رنو تلیسمان فراتر از سدان‌های متوسط

معرفی رنو تلیسمان، سدان خانوادگی خانواده رنو

0

کمپانی رنو طی سال‌های گذشته، سدان‌های جذاب و مشهوری را راهی بازار کرده است. یکی از این سدان‌ها هم رنو تلیسمان است که در سال ۲۰۱۵ رونمایی و مدتی بعد به بازارها عرضه شد. این خودروی به‌روز و مجهز را در کلاس D ارزیابی کرده‌اند. شاید برای‌تان سؤال باشد که کلاس D چیست؟ به خودروهای بزرگ که بدنه بزرگ‌تر از خودروهای متوسط داشته و غالباً دارای حجم موتور ۱۶۰۰ تا ۳۰۰۰ باشند، خودروهای کلاس D گفته می‌شود. به همین نسبت، امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی‌شان نیز از سدان‌های متوسط بالاتر و برتر است.

هیولای قدرتمند رنو
رنو تلیسمان سدانی خانوادگی و کاملاً به‌روز محسوب می‌شود. این خودرو در خارج از ایران با پیشرانه‌های مختلفی عرضه شده است، اما پیشرانه مدلی که در ایران عرضه شده، ۱.۶ لیتر توربو شارژ است. قدرت تولید شده توسط پیشرانه این خودرو، ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور آن ۲۶۰ نیوتن‌‌متر در دور موتور ۲۵۰۰ دور در دقیقه است، همین عددها نشان می‌دهد که با چه مدل قدرتمندی روبه‌رو هستیم. این پیشرانه می‌تواند این سدان شیک و نیمه‌لوکس را به سرعت ۲۳۷ کیلومتر در ساعت هم برساند. شتاب ایجاد شده توسط این پیشرانه نیز ۷.۷ ثانیه است که عدد مطلوب و معناداری محسوب می‌شود.

با رنو تلیسمان چشم‌ها در تسخیر شماست
رنو تلیسمان با جعبه‌دنده ۷ سرعته دو کلاچه عرضه شده است و مصرف سوخت آن در جاده‌های شهری، خارج شهر و ترکیبی، به ترتیب ۷.۵، ۴.۶ و ۵.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که به نسبت چنین خودروی قدرتمندی، کاملاً اقتصادی به شمار می‌رود. رنو تلیسمان توسط نگین خودرو و با شعار «چشم‌ها در تسخیر شما» عرضه شده است. این خودروی به‌روز با برخورداری از امکاناتی همچون سیستم صوتی پریمیوم BOSE با صفحه LCD فول تاچ ۸.۷ اینچی، صندلی چرمی با گرم‌کن، سردکن، ماساژور و حافظه، هد آپ دیسپلی تاشو (نمایش‌دهنده اطلاعات خودرو روی شیشه جلو)، دوربین دنده‌عقب و… درواقع، توقع مخاطبان ایرانی خود را از یک خودروی کلاس‌بالا تأمین کرده است.

برگ‌های برنده یک خودروی شیک
طراحی تلیسمان کاملاً به‌روز و چشم‌نواز است. البته برای خودرویی در این سطح و قیمت، این طراحی جزو حداقل‌های لازم است. رنو تلیسمان از شباهت‌هایی ظاهری به خودروهای کوپه مانند بی‌ام‌وی سری ۶ و مرسدس بنز CLS برخوردار است. این سدان خانوادگی دارای چراغ‌های ال‌ای‌دی در نمای جلو و عقب و لوگوی بزرگ رنو است. طراحی فضای داخل کابین نیز با آن داشبورد جدید و لوکس و چوبی‌ شکل خود، فضا را کاملاً شیک و گرم ساخته است. همچنین، بخش ایمنی خودرو با شش کیسه هوا و دیگر امکانات مورد نیاز، تبدیل به یکی از مزیت‌های این محصول رنو شده است تا این خودروساز فرانسوی در کنار زیبایی ظاهری چشم‌نواز این سدان، برگ برنده‌ای دیگر رو کرده باشد.خودرویی مناسب برای مشتریان خاص
رنو تلیسمان را باید جزو خودروهای نیمه‌لوکس و نسبتاً قیمت‌بالا درنظر داشته باشیم. رنو تلیسمان E3 (2017) تا تاریخ هفتم آذر ۱۳۹۷، با قیمت کارخانه‌ نزدیک به ۲۴۴ میلیون تومان و با قیمت بازار آزاد دو برابر آن یعنی ۴۹۰ میلیون تومان، عرضه شده است که این اختلاف قیمت واقعاً عجیب است. مدل ۲۰۱۸ این خودرو نیز با ۲۷۵ میلیون تومان قیمت نمایندگی و ۵۱۵ میلیون تومان قیمت بازار آزاد عرضه می‌شود. البته، با وجود قیمت نسبتا بالای این خودرو و تفاوت قیمت نامتعارف کارخانه و بازار آزاد، همچنان رنو تلیسمان جزو خودروهای پراقبال سطح بالا محسوب می‌شود و افرادی که در این سطح قیمتی قصد خرید خودرو را دارند، اقبال خوبی به این مدل نشان داده‌اند.

بیشتر بخوانید:
تجربه رانندگی با رنو تلیسمان
مقایسه رنو تلیسمان با خودروهای هم‌رده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.