سریع و خشن

تجربه رانندگی با سرانزا

0
170

وقتی سوار سرانزا می‌شویم و بادقت نگاه می‌کنیم، اولین چیزی که متوجه می‌شویم کیفیت پایین مواد به‌کاررفته در اتاقک سرانزاست. نکته منفی بعدی هم موقعی به چشم می‌آید که می‌خواهیم از کلیدهای داشبورد خودرو استفاده کنیم، که ارگونومی خوبی برای استفاده راننده ندارند. ولی از نکات مثبت اتاقک نیسان سرانزا می‌توان به این اشاره کرد که با وجودی که از تولید این خودرو حدود ۱۵ سال می‌گذرد، ولی به امکانات رفاهی مناسبی مثل سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3، پنجره‌های برقی، آینه‌های کناری برقی، فرمان هیدرولیک و قفل مرکزی مجهز است. اگر قصد خرید سرانزا را دارید باید از پیش انتظارات خود را کاملاً مشخص کرده باشد. بیش‌ترین کاربرد این کلاس خودرو در شرایط سخت و ناهموار خارج از جاده است و توانایی عبور از مسیرهای سخت هم نیازمند گشتاور بالایی است که با توجه به وزن سرانزا می‌تواند کافی باشد. اگر این خودروی شاسی‌بلند این اندازه مناسب جوانان ماجراجو نبود، می‌توانست برای تمام افراد در هر سنی و با هر شرایطی مناسب باشد. عواملی همچون تنوع قابلیت نگهداری، فقط برای خریدارانی که سواری خانوادگی می‌خواهند و جوانانی که می‌خواهند دسته‌جمعی به سفر بروند، مهم است.

نکات مثبت:

  • موتور به‌کاررفته در سرانزا حجمی حدود ۲۴۰۰ سی‌سی دارد و می‌تواند ۱۵۰ تا ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‌ها، یک جعبه‌دنده ۵‌ دنده دستی طراحی شده که برای مواقع ضروری جعبه‌دنده کمکی‌ای هم همراهش می‌شود. این جعبه‌دنده کمکی به سرانزا کمک می‌کند در مسیرهای سخت راحت‌تر حرکت‌ کند.
  • سرانزا عملکرد آفرود خوبی دارد و تنظیمات سیستم تعلیق در کنار ویژگی‌های فنی دیگر، آن را به یک گزینه آفرودی برای آفرودسوارها تبدیل کرده است.
  • سرانزا تجهیزات جانبی و ایمنی خوبی هم دارد و فراموش نکنید که این خودرو را به‌واسطه قابلیت چهارچرخ محرک آن انتخاب کرده‌ایم و باید از تمامی قابلیت‌های آفرود آن نهایت استفاده را برد.

نکات منفی:

  • مراقب باشید! ترمزهای سرانزا خیلی پاسخ‌گوی این نیاز خودرو نیستند و بهتر است موقع رانندگی حتماً این موضوع را در نظر داشته باشید.
  • این خودرو در بخش فرمان‌پذیری و حتی راحتی رانندگی با فرمان نمره خوبی گرفته است.
  • اگر اولین‌بار است که سوار نیسان سرانزا می‌شوید، با دیدن خشکی بیش‌از‌حد سیستم تعلیق این خودرو قطعاً این فکر به ذهن‌تان خطور می‌کند که آیا روی این خودرو کمک فنری نصب شده یا نه! برای کسانی که اکثر جابه‌جایی‌های‌شان در مسیرهای نسبتاً هموار شهری است، خشک‌بودن این سیستم تاحد زیادی آزاردهنده می‌شود، ولی درعوض برای افرادی که می‌خواهند در مسیرهای آفرود، با بار سنگین، یا خودروی پرسرنشین حرکت کنند، این ویژگی تا حد زیادی کمک حال‌شان خواهد بود.
  • طراحی چراغ عقب ضعیف است و زیبا به نظر نمی‌رسد.

بیشتر بدانید:
معرفی نیسان سرانزا و بررسی بازار ایران
مقایسه سرانزا با خودروهای هم‌رده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید