ ppm باشد، آب قابل مصرف است. اما اگر سطح جامدات محلول بیش از ۱۰۰۰ ppm باشد، آب خطرناک و ناسالم است. شناسایی منبع آب لوله‌کشی اولین قدم در انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب برای خانه شماست.

  • میانگین TDS آب شهرداری حدود ۲۰۰ ppm است.
  • TDS آب زیرزمینی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ ppm است.
  • TDS آب Borewell معمولا بیش از ۵۰۰ ppm است.

فناوری دستگاه تصفیه آب

بسته به کیفیت و منبع آب، می‌توانید از بین طیف وسیعی از دستگاه‌های تصفیه آب، دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب کنید. فناوری تصفیه RO (اسمز معکوس) برای آبی با سطوح TDS بالاتر بیش از ۵۰۰ ppm بهترین کارایی را دارد. فناوری RO فلزات سنگین، ذرات، مواد معدنی را از طریق غشاهای نفوذپذیر انتخابی فیلتر می‌کند و آب تصفیه‌شده را فراهم می‌کند.

اگر TDS کمتر از ۲۰۰ ppm باشد، می‌توانید فناوری فیلتراسیون UV (فرابنفش) را انتخاب کنید که ناخالصی‌ها را با حفظ موادمعدنی کلیدی، حذف کند. برای سطح TDS بین ۲۰۰-۵۰۰ppm، توصیه می‌کنیم از دستگاه Pureit Mineral RO + UV استفاده کنید که می‌تواند موادمعدنی ضروری، مانند: کلسیم و منیزیم را دوباره به آب تصفیه شده RO اضافه کند.

ظرفیت ذخیره‌سازی 

مصرف روزانه آب خانواده خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ظرفیت مورد نیاز دستگاه تصفیه آب خود را درک کنید. در مکان‌هایی که نوسانات برق مکرر وجود دارد، دستگاه‌های تصفیه با ذخیره آب بالا به‌خوبی کار نمی‌کنند.

  • برای ۲-۴ عضو، ظرفیت ذخیره سازی ۵-۸ لیتر را توصیه می کنیم.
  • برای ۴-۶ عضو، ظرفیت ذخیره سازی ۸-۱۰ لیتر را توصیه می‌کنیم.
  • برای بیش از ۶ عضو، ظرفیت ذخیره سازی ۱۰ لیتر توصیه می‌شود.

ویژگی‌ها و عملکرد دستگاه

هنگام انتخاب یک دستگاه تصفیه آب، به‌دنبال ویژگی‌ها و عملکردهای پیشرفته‌تر باشید. به‌عنوان مثال، فیلترها بخش مهمی از تصفیه آب هستند، اما ما اغلب از آنها بیش‌‌ازحد استفاده می‌کنیم و در نهایت آب ناخالص می‌نوشیم. از این‌رو، تغییر آن‌ها در زمان انقضا بسیار مهم است.

درنظر داشته باشید دستگاه‌های تصفیه آب آشامیدنی با بهره‌گیری از فیلتر‌ها و صافی‌هایی که در آن‌ها موجود است، آلودگی‌های مختلفی از قبیل میکروب‌ها، سرب، رسوب و رنگ، بو، املاح مضر، نیترات و نیتریت را از آب جدا کرده و در واقع آب را قابل آشامیدن می‌کنند. در نتیجه ابتدا باید ببینید که آب محل سکونتتان چه مشکلی دارد؟

اگر مشکل آب فقط املاح و ذرات اضافی است، می‌توانید از یک فیلتر یک مرحله‌ای یا سرشیری استفاده کنید؛ اما اگر آب غیراز این موارد، بو و طعم بدی هم داشته باشد، بهتر است از دستگاه‌هایی که فیلترهای چندمرحله‌ای دارند استفاده کنید.

هزینه نگهداری و سرویس

آب از طریق فیلترهای مختلفی که نیاز به نگهداری در فواصل زمانی معین دارند، تصفیه می‌شود. هنگام خرید یک دستگاه تصفیه آب، همیشه باید سرعت سرویس و هزینه کلی نگهداری را در نظر بگیرید. 

نکات مهم در خرید انواع دستگاه تصفیه آب

  • فیلترها را باید در فواصل زمانی معین تعویض کنید.
  • هزینه تعویض فیلتر را درنظر بگیرید. 
  • میزان آب مصرفی خانواده خود را درنظر بگیرید.
  • به فناوری به‌کاررفته در دستگاه توجه کنید.

فیلترها را باید در فواصل زمانی معین تعوض کنید

همه دستگاه‌های تصفیه آب نیازمند تعویض فیلتر هستند. آب از یک کارتریج قابل جابه‌جایی عبور می‌کند که با فیلترهای مختلف، مانند: زغال چوب فعال پر شده است. از آنجایی که این فیلتر تمام کارهای سنگین را انجام می‌دهد، پس از مدت زمان مشخصی، مسدود می‌شود. هنگامی که فیلترها مسدود می‌شوند، دستگاه تصفیه آب با کارایی آب را تصفیه نمی‌کند. برای اطمینان از نوشیدن آب سالم، دستورالعمل‌های مربوط به تعویض فیلتر را که سازنده ذکر شده است، دنبال کنید.

هزینه تعویض فیلتر را درنظر بگیرید 

قبل از تصمیم گیری نهایی درباره خرید دستگاه تصفیه آب، مطمئن شوید که هزینه تعویض فیلترها را درنظر گرفته‌اید. هزینه ممکن است بسته به نوع و مدل دستگاه تصفیه آب که استفاده می‌کنید، متفاوت باشد. برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی و ناراحتی در آینده، اطلاعات شفافی در مورد هزینه تعمیر فیلترها دریافت کنید.

میزان آب مصرفی خانواده خود را درنظر بگیرید

هنگامی که به‌دنبال خرید دستگاه تصفیه آب هستید، تعداد خانواده را فراموش نکنید. چون دستگاه‌های تصفیه آب دارای ظرفیت ذخیره‌سازی هستند تا اطمینان حاصل کنند که آب تصفیه شده حتی در صورت عدم وجود برق دریافت می‌شود. بنابراین، قبل از تصمیم‌گیری نهایی، میزان آبی که خانواده مصرف می‌کند را درنظر بگیرید و همچنین آب مصرفی برای پخت‌وپز را در هم در مصرف آب به‌حساب بیاورید. اگر خانواده پرجمعیتی دارید، بهتر است به سراغ دستگاه‌های تصفیه آب پیش‌خوان یا زیرنسخه‌ای بروید.

به فناوری به‌کاررفته در دستگاه توجه کنید 

به‌طور‌کلی دستگاه‌های تصفیه آب برحسب فناوری به‌کار رفته در آن‌ها به دو دسته اسمز معکوس RO و اولترافیلتراسیون UF تقسیم می‌شوند. دستگاه‌های تصفیه آب مجهز به فیلتر ممبران اسمز معکوس RO به دلیل استفاده از فیلتر ممبران مجهز به پمپ هستند. این دستگاه با استفاده از فیلتر ممبرانی که در مرحله چهارم آن‌ها قرار گرفته است قادر هستند سختی آب، نیترات، نیتریت و سایر مواردی که برای سلامتی مضر هستند را به کلی از بین ببرند؛ ولی دستگاه‌های اولترافیلتراسیون UF به‌دلیل اینکه فاقد فیلتر ممبران هستند، پمپ مجهز ندارند. آب خروجی این دستگاه‌ها کیفیت مطلوبی دارد ولی این دستگاه توانایی حذف پارامترهایی که یک فیلتر ممبران قادر به حذف آن است را ندارد.انتخاب از بین این دو دسته کاملا وابسته به کیفیت آبی است که قرار است تصفیه شود.

یک مدل از دستگاه تصفیه آب خانگی

انواع دستگاه تصفیه آب

مدل‌های مختلفی از دستگاه تصفیه آب در بازار وجود دارد که زیرسینکی و رومیزی از معروفترین آن‌هاست. انواع ساده و دم دستی دستگاه تصفیه آب هم تازگی‌ها به بازار آمده، مثل دستگاه تصفیه آب پارچی که برای مصرف روزانه است. شما باید برای خرید دستگاه تصفیه آب به محل جانمایی آن فکر کنید. اگر کابینت‌هایتان کوچک است، ممکن است برای شما دستگاه کابینت رومیزی بهتر باشد. اما یادتان باشد هیچ فرقی بین دستگاه رومیزی تصفیه آب با  زیر سینکی نیست.  

محل نصب دستگاه تصفیه آب زیرسینکی همان‌طور که از نام آن پیداست، زیر سینک آشپزخانه است. این دستگاه در درون کابینت آشپزخانه نصب می‌شود و آب تصفیه شده به‌وسیله شیری که در کنار شیر آب آشپزخانه نصب شده است، قابل مصرف است. بین این دو نوع دستگاه هیچگونه تفاوتی در عملکرد وجود ندارد. فقط دستگاه تصفیه آب رومیزی به‌خاطر طراحی و ظاهر بهتر، از قیمت بالاتری برخوردار است.

از طرفی در اکثر موارد، قطعات و فیلترهای مدل رومیزی به‌صورت اختصاصی برای همان مدل طراحی شده است و به‌همین دلیل در مواردی که نیاز به تعویض فیلترها و یا قطعات موجود در دستگاه دارید شاید در تهیه آن‌ها با مشکل مواجه شوید. بنابراین اگر فقط به عملکرد دستگاه و کیفیت آب مصرفی‌تان اهمیت می‌دهید از بین این دو مدل اولویت و برتری با دستگاه تصفیه آب زیرسینکی است.

دستگاه‌های تصفیه آب پارچی از نظر قیمت مقرون به‌صرفه و دم‌دستی هستند و گنجایش آن‌ها دو و نیم لیتر است. این دستگاه برای کسانی که خانه‌شان گنجایش دستگاه تصفیه آب بزرگ را ندارد یا مجردی زندگی می‌کنند، انتخاب مناسبی است.

اواع فیلتر تصفیه آب و کارکردهای آنها

نکاتی درباره فیلتر دستگاه تصفیه آب

بازار مملو از مدل های بسیاری از فیلترهای آب از برندهای مختلف است که از فناوری‌های مختلف فیلتر استفاده می‌کنند. پنج مورد زیر به شما کمک می کند تا یک ایده کلی در مورد آنچه باید در فیلتر آب خود جستجو کنید به‌دست آورید.

  • رفع آلودگی
  • میزان فیلتراسیون
  • کیفیت آب تصفیه شده
  • هزینه نصب و راه‌اندازی
  • سهولت در نگهداری

رفع آلودگی

دلیل اصلی نصب سیستم تصفیه آب، خلاص‌شدن از شر آلاینده‌های موجود در آب لوله‌کشی و دریافت آب سالم است. آبی که به خانه شما می‌آید، ممکن است حاوی چندین ناخالصی باشد که می‌تواند اثرات جدی بر سلامت داشته باشد. 

ناخالصی‌های بیولوژیکی مانند: باکتری‌ها، کیست‌ها و سایر میکروانگل‌ها می‌توانند از طریق آب ناخالص به بدن راه پیدا کنند. علاوه‌براین، مطالعات نشان داده‌اند که آب خانگی ممکن است حاوی آلاینده‌های شیمیایی مضر باشد که با کلسترول بالا، چاقی، سرکوب هورمون‌ها و غیره مرتبط هستند.

بنابراین، برای انتخاب فیلتر، مطمئن شوید که سازنده فیلتر تصفیه آب، آن‌را به‌درستی در یک آزمایشگاه معتبر آزمایش می‌کند و می‌داند که  چه آلاینده‌هایی ممکن است وجود داشته باشد و بر اساس آن به ساخت فیلتر اقدام می‌کند. اکثر فیلترها حدود ۴۰ آلاینده را حذف می‌کنند، در حالی‌که برخی می‌توانند تا ۶۰ آلاینده را فیلتر کنند و برخی دیگر فقط حدود ۲۵ آلاینده را حذف می‌کنند.

