مقایسه کیا سورنتو نسل اول با هیوندای سانتافه و تویوتا پرادو

رقابتی نه‌چندان سخت

0

کیا سورنتو در زمان ورودش به ایران، رقبایی ازجمله میتسوبیشی اوتلندر، نیسان ایکس تریل، میتسوبیشی پاجرو، تویوتا پرادو و تویوتا فورچونر داشت. در این مقاله، به مقایسه کیا سورنتو ۳۳۰۰ سی‌‌سی با هیوندای سانتافه و تویوتا پرادو می‌پردازیم تا خریداران به‌راحتی بتوانند خودروی موردنظر خود را پیدا کنند. با ما همراه باشید.

مقدمه‌ای بر مقایسه کیا سورنتو ۳۳۰۰ سی‌‌سی

زمانی که اولین نسل از کیا سورنتو پا به عرصه رقابت با شاسی‌بلند‌های متوسط گذاشت، هنوز چندان تنوعی در بازار خودروهای شاسی‌بلند وارداتی وجود نداشت. اصلی‌ترین رقیب سورنتو در آن زمان، هیوندای سانتافه بود. در این فضای کم‌رقیب، هر دو خودرو بازار خوبی برای خود دست‌وپا کرده بودند. شرکت اطلس‌خودرو کیا سورنتوی نسل اول را با موتور ۳۳۰۰ سی‌سی و جعبه‌دنده اتوماتیک، به بازار ایران عرضه کرد.

مقایسه کیا سورنتو ۳۳۰۰ سی‌‌سی با هیوندای سانتافه

شباهت‌های زیادی بین محصولات کمپانی‌های خودروسازی کیا و هیوندای دیده می‌شود. خریداران هنگام انتخاب بین خودروهای شرکت‌های ذکرشده، بی‌گمان دست به مقایسه می‌زنند تا انتخاب بهتری داشته باشند.

مقایسه کیا سورنتو ۳۳۰۰ سی‌ سی با هیوندای سانتافه
کیا سورنتو ۳۳۰۰ سی‌‌سی از نمای روبه‌رو

در بحث طراحی ظاهری، نسل اول کیا سورنتو زیبایی، قدرت و قابلیت و سانتافه زیبایی و مدرن‌بودن را به‌ نمایش گذاشته است. با وجود یکسان‌بودن کیفیت متریال به‌کاررفته در هر دو خودرو، تفاوت‌هایی هم در آنها مشهود است. فضای داخلی سورنتو ساده و کلاسیک است اما طراحی داخلی سانتافه مدرن و لوکس محسوب می‌شود. البته هر دو خودرو ارگونومی قابل‌قبولی دارند. درکل، طراحی داخلی و خارجی هر دو خودرو سلایق مختلفی را در بر می‌گیرد و انتخاب از میان این دو خودرو به سلیقه افراد بستگی دارد.

درمورد پیشرانه دو خودرو باید گفت که سورنتو با حجم موتور ۳۳۰۰ سی‌سی نسبت به سانتافه با حجم موتور ۲۷۰۰ سی‌سی پرقدرت‌تر ظاهر شده است. در مقایسه کیا سورنتو ۳۳۰۰ سی‌‌سی با هیوندای سانتافه ازنظر حداکثر سرعت، می‌توان گفت که سورنتو با سرعت ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت برنده‌ میدان رقابت با سانتافه با سرعت ۱۷۶ کیلومتر بر ساعت است. ضمن اینکه سورنتو پرشتاب‌تر هم عمل می‌کند. کیا سورنتو برای رسیدن به  سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۹٫۲ ثانیه زمان نیاز دارد، اما سانتافه این سرعت را در ۱۱٫۷ ثانیه طی می‌کند.

