رانندگی بدون آپشن اضافه

تجربه رانندگی با وانت مزدا کارا 2000

0
277

شما با یک پیکاپ با قیمت متوسط در سطح بازار ایران روبه‌رو هستید که می‌تواند نزدیک به ۱۱۱ اسب بخار، قدرت تولید کند و ظاهری بسیار ساده دارد. این خودرو قدرت بارکشی نسبتاً قابل‌قبولی هم دارد؛ در کنار این‌که می‌تواند چهار سرنشین را هم حمل کند. جدا از این موارد، نباید انتظار چندان غیرواقع‌بینانه‌ای از مزدا کارا ۲۰۰۰ دوکابین داشته باشید. ماجرای رانندگی آف‌رود و خارج جاده‌ای را هم باید فراموش کنید؛ چراکه اساساً با پیکاپی غیرشاسی‌بلند روبه‌رو هستید. هدف اصلی این است که بارهای سنگین به مقصد برسد و باقی موارد در این خودرو جزو حواشی قرار گرفته و چه‌بسا که از آن‌ها صرف‌نظر شده باشد. درباره تجربه رانندگی به این پیکاپ دوکابین بیش‌تر بدانیم.

نکات مثبت:

  • طراحی این پیکاپ، ساده و نسبتاً خشن است. به‌واقع در مقایسه با وانت‌هایی چون پراید و پیکان و تندر، چهره این پیکاپ بیش‌تر به بارکش‌ها می‌خورد.
  • به‌واسطه طول ۴۸۲۰، عرض ۱۶۲۰، ارتفاع ۱۵۶۰ و فاصله محورهای ۲۸۶۵ میلی‌متری این پیکاپ، در مقایسه با وانت‌بارهای سبک‌تر، قطعاً جای بیش‌تری خواهید داشت و با پیکاپ بزرگ‌تری روبه‌رو خواهید بود.
  • از دیگر جنبه‌های مثبت کارا ۲۰۰۰ دوکابین، استاندارد سوخت یورو ۴ آن است.
  • همان‌طور که اشاره شد، موتور این پیکاپ، می‌تواند ۱۱۱ اسب بخار قدرت تولید کند که نسبت به قدرت ۸۳ اسب بخاری تیپ اول این خودروها، پیشرفت قابل‌توجه‌ای داشته است.
  • سامانه‌های ترمز EBD و ABS در کنار ترمز جلوی دیسکی و ترمز عقب کفشکی، باعث شده از این بابت خیال دارندگان این خودرو راحت باشد.
  • ساختار در نظر گرفته‌شده برای این خودرو نردبانی است، یعنی شاسی و بدنه در آن جدا از هم هستند و یکپارچه نیستند. این نوع شاسی، کمک بسیاری برای حمل بارهای سنگین می‌کند و مناسب این کلاس از خودروهاست.
  • قیمت مناسب خودرو و نیز وجود بهمن‌ خودرو، با همه نواقص و گلایه‌هایی که گاه از سوی مشتریانش شنیده می‌شود، از دیگر مزیت‌های آن برشمرده می‌شود.

نکات منفی:

  • سادگی این خودرو ضمن این‌که هیبت یک وانت‌بار را به آن می‌بخشد، در مقایسه با پیکاپ‌های پیشرفته‌تر، تبدیل به یک نقطه‌ضعف برای این خودرو می‌شود.
  • این پیکاپ امکانات و آپشن‌های چندان زیادی ندارد، یا اساساً بهتر است بگوییم آپشنی ندارد. وجود سیستم ترمز EBD و ABS، تهویه مناسب و کیسه هوای ایمنی، دیگر این روزها آپشن حساب نمی‌شود و برای هر خودرویی لازم است.
  • میزان باری که با این خودروی دوکابین می‌توانید حمل کنید، ۶۰۰ کیلوگرم است که البته افت ۴۰۰ کیلوگرمی نسبت به نسخه تک‌کابین آن را تجربه می‌کند؛ که با توجه به دوکابین شدنش طبیعی است و با توجه به وضعیت حمل چهار سرنشین و نوع پیشرانه‌ای که دارد، این حجم بار قابل‌قبول است.
  • طراحی داخل کابین بسیار ساده و شاید هم خسته‌کننده است. متریال به‌کاررفته در کابین نیز چنگی به دل نمی‌زند. البته طراحی آن نسبت به وانت‌های مزدا کمی جلوتر است، اما در کل چندان خاص نیست.
  • باک بنزین این خودرو ۶۶ لیتر گنجایش دارد. با توجه به مصرف سوخت ۸/۱۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، به‌نظر می‌رسد که باک این خودرو باید ظرفیت بیش‌تری داشته باشد تا نیاز به سوخت‌گیری در فاصله زمانی کوتاه نباشد.

بیشتر بخوانید:
معرفی وانت مزدا کارا ۲۰۰۰ دوکابین و بررسی بازار ایران
مقایسه وانت مزدا کارا دوکابین ۲۰۰۰ با خودروهای هم‌رده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید