مقایسه لکسوس GS 250 با خوردوهای هم‌رده

سایه‌به‌سایه بنز و ب‌ام‌و

0
15

سگمنت سدان متوسط لوکس جایی است که رقابت در آن داغ‌تر از هر جای دیگر بازار خودرو در جریان است و برندهای مطرحی مانند بنز و ب‌ام‌و حسابی در آن جولان می‌دهند، اما این دو خودروساز در این کارزار تنها نیستند و لکسوس سایه‌به‌سایه با آن‌ها حرکت می‌کند. لکسوس GS 250 با طراحی زیبا و کابینی لوکس و آرام و مجهز به انواع و اقسام آپشن‌های رفاهی در کنار سواری باکیفیت خود به یکی از بهترین انتخاب‌ها در این کلاس تبدیل شده است و به‌راحتی می‌تواند با خودروهایی مانند ب‌ام‌و سری ۵ و بنز E کلاس رقابت کند و درواقع این دو خودرو را باید رقیب مستقیم لکسوس GS 250 دانست.

مقایسه با ب‌ام‌و ۵۲۸i
ب‌ام‌و سری ۵ نخستین بار در سال ۱۹۷۲ به بازار عرضه شد و تا کنون ۶ نسل از آن ساخته شده است که تمامی نسل‌های آن خودروی‌های محبوبی بوده‌اند. طراحی ب‌ام‌و سری ۵ کاملاً باب میل جوانان است و حس و حال اسپرت بودن از چهره خودرو به‌وضوح مشخص است. کابین ب‌ام‌و همانند طراحی خارجی آن بسیار لوکس است و به صندلی‌های بزرگ و راحتی مجهز است. درکل فضای کابین جادار و دل‌باز است، اگرچه این قضیه روی حجم صندوق این خودرو تأثیر مستقیم داشته و حجم ۴۰۰ لیتری آن از رقبا کم‌تر است. ب‌ام‌و ۵۲۸i قدرت خود را از یک موتور توربوشارژ ۴ سیلندر ۲ لیتری می‌گیرد. حداکثر توان خروجی این موتور ۲۴۵ اسب بخار در دور موتور ۵۰۰۰ و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز ۳۵۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۴۸۰۰ است و توان تولیدی این موتور توسط یک جعبه‌دنده ۸ سرعتی خودکار استپ‌ترونیک به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد. وجود خصلت توربوشارژ، یعنی چیزی که لکسوس از آن بی‌بهره است باعث شده که ب‌ام‌و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر از حالت سکون تنها به ۶/۳ ثانیه زمان نیاز داشته باشد که از لکسوس حدود ۲ ثانیه سریع‌تر است. در مصرف سوخت نیز ب‌ام‌و خودروی بهینه‌تری نسبت به لکسوس محسوب می‌شود زیرا مصرف سوخت داخل شهر آن ۸/۶ لیتر، مصرف سوخت خارج شهر آن ۵/۳ لیتر و درنهایت مصرف سوخت ترکیبی آن ۶/۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که تمام این اعداد نشان از بهینه‌تر بودن ب‌ام‌و در بحث مصرف سوخت دارد. همچنین قدرت و شتاب اولیه ب‌ام‌و به‌لطف پیشرانه توربوشارژ آن عالی است و حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد ولی به‌دلیل ماهیت اسپرتش سواری خشک‌تری را نسبت به دو رقیب خود ارائه می‌کند و تکان‌های جاده در این خودرو بیش‌تر احساس می‌شود.

مقایسه با بنز E250
طراحی مرسدس بنز E250 بسیار زیبا و لذت‌بخش است و بنز در فیس‌لیفت اخیر خود نیز تغییرات اساسی در این مدل ایجاد کرده است. کابین این خودرو بسیار زیبا و هوشمندانه طراحی شده است و می‌تواند نقطه‌قوت اصلی بنز نسبت به دو رقیب دیگر محسوب شود. بنز E250 به یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز است و می‌تواند حداکثر قدرت ۲۱۱ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ و حداکثر گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۴۰۰۰ را تولید کند و به‌وسیله یک جعبه‌دنده ۷ دنده خودکار ۷G-Tronic Plus به چرخ‌های عقب خودرو منتقل کند. این خودرو در ۷/۴ ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که از لکسوس سریع‌تر است و همچنین مصرف سوخت آن در تمامی پارامترها به‌خصوص مصرف سوخت ترکیبی با ۵/۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به شکل معناداری از لکسوس کم‌تر است.

اگرچه ازنظر توان خروجی، فرمان‌پذیری و لذت رانندگی لکسوس GS 250 به پای دو رقیب آلمانی خود نمی‌رسد ولی ازنظر تجهیزات و تکنولوژی‌های به‌کاررفته چیزی کم ندارد و حتی برتری محسوسی نیز دارد و هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز به نسبت دو خودروی دیگر کم‌تر است.

بیشتر بخوانید:
معرفی لکسوس GS 250 و بررسی بازار ایران
تجربه رانندگی با لکسوس GS 250

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید