مقایسه پژو ۵۰۸ با رنو تلیسمان و هیوندای سوناتا

رقاب نفس‌گیر

7

پژو ۵۰۸ رقبای جدی بسیاری را در بازار ایران دارد. محصولات کمپانی‌های معروفی همچون هیوندای و رنو رقابت را برای پژو ۵۰۸ سخت‌تر کرده‌اند. در این مقاله، ما به مقایسه پژو ۵۰۸ با تلیسمان و هیوندای سوناتا می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه پژو ۵۰۸

خودروهایی از تولیدات کمپانی کره‌ای هیوندای ازجمله سوناتا، کیا سراتو و کیا اپتیما در کنار تلیسمان، سدان لوکس کمپانی رنو، در رقابت سرسختی با پژو ۵۰۸ هستند. تلیسمان طی چند سال گذشته در غیاب یک سدان لوکس از کمپانی پژو، جای خود را در بازار ایران تثبیت و رضایت مشتری‌ها را کسب کرده‌ است.

رقابت برای پژو آن هم با این نمونه‌های موفق کار راحتی نیست. مسئله اصلی این است که آیا اکنون پژو ۵۰۸ با ورود محدود به داخل کشور و پس‌ از اعمال مجدد تحریم‌ها و خروج پژو از ایران باز هم می‌تواند با این رقبای قدیمی در یک سطح از محبوبیت باقی بماند یا نه؟ همه‌‌چیز به کیفیت قطعات، ساخت و مونتاژ آنها، وجود قطعات یدکی اصلی در بازار و البته قیمت ارائه‌شده از سوی شرکت واردکننده بستگی دارد.

مقایسه پژو ۵۰۸ با تلیسمان

در مقایسه پژو ۵۰۸ با تلیسمان می‌توان گفت که این دو سدان خانوادگی شهری رقابت خود را از خیابان‌های فرانسه آغاز کردند و به تهران رسیدند. هر دو به‌عنوان سدانی لوکس از طراحی مناسب و خوبی برخوردارند. با نگاه‌کردن به هر زاویه‌ای در ظاهر هر دو خودرو، متوجه هماهنگی خوبی بین قطعات و خطوط طراحی می‌شوید.

در مقایسه دقیق‌تر، می‌توان گفت در قسمت جلو طراحی چراغ‌ها و جلوپنجره تلیسمان زیباتر از پژو به‌ نظر می‌رسد و فرم خاص چراغ‌های روزتاب آن نیز به این زیبایی افزوده است تا درنهایت چهره‌ای جسورتر و خشن‌تر نسبت به پژو به خود بگیرد. در بخش کناری هم طراحی گل‌گیرها و شیب شیشه‌های تلیسمان در مقایسه پژو ۵۰۸ چشم‌نوازتر به‌ نظر می‌آید.

مقایسه پژو ۵۰۸ با تلیسمان
پژو ۵۰۸ از نمای روبه‌رو

با وجود قابل‌قبول‌بودن متریال به‌کاررفته در داخل کابین رنو و کیفیت مونتاژ و طراحی آن‌، باید گفت که پژو در ساخت داخل کابین بهتر عمل کرده است. مواردی مانند پدال تعویض دنده که در پشت فرمان پژو قرار دارد و غربیلک اسپرت فرمان، ظاهری جوان‌پسندتر به کابین پژو ۵۰۸ داده است. گرچه درنهایت باید اذعان داشت که طراحی بدنه و کابین هر دو خودرو نمرات خوبی می‌گیرد و باید انتخاب را به خریدار و سلیقه او سپرد.

در بخش آپشن‌ها، هر دو خودرو از امکانات خوبی برخوردارند. ازنظر ایمنی هم با وجود اینکه هر دو خودرو دارای ۵ ستاره ایمنی مؤسسه EURO-NCAP است؛ اما بررسی موردی نکات ایمنی خودروها نشان می‌دهد که تلیسمان در بخش ایمنی عابران نمره بهتری می‌گیرد، درحالی‌که پژو در قسمت تجهیزات کمک‌ایمنی دارای برتری‌ای نسبی در مقایسه با رقیب خود است.

در بخش مشخصات فنی هر دو سدان مجهز به موتورهای ۱۶۰۰ سی‌سی توربو است. قدرت موتور تلیسمان ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور آن ۲۶۰ نیوتن‌متر است، درصورتی‌که پژو ۵۰۸ قدرتی در حدود ۱۶۳ تا ۱۶۵ اسب بخار دارد و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. درنتیجه موتور تلیسمان در مقایسه پژو ۵۰۸ برنده قطعی این رقابت است.

پژو ۵۰۸ در سیستم انتقال قدرت خود از جعبه‌دنده‌ای ۶ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد، درحالی‌که رنو تلیسمان دارای جعبه‌دنده ۷ سرعته و دو کلاچه است که در این قسمت نیز به برتری تلیسمان می‌رسیم. در بحث مصرف سوخت هم تلیسمان برتری را از آن خود کرده است؛ زیرا ۱ لیتر مصرف سوختِ کمتر در مقایسه پژو ۵۰۸ دارد. شتاب صفر تا صد ۷٫۷ ثانیه‌ای تلیسمان هم برتری ۱٫۱ ثانیه‌ای نسبت به پژو دارد تا ثابت کند از هر لحاظ موتور تلیسمان گوی سبقت را از پژو ۵۰۸ ربوده است.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش رنو تلیسمان به سایت دیوار مراجعه کنید.

