مقایسه اپل موکا با تویوتا C-HR و نیسان جوک اسپرت

رقابت نفس‌گیر خودروهای جذاب بازار

0

اپل موکا اولین کراس‌اوور کوچک اپل است. موکا رقیب نه‌چندان مهمی برای نیسان جوک و تویوتا CHR به حساب می‌آید. در این مقاله، ما به مقایسه اپل موکا با تویوتا C-HR و نیسان جوک اسپرت می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه اپل موکا

از آنجا که بازار کراس‌اوورها چند سالی است در تمام جهان گرم شده، رقابت نیز در این بخش تنگاتنگ پیش می‌رود. برای هر خودرویی در این کلاس، رقیبانی هم‌سطح چه ازنظر قیمت و چه ازلحاظ کیفیت ساخت و فنی پیدا می‌شود. اپل موکا نیز از این قاعده مستثنا نیست و هم در جهان و هم در بازار محدود تحریم‌زده ایران رقبای جدی‌ زیادی دارد.

در ایران هیوندای سانتافه، کیا اسپورتیج و تویوتا لندکروز از کراس‌اوورهای پرطرف‌دار اما گران‌قیمت است. اپل در کنار رقبایی چون نیسان جوک و تویوتا C-HR با قیمت مناسب‌تر و البته نه‌چندان ارزان، بازار را برای کراس‌اوورهای چینی مانند جکS5 و آریزو سخت می‌کند.

مقایسه اپل موکا با تویوتا C-HR

اولین خودرویی که ما در مقایسه اپل موکا به آن می‌پردازیم، تویوتا C-HR است. تویوتا C-HR از خاص‌ترین کراس‌اوورهای موجود در بازار است که تا مدت‌ها چه از نظر طراحی و چه ازلحاظ فنی بی‌رقیب پیش می‌رفت. این محصول سامورایی‌ها توانست به‌خوبی موفقیت کمپانی سازنده‌اش را مانند برادران معروفش لندکروز و پرادو تکرار و با طراحی خشن و جذابش نظر هر بیننده‌ای را جلب کند.

اپل موکا ۲۰۱۲ شاید نمی‌توانست رقیب خوبی برای این هم‌کلاسش باشد، اما موکا X با تغییرات حاصل از جراحی زیبایی طراحان اپل، توانست به جدی‌ترین رقیب تویوتا C-HR در سطح جهان تبدیل شود. در ایران نیز با ورود موکا X عرصه برای تویوتا C-HR‌ تنگ‌تر شد.

مقایسه اپل موکا با تویوتا C-HR
اپل موکا از نمای روبه‌رو

مقایسه طراحی ظاهری اپل موکا با تویوتا C-HR

هرچند طراحی تویوتا C-HR از جذابیتی مثال‌زدنی برخوردار است، اما با کمی دقت، اغراق‌شدگی در خطوط و زمختی در گل‌گیرها و سپرها به‌خصوص سپر جلو را متوجه می‌شویم. طراحی موکا X که همچنان از قواعد و نظم مخصوص اروپایی‌اش پیروی می‌کند، ساده‌تر و قابل‌قبول‌تر و به‌نوعی همه‌پسندتر است.

با بررسی درون کابین باید گفت که قبل از ورود موکا X، تویوتا C-HR به‌عنوان باکیفیت‌ترین خودرو ازنظر متریال و مونتاژ شناخته می‌شد، اما بعد از ورود موکا X به‌نظر این عنوان برای این خودرو برازنده‌تر بود. البته طراحی کابین هردو خودرو در جای خود زیبا و اصولی است؛ همان نکته ذکرشده درمورد طراحی ظاهری در این بخش نیز دیده می‌شود. شاید تویوتا C-HR سلیقه‌های خاصی را هدف قرار دهد، اما موکا X هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

مقایسه فنی اپل موکا با تویوتا C-HR

در بخش فنی نیز با بررسی اطلاعات دو خودرو درمی‌یابیم که تویوتا C-HR با موتور ۱۲۰۰ سی‌سی توربوی خود می‌تواند ۱۱۵ اسب‌ بخار تولید کند. این موتور در فاصله ۱۱٫۵ ثانیه می‌تواند تویوتا C-HR را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و تا سقف سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز ادامه دهد. در طرف دیگر، موکا X با موتور ۱۴۰۰ سی‌سی توربوی خود می‌تواند ۱۵۲ اسب‌ بخار قدرت تولید کند و در فاصله ۹٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر با سقف سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

مصرف ترکیبی هر دو خودرو ۶٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و هر دو چهارچرخ متحرک‌ هستند. در بخش فرمان‌پذیری و سیستم تعلیق و سیستم ترمز نیز دو خودرو موفق‌ عمل می‌کنند، اما عملکرد بهتری را از موکا X می‌بینیم.

قیمت خرید و فروش تویوتا CHR

مقایسه اپل موکا با تویوتا C-HR
نمای داخلی اپل موکا

مقایسه اپل موکا با نیسان جوک اسپرت

خودروی دیگری که در مقایسه اپل موکا قرار می‌گیرد، نیسان جوک اسپرت است. نیسان جوک اسپرت که زادهٔ ۲۰۱۰ در ژاپن است، برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۶، یعنی کمی قبل از موکا X، وارد ایران شد.

این خودرو در ۳ مدل اسپرت، اسکای‌پک و پلاتینیوم عرضه می‌شود که هر ۳ نسخه در ایران موجود است. نسخه اسکای‌پک و پلاتینیوم ازنظر فنی کاملاً شبیه به هم‌ است و امکانات متفاوتی دارد، اما نسخه اسپرت دارای موتوری توربو است و ازنظر فنی قوی‌تر ظاهر شده است. مقایسه اپل موکا را با همین نسخه انجام می‌دهیم.

نیسان جوک اسپرت دارای موتور ۱۶۰۰ سی‌سی است که ۱۹۰ اسب‌ بخار قدرت دارد و به سقف سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۸٫۵ ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبیش ۷٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. بنابراین شاید این موتور حجیم‌ قوی‌تر از موتور اپل موکا ظاهر شده باشد، اما مصرف بیشتر نیز خواهد داشت.

مقایسه اپل موکا با نیسان جوک اسپرت
نمای پشتی اپل موکا

طراحی ظاهری نیسان جوک بسیار سلیقه‌ای است: ازنظر بعضی بسیار جذاب و در نظر بعضی زشت است. بنابراین مقایسه بخش طراحی داخلی را به سلیقه شما واگذار می‌کنیم. ناگفته نماند که فضای داخلی نیسان جوک اسپرت در عقب کمی کوچک و ناراحت‌کننده است.

قیمت خرید و فروش نیسان جوک

جمع‌بندی

در پایان امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه اپل موکا در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آگهی‌های خرید و فروش اپل موکا

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.