رانندگی نرم با اِشراف کامل

تجربه رانندگی با لندرور رنجرور (land rover range rover)

0
701

اگر تمایل دارید یک رانندگی لذت‌بخش را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده حتماً پشت فرمان لندرور رنجرور بنشینید. این خودرو طوری طراحی شده است که دید بسیار وسیعی دارد و درواقع، راننده از پشت فرمان به همه نقاط اطرافش اشراف دارد. نرم بودن این خودروی آف‌رود در جاده‌های سخت و پردست‌انداز بسیار عملکرد مناسبی دارد. عملکرد ایده‌آل لندرور رنجرور، این خودرو را برای جاده‌های آسفالت و مسیرهای پرچاله شهری هم بی‌رقیب می‌کند. خلاصه لندرور رنجرور آف‌رودی است که می‌توانید به‌راحتی به آن اعتماد کنید و از رانندگی با آن لذت ببرید. در این‌جا نکات مثبت و منفی این خودرو را بررسی کرده‌ایم تا با ویژگی‌های آن بیش‌تر آشنا شوید.

ویژگی‌های مثبت:

  • فاصله مناسبی که محورها و چرخ‌های رنجرور با یکدیگر دارند این امکان را به آن می‌دهد که در شیب‌های تند و گذر از موانع تپه‌ها یک سروگردن بالاتر از آف‌رودهای هم‌سطح خودش عمل کند. این ویژگی باعث محبوبیت بیش‌تر این خودرو شده است.
  • سیستم ترمز این خودرو به‌راحتی از پس کنترل این اسب آهنی برمی‌آید. حتی در جاده‌های خاکی هم می‌توانید روی عملکرد قابل‌قبول ترمز این خودرو حساب کنید و بی‌محابا در ریگ‌زار پای‌تان را روی پدال گاز بفشارید.
  • سیستم آیرودینامیک این آف‌رود کهنه‌کار و بدنه سبک آلومینیومی آن می‌تواند سرعت خودرو را به‌صورت ناباورانه‌ای به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت برساند.
  • فنرهای لول لندرور رنجرور نقطه عطف این خودروی آف‌رود است. نرمی خودرو و موفقیت در پیچ‌های تند را می‌توان مدیون این فنرهای لول چندرشته‌ای دانست.
  • طراحی داشبورد لندرور رنجرور مانند لندرور خشک و بی‌روح نیست. خطوط مدور اطراف آمپرها و منحنی‌های آن رانندگی با لندرور رنجرور را لذت‌بخش‌تر از اولین خودروی تولیدی کمپانی روور یعنی لندرور می‌کند.

ویژگی‌های منفی:

  • بازار قطعات یدکی این خودرو کار نگهداری لندرور رنجرور را بسیار سخت می‌کند. باید یک عاشق به‌تمام‌معنا باشید تا از پس خرید قطعات یدکی این خودرو و البته یافتن یک مکانیک حرفه‌ای برای مواقع ضروری برآیید.
  • لندرور رنجرور، بسته به نوع کاربراتور آن، بین ۱۱ تا ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف بنزین دارد. این مصرف بنزین برای زمانی است که خودرو از سلامت کامل بهره‌مند است، اما اگر نقص فنی در کار باشد، به‌مراتب این مصرف بالاتر می‌رود.
  • رنجرور نسبت به همتایان خود در بازار گران‌تر است. البته نمی‌توان در کم‌نقص بودن این خودروی آفرود شک کرد، اما بی‌تردید کم‌یاب بودن لندرور رنجرور در ایران می‌تواند دلیل اصلی گرانی آن در بازار باشد.
  • اتاق آلومینیومی این خودرو چندان ساکت و بی‌سروصدا نیست. این نقص در جاده‌ها و مسیرهای سنگلاخی بیش از قبل مشهود است.

    بیشتر بخوانید:
    معرفی لندرور رنجرور و بررسی بازار ایران
    مقایسه لندرور رنجرور با خودروهای هم‌رده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید