رانندگی با جیلی امگرند RV-7؛ هاچ‌بکی ایمن اما نه‌چندان راحت

1
1520

رانندگی با جیلی امگرند RV-7؛ هاچ‌بکی ایمن اما نه‌چندان راحت

جیلی امگرند RV-7 به‌عنوان خودرویی چینی اما با استانداردهای اروپایی، در مقایسه با رقبای خود در ایران، شیک و ایمن است. البته وجود برخی ویژگی‌های منفی باعث می‌شود که از راحتی آن کمی کاسته شود و خلاف شکل ظاهری و تصور اولیه، مشکلاتی هنگام سفر با این خودرو نمایان شود. البته تنها با بررسی دقیق ویژگی‌های مثبت و منفی این خودرو می‌توان در مورد آن قضاوت کرد.‌

ویژگی‌های مثبت:

–         کیفیت ساخت مواد داخل کابین قابل‌قبول است و رویه چرم مصنوعی صندلی‌ها و نرمی فرمان آن جلب رضایت می‌کند.

–         از دیگر نقاط قوت کابین می‌توان به صندلی‌های برقی و صفحه نمایش مستقر در وسط کنسول مرکزی اشاره کرد.

–         مورد دیگری که حس امنیت را در سواری افزایش می‌دهد، باک ضد انفجار آن است که با ۶ لایه از پلیمر عایق شده است.

–         کیسه‌های جلویی و کناری و پرده‌ای نیز حس اطمینان را به راننده و سرنشینان می‌دهد و خطرات ناشی از تصادف را تا حد قابل‌توجه‌ای کاهش می‌دهد. همچنین، مدل کمربندهای کششی نقطه‌ای نیز این امر را تقویت می‌کند.

–         عایق‌بندی مناسب کابین و عدم ورود صدای موتور به داخل نیز از دیگر نکات مثبت است.

–         در بخش فنی، موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱.۸ لیتری امگرند RV-7، که از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها بهره می‌برد، عملکرد خوبی دارد.

ویژگی‌های منفی:

–         با وجود روکش‌های چرم مصنوعی صندلی‌ها، نمی‌توان از داشبورد یا برخی بخش‌های دیگر که از پلاستیک تولید شده، چشم‌پوشی کرد، البته با توجه به قیمت پایین خودرو می‌توان با آن‌ها کنار آمد.

–         گرچه کیفیت ظاهری کابین در ابتدا جلب توجه می‌کند، اما با کمی دقت به دکمه‌ها و کنترلرها نکته‌های دیگری را درمی‌یابید. مثلاً این‌که به‌غیر از دکمه‌های روی در سمت راننده، دکمه‌های شیشه بالابر درهای دیگر چراغِ روشن‌شونده شب ندارند و متریال به کار رفته در آن‌ها کیفیت چندانی ندارند.

–         صندلی‌ها با وجود طراحی و دربرگیرندگی خوب، سفت و ناراحت هستند و احتمالاً در مسافت‌های طولانی برای سرنشینان ایجاد خستگی می‌کنند.

–         فضای لازم برای سرنشینان در قسمت جلو به‌خوبی فراهم شده است، اما فضا در قسمت عقب، هم در قسمت سر و هم پا، محدود است.

–         با کمی دقت به ابعاد خودرو، متوجه می‌شویم که در تبدیل شدن سدان به هاچ‌بک، ابعاد کابین تغییر چندانی نکرده و بیش‌تر از فضای صندوق عقب کاسته شده است. در نتیجه کم شدن فضای صندوق عقب این خودرو را می‌توان یک ویژگی منفی برای این خودرو درنظر گرفت.

–         هنگام بسته بودن دریچه‌های هوا، همچنان هوای بیرون وارد کابین می‌شود.

–        در قسمت جلو از  سیستم تعلیق  MACPHERSON و در قسمت عقب از TRAILING ARM استفاده شده است. تایرهای پهن و این نوع سیستم تعلیق در قسمت عقب، باعث شده است که هنگام عبور از ناهمواری‌ها، کوبش‌هایی درون کابین احساس شود که در قسمت عقب شدیدتر نیز هست و چندان خوشایند نیست.

–         فرمان هیدرولیک خودرو کارایی خوبی دارد، اما همان تکان‌هایی که به کابین منتقل می‌شود، موجبات کاهش دقت فرمان را فراهم می‌آورد و کمی کنترل آن را سخت می‌کند.

–         سیستم ترمز امگرند RV-7 آن‌‌طور که انتظار می‌رود، قوی عمل نمی‌کند و در ترمزگرفتن‌های شدید مشکل ایجاد می‌کند. هم‌زمان با این ترمزگیری‌ها، چرخ‌ها نیز صداهایی غیرعادی دارند.

–         موتور خودرو برای چنین بدنه‌ای ضعیف است و در شتاب‌گیری این ضعف خودنمایی بیش‌تری دارد؛ مخصوصاً اگر تمام پنج سرنشین در خودرو حاضر باشند.

–         کمک‌های خودرو پس از طی مسافتی در حدود ۲۰ هزار کیلومتر به صدا می‌افتند که این میزان از کارکرد، چندان مطلوب به‌نظر نمی‌رسد.

با مشخصات جیلی امگرند RV-7 آشنا شوید
جیلی امگرند RV-7 را در بازار ایران ارزیابی کنید
و جیلی امگرند RV-7 را با سایر خودروهای هم‌قیمت مقایسه کنید



یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید