مقایسه لکسوس RX350 با تویوتا پرادو VX و هیوندای وراکروز

رقیبان سرسخت سامورایی ژاپنی

0

کمپانی لکسوس در سال ۱۹۹۸ تصمیم به تولید مدل RX گرفت که عرضه آن به بازار موفقیت‌های زیادی را برای این کمپانی به‌همراه داشت. ولی با گذشت زمان رقیبان سرسختی در بازار برای این خودروی ژاپنی پدیدار شدند و آن را به‌چالش کشیدند.

در این مقاله، ما به مقایسه لکسوس RX350 با تویوتا پرادو VX و هیوندای وراکروز می‌پردازیم.

 مقایسه لکسوس RX350 با تویوتا پرادو VX

هر دوی این خودروها در شرکت تویوتای ژاپن تولید می‌شوند، با این تفاوت که RX تولید کمپانی لوکس‌ساز تویوتا یعنی لکسوس است. پرادوی موردنظر ما در این مقایسه، مدل۲۰۱۰ آن است.

پرادو VX دارای موتور ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ است که به‌واسطه حجم ۳۹۵۶ سی‌سی خود می‌تواند ۲۷۱ اسب بخار قدرت تولید کند. در نقطه مقابل، لکسوس RX350 با موتوری ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ و حجم موتور کمتر نسبت به تویوتا، یعنی ۳۵۰۰ سی‌سی، می‌تواند حداکثر ۲۷۵ اسب بخار قدرت تولید کند.

مقایسه لکسوس RX350  با تویوتا پرادو VX
لکسوس RX350 از نمای روبه‌رو

تویوتا با جعبه‌دنده ۵ سرعته خود در ۸٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ درحالی‌که این عدد برای لکسوس با جعبه‌دنده ۶ دنده و ۵۰۰ کیلوگرم وزن کمتر نسبت به پرادو، ۷٫۵ ثانیه است. حداکثر سرعت در پرادو ۲۰۰ و در لکسوس ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. میزان مصرف سوخت تویوتا در مقایسه‌ لکسوس RX350 حاکی از آن است ‌که مصرف سوخت لکسوس RX نسبت به تویوتا پرادو بهینه‌تر است. درواقع لکسوس در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰٫۶ لیتر و تویوتا ۱۲٫۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

ازنظر سطح امکانات ایمنی هر دو خودرو به سیستم‌های ترمز و پایداری ABS ،EBD ،BA ،TRC و VSC مجهز است، هرچند تعداد کیسه‌های هوا در لکسوس تقریباً ۲ برابر است. امکانات و تجهیزات رفاهی هر دو خودرو نیز مطلوب است.

مقایسه لکسوس RX350 با تویوتا پرادو VX
نمای داخلی لکسوس RX350

مقایسه لکسوس RX350 با هیوندای وراکروز

هیوندای وراکروز یا همان ix55 یک کراس‌اوور سایز متوسط است که کمپانی هیوندای آن را در سال ۲۰۰۶ معرفی کرد و در سال ۲۰۰۹ به بازار ایران آمد و از همان ابتدا با استقبال خوبی مواجه شد.

وراکروز علاوه بر اندازه بزرگ، از موتور قدرتمندی هم بهره می‌برد. قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ با حجم ۳۸۰۰ سی‌سی است که توان تولید ۲۶۰ اسب بخار قدرت را دارد.

این قدرت به‌کمک جعبه‌دنده ۶ سرعته تیپ‌ترونیک می‌تواند این خودروی ۲ تنی را در ۸٫۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که در مقایسه لکسوس RX350 حدود ۱ ثانیه کندتر است. همچنین مصرف سوخت هیوندای ix55 حدود ۲ لیتر از لکسوس RX بیشتر است.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای وراکروز مطلع شوید.

مقایسه لکسوس RX350 با هیوندای ix55
نمای پشت لکسوس RX350

از نظر طراحی هر دو خودرو در یک سطح هستند؛ ولی لکسوس در طراحی داخل کابین از متریال مرغوب‌تری استفاده کرده است که این مورد در هیوندای به چشم نمی‌خورد. ازنظر امکانات و تجهیزات نیز هرچند هر دو خودرو تمامی نیازهای یک خریدار را دارند، هیوندای در مقایسه لکسوس RX350 اندکی بهتر عمل کرده است و امکانات بیشتری را ارائه می‌کند.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه لکسوس RX350 در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آخرین آگهی‌های خرید و فروش لکسوس RX350

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.