مقایسه کیا سورنتو ۳۳۰۰ سی‌ سی با هیوندای سانتافه
نمای داخلی کیا سورنتو ۳۳۰۰ سی‌‌سی

مقدار سوخت ترکیبی سورنتو ۱ لیتر بیشتر از سانتافه است. هر دو خودرو استاندارد آلایندگی یورو ۳ را دارند. ازنظر ایمنی، سانتافه با ۱۲ عدد کیسه‌ هوا، وضعیت بهتری در مقایسه کیا سورنتو ۳۳۰۰ سی‌‌سی با ۶ عدد کیسه‌ هوا دارد. درکل، امکانات مربوط به صندلی، آینه و شیشه‌ها در سورنتو کمی بیشتر از سانتافه است.

لازم‌به‌ذکر است که با وجود قرارداشتن این دو خودرو در بازه قیمتی یکسان، بازار خرید و فروش هیوندای سانتافه از رونق بیشتری برخوردار است. به‌طورکلی سانتافه خودروی محبوب‌تری در بین ایرانیان محسوب می‌شود، آن‌چنان که این خودرو در خیابان‌های ایران به‌ تعداد بیشتر حضور دارد، اما ممکن است برخی افراد ترجیح بدهند تا سوار خودرویی شوند که تعداد زیادی از آن در سطح خیابان‌ها دیده نشود.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه هیوندای سانتافه ۲۷۰۰ سی‌سی با خودروهای هم‌رده را مطالعه کنید.

مقایسه کیا سورنتو ۳۳۰۰ سی‌‌سی با تویوتا پرادو

هر دو خودرو دارای ۲ ریموت کنترل هستند که برد خوبی هم دارند. برای سوارشدن، پرادو هم‌ رکاب دارد و هم یک دست‌گیره در داخل که سوارشدن را خیلی راحت‌تر می‌کند، اما سورنتو از هر دوی این امکانات بی‌بهره است. البته سوارشدن به سورنتو مشکل زیادی هم ندارد. تنظیم صندلی در هر دوی آنها برقی است. تنظیم گودی کمر در پرادو برقی اما در سورنتو دستی است.

درکل، صندلی هر دو خودرو بسیار راحت است، ولی در آغاز حرکت در پرادو راحت‌تر هستید. کیفیت صندلی پرادو در مقایسه کیا سورنتو ۳۳۰۰ سی‌‌سی بهتر است. در قسمت سوئیچ، هر دو مجهز به چراغ دور قسمت کلید برای دید بهتر در شب هستند. استارت در پرادو به‌صورت اتوماتیک انجام می‌شود؛ یعنی شما فقط کلید را به قسمت استارت می‌رسانید و نیازی به نگه‌داشتن کلید ندارید. این آپشن در سورنتو وجود ندارد.

مقایسه کیا سورنتو ۳۳۰۰ سی‌ سی با تویوتا پرادو
نمای پشتی کیا سورنتو ۳۳۰۰ سی‌‌سی

موتور پرادو دارای ۶ سیلندر به حجم ۴۰۰۰ سی‌سی و قدرت ۲۴۰ اسب‌ بخار است. در مقابل، موتور سورنتو ۶ سیلندر به حجم ۳۳۰۰ سی‌سی و قدرت ۲۴۱ اسب‌ بخار دارد. هر دو خودرو دارای ۵ دنده جلو هستند که سورنتو مجهز به تیپ ترونیک است، اما پرادو از این آپشن بسیار مهم بی‌بهره است. کیفیت دسته‌دنده پرادو در مقایسه کیا سورنتو ۳۳۰۰ سی‌‌سی بهتر است، اما کیفیت فرمان در هر دو خودرو خوب است. فرمان سورنتو به‌مراتب نرم‌تر از پرادو است. شتاب اولیه هر دو خودرو بسیار خوب و سریع است، اما تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر پرادو سریع‌تر عمل می‌کند. در شتاب‌گیری در سرعت‌های بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر، سورنتو شتاب بهتری دارد.

در آخر پیشنهاد ما این است که حتما مقایسه تویوتا پرادو چهار در با خودروهای هم‌رده را هم مطالعه کنید.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ بررسی و مقایسه کیا سورنتو ۳۳۰۰ سی‌‌سی است، برای شما مفید بوده باشد. همچنین می‌توانید در سایت دیوار آگهی‌های خرید و فروش  کیا سورنتو ۳۳۰۰ سی‌‌سی را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.