سواری و هندلینگ عالی

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 5 سدان 520i

0

خودروهای سدان به‌خودی‌خود برای سواری، گزینه مناسبی هستند. حالا وقتی این سدان دیفرانسیل‌عقب هم باشد یعنی سواری و فرمان‌پذیری آن تا چه حد بهتر خواهد شد و ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۰i دقیقاً چنین خودرویی است. یک سدان با ظاهر زیبا و کابینی جذاب که به‌خصوص در نسل ششم امکانات رفاهی متعددی دارد و همین باعث شده تا در بازار دست‌دوم خیلی‌ها به‌دنبال آن باشند. از آن‌جایی که نمونه صفرکیلومتر و نسل هفتم این خودرو در بازار ایران وجود ندارد، بنابراین اگر کسی بتواند یک مدل تمیز و سالم آن را پیدا کند می‌تواند مطمئن باشد که تا سال‌ها یک خودرو با استاندارد و امکانات عالی را در اختیار دارد. البته مثل همیشه باید حواسش به سرویس‌های دوره‌ای و هزینه نگهداری آن باشد.

نکات مثبت:

  • در نسل پنج و شش، به‌منظور امنیت سرنشینان هنگام تصادف، از کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، پرده‌ای و کناری جلو کمک گرفته شده که همین مسئله یکی از موارد مؤثر در دریافت ۵ ستاره از مرکز ایمنی یورو انکپ است.
  • ترمز جلو و عقب دیسکی می‌تواند خیال راننده را بابت مواقع اضطراری راحت کند اما ب‌ام‌و علاوه بر این، از سیستم‌های ضدقفل، کمکی، توزیع نیروی ترمز، بازیابی نیروی ترمز و کنترل ترمزها در پیچ هم استفاده کرده است.
  • ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۰i با یک دکمه روشن و خاموش می‌شود و نیازی به سوییچ ندارد. ورود به آن هم اصطلاحاً keyless است کسی نباید نگران کلید باشد. دزدگیر، قفل مرکزی و ایموبلایزر از دیگر امکانات این خودرو است.
  • فرمان سری ۵ سدان ۵۲۰i از نوع هوشمند و برقی است و وقتی سرعت خودرو زیاد می‌شود سنگین‌تر می‌شود تا راننده راحت‌تر بتواند خودرو را هدایت کند. در نسل ششم اما این فرمان روکش چرمی دارد و دکمه‌های کنترلی رویش قرار دارند. همچنین در این نسل گرم‌کن فرمان به همراه یک شیفتر تعویض دنده در کنار فرمان هم حضور دارند.
  • در نسل پنجم تنها دوربین عقب به کمک راننده می‌آید، اما در نسل ششم علاوه بر این دوربین، می‌توان از سیستم idrive هم که انحصاری ب‌ام‌و است استفاده کرد. هدآپ با قابلیت نمایش اطلاعات روی شیشه جلو، نویگیشن و ظاهر شدن خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان که روی نمایش‌گر ۶.۵ اینچی نمایش داده می‌شود از دیگر امکانات نسل ششم است.
  • در نسل پنجم سری ۵ سدان ۵۲۰i، آینه‌های کناری مجهز به گرم‌کن هستند. همچنین این آینه‌ها دارای حافظه و از نوع تاشوی برقی هستند. در نسل ششم اما علاوه بر این‌ها از آینه عقب الکتروکرومیک استفاده شده و برای بالا و پایین کردن شیشه‌ها می‌توان از ریموت کنترل استفاده کرد. پرده برقی عقب، پرده کناری و سان‌روف هم می‌تواند به لذت بیش‌تر سرنشینان از سفر کمک کند.
  • در نسل پنجم برای کمک به راننده سنسور پارک، سنسور باران، سیستم کمک پارک و کروز کنترل استفاده شده است. در نسل ششم ولی راننده می‌تواند از اطلاعات سنسور جلو و عقب، سنسور فشار باد تایرها، تابلوخوان، اتوپارک، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی هم بهره ببرد که به کیفیت بیش‌تر رانندگی کمک می‌کند.
  • جعبه‌دنده سری ۵ این امکان را به راننده می‌دهد که از ۴ حالت اکو، کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس در رانندگی استفاده کند.
  • در نسل پنجم از چراغ‌هایی با قابلیت روشن و خاموش شدن خودکار، چرخش نور در پیچ و همچنین سیستم شست‌وشوی چراغ‌های جلو استفاده شده است. در نسل شش علاوه بر این‌ها از چراغ‌های مه‌شکن عقب و جلو، چراغ روز، چراغ بدرقه، نورپردازی داخلی و همچنین تنظیم ارتفاع نور بالا کمک گرفته شده است.

نکات منفی:

  • قیمت بالای این خودرو به‌خصوص در مدل‌های بالا می‌تواند از نکات منفی آن باشد.
  • استهلاک قطعات با توجه به وزن نسبتاً بالای خودرو گاهی هزینه زیادی روی دست خریدار می‌گذارد.
  • مصرف سوخت در نسل پنجم بیش از حد طبیعی است.

بیشتر بخوانید:
معرفی ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۰i و بررسی بازار ایران
مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۰i با خودروهای هم‌رده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.