اگر آب خانه شما حاوی آلاینده‌های بیشتری است، از فیلتری استفاده کنید که آن‌ها را ازبین ببرد. فیلترهای کربن فعال می‌توانند ترکیبات آلی، کلر و THM و بسیاری از انگل‌ها را از آب خارج کنند. اما برای نیترات‌ها، سولفات‌ها، آرسنیک و فلزات سنگین باید از سیستم‌های اسمز معکوس یا فیلتر UV استفاده کنید. 

میزان فیلتراسیون

بسیار محتمل است که اکثر افراد وقتی به‌دنبال فیلتر هستند، اهمیت زیادی به حداکثر نرخ فیلتراسیون روزانه نخواهند داد. اما یک خریدار عاقل باید به آن توجه کند. حداکثر میزان فیلتراسیون مقدار آب فیلتر شده‌ای است که یک فیلتر می‌تواند در روز تولید کند. بنابراین، اگر مصرف روزانه آب شما بیش از حداکثر گالن آب تولیدشده توسط فیلتر شما باشد، آن فیلتر برای شما مناسب نیست.

فیلترهای مختلف موجود در بازار به‌طور قابل توجهی در حداکثر نرخ فیلتراسیون متفاوت هستند. ضروری است که موردی را تهیه کنید که میزان استفاده شما را برآورده کند یا کمی بیشتر از آن باشد. از سوی دیگر، باید از خرید فیلترهایی که آب بسیار بیشتری نسبت به مصرف واقعی شما فیلتر می‌کنند، خودداری کنید، زیرا معمولاً گران‌تر هستند. بنابراین ابتدا به مقدار آب تصفیه شده روزانه نیاز دارید و فیلتر خود را بر اساس آن انتخاب کنید. 

کیفیت آب تصفیه شده

فیلتر آب نه تنها باید آلاینده‌ها را حذف کند، بلکه کیفیت کلی آب را بهبود بخشد. این شامل خلاص شدن از شر مزه و بوی تند و حفظ تعادل pH مناسب و درعین‌حال، حفظ موادمعدنی طبیعی که برای بدن مفید است نیز می‌شود. فیلترهایی که از اسمز معکوس استفاده می‌کنند، ممکن است راه‌حل نهایی رای یافتن آب سالم به‌نظر برسند، اما همیشه این‌طور نیست. در حالی‌که چندین ناخالصی ناخواسته را ازبین می برد، مواد معدنی سالم را نیز ازبین می‌برد. 

در واقع، چندین ماده معدنی طبیعی که برای بدن ما ضروری هستند، مانند: کلسیم، منیزیم، سدیم، آهن، فلوراید و غیره را نیز حذف می‌کند. کمبود این موادمعدنی ممکن است باعث مشکلات گوارشی، مشکلات تراکم استخوان، شرایط مفصلی و بیماری‌های قلبی عروقی شود. کمبود موادمعدنی نیز باعث بی‌مزه شدن آب و افزایش اسیدیته می‌شود.

در صورتی‌که آب حاوی آلاینده‌های بسیار مضر در مقادیر غیرقابل اغماض نیست، ممکن است بخواهید از فیلترهای کربن فعال استفاده کنید که موادمعدنی را حفظ می‌کند. همچنین می‌توانید فیلترهایی با عناصر معدنی‌سازی مجدد دریافت کنید که موادمعدنی لازم را پس از تکمیل فرآیند فیلتراسیون، به آب اضافه می‌کنند. 

هزینه نصب و راه‌اندازی

بودجه تاثیر قابل‌توجهی بر نوع فیلتر آبی که خریداری می‌کنید خواهد داشت. هزینه یک فیلتر توسط عوامل زیادی از جمله تعداد، مراحل اعمال شده برای پردازش آب، میزان فیلتراسیون، ظرفیت ذخیره سازی و غیره تعیین می‌شود. 

به‌طورمشابه اگر فیلتری دارای کارتریج معدنی‌سازی مجدد باشد، هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. علاوه‌بر پولی که از قبل پرداخت می‌کنید، هزینه‌های اضافی نیز با داشتن فیلتر همراه است. شما باید کارتریج های خود را عوض کنید، بنابراین مطمئن شوید که قیمت آن‌ها چقدر است. 

محاسبه کنید که فیلتر چقدر برق مصرف می‌کند. به‌خاطر داشته باشید که ممکن است فیلترهایی در اولین خرید گران به‌نظر برسند، اما در درازمدت ارزان‌تر باشند. یادتان باشد برای لذت‌بردن از آب سالم، نیازی به داشتن گران‌ترین و پیچیده‌ترین سیستم ندارید. تحقیق کنید چه نوع آلاینده‌هایی را باید از آب لوله‌کشی خود حذف کنید و  پولی که به‌سختی به‌دست آورده‌اید را برای چیزی که نیاز ندارید، خرج نکنید.

سهولت در نگهداری

معمولاً کارتریج‌های فیلتر آب پس از مدتی نیاز به تعویض دارند. برای تعیین اینکه چندوقت یکبار، نیاز به تعویض کارتریج دارید، باید با راهنمای فیلتر آب خود را به‌دقت مطالعه کنید. ممکن است بخواهید از فیلترهایی که نیاز به تعویض مکرر کارتریج دارند، اجتناب کنید. بسته به نوع آن‌ها، فیلترهای آب دارای نیازهای نگهداری متفاوتی هستند. برخی از سطوح نظارت برای همه فیلترها ضروری است، اما سیستم‌های پیچیده‌تر زمان و هزینه‌های بیشتری را می‌طلبد. 

برای اطمینان از اینکه فیلتر شما به‌طور موثر کار می‌کند، باید به‌درستی از آن مراقبت کنید. اطمینان از دریافت آب سالم و خالص، نگهداشتن فیلتر در شرایط کاری، ضروری است. تهیه فیلتر آب یک کار جدی است، زیرا مستقیماً با سلامت شما در تماس است. بنابراین قبل از نصب باید مقدار قابل‌توجهی تحقیق کنید. به‌غیر از کارکرد اساسی در جستجوی یک فیلتر آب عالی باشید تا بعداً از انتخاب خود پشیمان نشوید.

برای دیدن آگهی‌های دستگاه تصفیه آب کلیک کنید

برندهای مطرح دستگاه تصفیه هوا در بازار

وقتی برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی به بازار مراجعه می‌کنید، اولین چیزی که با آن مواجه می‌شوید و اکثر فروشندگان به‌شدت روی آن مانور می‌دهند کشور سازنده دستگاه است. بگذارید اول خیالتان را راحت کنیم که بیش از ۹۰ درصد این دستگاه‌ها ساخت کشور چین یا تایوان هستند.

اما می‌توان در بین آن‌ها دستگاه‌های خوب تصفیه آب هم پیدا کرد. علاوه‌بر برندهای ایرانی دستگاه‌های تصفیه آب، برندهایی نظیر سی‌سی‌کا، فلکس تک، تانک پک، ارگانیک، ایزی ول، شرکت کره‌ای هیوندای، آکواجوی،‌ آکوا فلو،‌ آکوا پرو، شرکت ایتالیایی آکوا، وونترون، کنت و کامتک، از برندهای تایوانی و چینی و ایتالیایی و آمریکایی و هندی در بازار ایران هستند. از برندهای ایرانی در بازار هم می‌توان به برند مادیران اشاره کرد. 

1 نظر
  1. مسعود می‌گوید

    خیلی خوب بود
    لطفا در مورد نحوه انتخاب وسایل الکترونیکی از جمله موبایل هم مطلب بذارید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.