رانندگی ناب با لوتوس

مقایسه خودروی لوتوس الیزه کاپ 220 (lotus elise cup 220) با خودروهای هم‌رده

0
504

بسیاری از افراد خواهان تجربه یک رانندگی ناب هستند. در دنیای امروز، کم‌تر دیده شده خودرویی همه امکانات و شرایط یک خودروی عالی و مطلوب را داشته باشد، اما لوتوس الیزه کاپ ۲۲۰ این شرایط را دارد. لذت رانندگی با این خودرو چیزی است که همه شیفته آن هستند.

مقایسه با پورشه باکستر
یکی از رقیب‌های جدی لوتوس الیزه کاپ ۲۲۰ را می‌توان پورشه باکستر ۲۰۱۷ دانست. از نظر فنی باید گفت که باکستر موفق‌تر بوده است، چون هم جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک دارد که در مقابل جعبه‌دنده ۶ سرعت دستی الیزه کاپ بسیار بهتر است و هم از پیشرانه ۲ لیتری بهره می‌برد که باز هم از پیشرانه ۱.۸لیتری الیزه کاپ قدرتمندتر خواهد بود. متناسب با این موتورها هم قاعدتاً باکستر باید قدرت بیش‌تری تولید کند که همین‌طور است. باکستر ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت را در مقابل ۲۱۷ اسب‌بخار لوتوس تولید می‌کند. در زمینه شتاب دو خودرو، اختلاف ناچیز است و باکستر فقط ۰.۳ ثانیه زودتر از الیزه کاپ از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت پورشه هم حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت بیش‌تر از حداکثر سرعت لوتوس است. در مقایسه مصرف سوخت هم با این‌که حجم موتور پورشه بیش‌تر است، اما باز هم مصرف سوخت آن کم‌تر و حدود ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به شکل ترکیبی است، در حالی که لوتوس ۷.۵ لیتر مصرف می‌کند. اگر ایمنی خودرو برای‌تان اهمیت دارد باید سراغ پورشه بروید که در این زمینه قابل مقایسه با لوتوس نیست. لوتوس فقط ۲ کیسه هوا دارد و در مقابل پورشه از ۶ کیسه هوا بهره می‌برد. در زمینه آپشن‌ها و امکانات هم دست برتر با پورشه است. این خودرو آپشن‌هایی مثل کروز کنترل هوشمند، فرمان حساس به سرعت با دکمه‌های کنترلی و پدال شیفتر و گرم‌کن، ترمز پارک برقی، انواع سنسورها مثل سنسور عقب، جلو، سنسور باد تایر، سنسور تغییر لاین و سنسور باران، نویگیشن، دوربین عقب، اتولایت، چراغ روز و چراغ شوی دارد که لوتوس از آن‌ها برخوردار نیست.

مقایسه با آلفارومئو ۴c
لوتوس الیزه کاپ ۲۲۰ حتی در مقایسه با دیگر خودروهای لوتوس تفاوت‌هایی دارد. این خودرو از امکاناتی مانند گرم‌کن و ماساژور برخوردار نیست و کسانی که دنبال لوتوس الیزه کاپ می‌روند، به‌دنبال تجربه لذت سرعت در این خودرو هستند. نامساعد بودن شرایط آب‌وهوایی و جاده‌های کشورمان و نبود پیست مناسب برای رانندگی تفریحی باعث شده است فروش آلفارومئو ۴c مانند لوتوس الیزه کاپ ۲۲۰ به کم‌تر از تعداد انگشتان یک دست برسد. لوتوس الیزه با هدف رانندگی در جاده‌های پرپیچ‌وخم کوهستانی یا پیست‌های اتومبیل‌رانی ساخته شده است. پس نباید آن را برای تردد در داخل شهر استفاده کنید. سطح آپشن‌گذاری آلفارومئو، که یک رقیب مستقیم برای لوتوس است، بیش‌تر از لوتوس است. هردو خودرو موتور ۱۸۰۰ سی‌سی دارند این در حالی است که لوتوس الیزه به سوپرشارژ و آلفارومئو به دو توربوشارژ مجهز است و این باعث می‌شود آلفارومئو قدرت بیش‌تری داشته باشد. تست جاده‌ای این دو خودرو هم تفاوت‌های آن‌ها را نشان داده است. لوتوس به‌دلیل طراحی خاصی که دارد باعث می‌شود فرد هنگام رانندگی با آن تصور کند نمی‌تواند بر جاده تسلط داشته باشد، درحالی‌که آلفارومئو به‌دلیل مجهز بودن به دنده‌های اتوماتیک، آپشن‌های رفاهی بیش‌تری از لوتوس دارد و شما احساس می‌کنید یک سوپراسپرت در اختیار دارید. لوتوس الیزه کاپ ۲۲۰ با خودروهای مشابه دیگر شرکت لوتوس هم تفاوت‌هایی دارد به‌عنوان مثال لوتوس الیزه کاپ ۲۲۰ خلاف لوتوس الیزه S امکاناتی مانند کرم‌گن و ماساژور ندارد، اما این دو خودرو از نظر فنی تفاوت چندانی با هم ندارند. لوتوس خودروی پر سرعتی است که می‌تواند جاده‌ها را درنوردد. 

 

بیشتر بخوانید:
معرفی خودروی لوتوس الیزه کاپ ۲۲۰ و بررسی بازار ایران
تجربه رانندگی با لوتوس الیزه کاپ ۲۲۰

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید