زیبا و پُرشتاب

تجربه رانندگی با ساینا (SAINA)

0

ساینا هم مثل همه خودروهای داخلی بدون اشکال نیست، اما با ارائه دو تیپ متنوع سعی کرده از کورس رقابت با سایر محصولات داخلی عقب نماند. به‌نظر می‌رسد گروه خودروسازی سایپا با تولید تیپ‌های جعبه‌دنده دستی و اتوماتیک این خودرو تا حدودی به خواسته خود رسیده باشد. مطلب پیش رو به ویژگی‌های مثبت و منفی ساینا، که برچسب خودروی ملی را بر پیشانی دارد، می‌پردازد و کمک می‌کند شناخت نسبتاً جامعی از این محصول سایپا پیدا کنید.

ویژگی‌های مثبت:

  • ارگونومی مناسب صندلی‌ها، دسترسی آسان به تجهیزات داخلی، طراحی مطلوب ظاهری و سیستم تعلیق خوب، لذت رانندگی را برای سرنشینان ساینا به ارمغان آورده است.
  • سیستم پیشرفته ترمز EBD + ABS ازجمله داشته‌های مثبت این خودرو است که ایمنی راننده و سرنشینان را تا حدود زیادی تضمین می‌کند.
  • سنسور عقب موجود در خودرو باعث می‌شود پارک کردن آن و رانندگی با دنده‌عقب آسان‌تر شود.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این خودرو بهره بردن از سیستم ضد سرقت (immobilizer) است. با استفاده از سیستم ایموبلایزر، خودرو بدون سوییچ فابریک استارت نمی‌خورد، از این رو امکان سرقت خودرو کاهش می‌یابد.
  • ساینا با قرار دادن ریموت خودرو روی یک کلید، این امکان را برای راننده مهیا کرده که یک‌جا به کلیدهای کنترل خودرو دسترسی داشته باشد.
  • مجموعه‌ای از تجهیزات و امکانات رفاهی در تیپ‌های جعبه‌دنده دستی و اتوماتیک ساینا به‌طور مشترک به‌کار رفته که سیستم تهویه مطبوع دستی الکتریکی یکی از آن‌هاست. این سیستم به‌کمک فن، از گرمای اتاق می‌کاهد و محیط راحت‌‌تری را برای سرنشینان فراهم می‌کند.
  • مصرف سوخت مناسب یکی از دلایل اصلی خریداران این خودرو در بازار به‌حساب می‌آید. ساینا از این نظر عملکرد خوبی دارد، چون در حالت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند و در ردیف خودروهای کم‌مصرف داخلی قرار دارد.
  • ساینا یک خودروی جمع‌وجور و برای عبور و مرور درون شهر گزینه‌ای مناسب است، چون ابعاد مناسب این خودرو باعث می‌شود راحت‌تر با آن رانندگی کنید و بابت پارک خودرو مشکلی نداشته باشید.
  • مقایسه طراحی ساینا با سایر محصولات سایپا شما را از شکل و شمایل این خودرو راضی می‌کند. اگر بگوییم ظاهر این خودرو خیلی بهتر از پراید و تیبا شده اغراق نکرده‌ایم و به همین دلیل خیلی از مشتریان راحت‌تر با ساینا ارتباط برقرار می‌کنند. رینگ‌های آلومینیومی هم به زیبایی‌های ظاهر این خودرو افزوده و جلوه خاصی به آن بخشیده است.
  • آینه‌های برقی را هم به ویژگی‌های مذکور، که به‌طور مشترک در تیپ‌های جعبه‌دنده دستی و اتوماتیک ساینا وجود دارد، اضافه کنید. درضمن برای سهولت رانندگی در شب، چراغ‌های جلو قابلیت تنظیم ارتفاع دارند.
  • بخش عقب ساینا بسیار خوب و منطقی طراحی شده و فلاپ یک‌دست صندوق‌عقب که چراغ‌ها را به هم وصل می‌کند در عین سادگی، زیبایی خاصی به این بخش از خودرو داده است.
  • فرمان خودرو در مدل اتوماتیک از نوع برقی است و رانندگی با این فرمان‌ها باعث می‌شود کنترل خودرو ساده‌تر و باکیفیت‌تر باشد.

ویژگی‌های منفی:

  • سروصدای جعبه‌دنده و انتقال آن به داخل خودرو را باید یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ساینا دانست. کارکرد خودرو در سرعت‌های بالا با سروصدا همراه است و حس خوبی را به راننده منتقل نمی‌کند.
  • بدنه ساینا ایمنی بالایی ندارد چون سایپا برای کاهش وزن این خودرو از متریال سبک و ضعیف استفاده کرده است، به همین دلیل شاید ساینا خودروی مناسبی برای سفر در جاده‌های پرخطر ایران نباشد.
  • شتاب اولیه ساینا تعریف چندانی ندارد و شاید به همین دلیل شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو در مشخصات فنی آن به‌چشم نمی‌خورد.
  • استفاده از پلاستیک خشک و مونتاژ ضعیف قطعات داشبورد باعث به صدا افتادن آن حتی در کارکردهای پایین هم می‌شود.

بیشتر بخوانید:
معرفی ساینا (SAINA) و بررسی بازار ایران
مقایسه ساینا (SAINA) با خودروهای هم‌رده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.