مقایسه پژو ۵۰۸ با هیوندای سوناتا

در مقایسه پژو ۵۰۸ با دیگر رقبای کره‌ای‌اش نیز نتایج جالبی به‌ دست می‌آوریم؛ برای مثال در مقایسه هیوندای سوناتا با این سدان فرانسوی متوجه می‌شویم که سوناتا با طول ۴۸۵۵ میلی‌متر و عرض ۱۸۵۸ میلی‌متر خودروی بزرگ‌تری است و به‌طور مشخص فضای بیشتری را برای یک خانواده ۵ نفره فراهم می‌کند. همچنین ارتفاع ۱۴۷۵ میلی‌متری سوناتا بیانگر این نکته است که این خودرو برای خیابان‌های پردست‌انداز ایران در مقایسه پژو ۵۰۸ با ارتفاع ۱۴۶۵ میلی‌متری مناسب‌تر است.

مقایسه پژو ۵۰۸ با هیوندای سوناتا
نمای داخلی پژو ۵۰۸

در بخش طراحی بدنه می‌توان گفت که کمپانی پژو در نسخه فیس‌لیفت پژو ۵۰۸، ظاهری جذاب و جوان‌پسندی را به محصول خود داده است. پژو با ایجاد این تغییرات، تحولی چشمگیر در روند طراحی سدان‌های قبلی خود به وجود آورده است. اما در هیوندای سوناتا این تحول را نمی‌بینیم و این خودرو از همان روند تکراری و قدیمی طراحی هیوندای پیروی می‌کند. بنابراین در این زمینه سوناتا حرف جدیدی برای گفتن ندارد، درحالی‌که پژو با ظاهری اسپرت‌تر گوی سبقت را از رقیب خود ربوده است و هیجان خاصی را با ظاهر خود برای متقاضی ایجاد می‌کند.

هیوندای سوناتا حامل موتور سنتی ۲۴۰۰ سی‌سی هیوندای است. این موتور از نوع تنفس طبیعی است و ۱۷۸ اسب بخار قدرت و توان تولید گشتاور ۲۴۱ نیوتن‌متر را دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ سوناتا ۹٫۵ ثانیه و مصرف سوختش نیز ۸٫۵ لیتر است. با وجود این میزان مصرف سوخت، سوناتا در این امر در مقایسه پژو ۵۰۸ با مصرف سوخت ۷٫۷ لیتری بازنده رقابت محسوب می‌شود. اگرچه صفر تا ۱۰۰ پژو ۸٫۸ ثانیه است، اما این اختلاف چندان قابل‌توجه نیست.

مقایسه پژو ۵۰۸ با هیوندای سوناتا
نمای پشتی پژو ۵۰۸

مهم‌ترین نکته در این رقابت، شاید قیمت این خودروها باشد. در واقع ایکاپ برای جلب‌توجه بازار در برابر این رقبای دیرینه همچون هیوندای و کیا با سابقه ۱۰ ساله در ایران، فقط راه‌حل قیمت‌گذاری را پیش‌رو داشت تا با قیمتی مناسب بتواند خودرویی هم‌سطح این ۳ سدان را عرضه کند.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای سوناتا به سایت دیوار مراجعه کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی را از مقایسه پژو ۵۰۸ در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آگهی‌های خرید و فروش پژو ۵۰۸

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

7 نظرات
  1. هومن می‌گوید

    پژو ۵۰۸ ماشین خوبیه. متاسفانه حیف که به تعداد قابل توجهی وارد ایران نشد.
    ممنون از مقایسه

  2. نازی می‌گوید

    حیف باشه. نشد پا بگیره که دیگه قیافه ۴۰۶ و پارس و ۲۰۶ رو نبینیم. این مملکت با ما چه ها نکرد

  3. پر ز درد می‌گوید

    ننگ براین حکومت که مردم ایران زمین رو از ماشین خوب وامکانات رفاهی ومعشیت خوبی برخوردار نیستن. این کشور دچار خود تحریمی هستش با انحصار دوخودرو ساز داخلی که افتضاحات زیادی به بار آوردن، متاسفانه مسول دلسوز که بفکر ملت باشه نیست شعاری بیش نمی‌بینیم. چرا آخه چرا

  4. رضا می‌گوید

    واقعا پژو۵۰۴ هم از لحاظ زیبایی از رنو تلیسمان کم نداره ولی افسوس که تعداد کمی وارد شده .شتاب فوقلعاده ای داره.

  5. رضا می‌گوید

    پژو ۵۰۸ واقعا زیبا و شکوهمنده

  6. خلیل واحد می‌گوید

    متاسفانه شما فقط عکسشو نشون میدید وتعریفشو می‌کنی نه قیمت اعلام می‌کنی آدم بفهمه می‌تونه بخره یا نه نه آماده تحویل فروش داری ماشینو وارد کن بزار تو نمایشگاه کمپانی مثل همه جای دنیا از جمله دوبی بعد بگو حالا بییاین بخرین نه بداره نه بیاره فقط هی تعریف علکی

  7. محمد می‌گوید

    پژو۵۰۸ تنها ۱۲دستگاه وجود داره که چند سال قبل ۸دستگاه شو شرکت فولاد مبارکه اصفهان برا معاونین و تشریفات شرکت خرید، البته در کنار سایر خودروهای تشریفات مثل سوناتا، ماکسیما، آزرا گرانجور، کیا سراتو و…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.