نیسان رونیز، محبوب جوانان

تجربه رانندگی با نیسان‌رونیز

0

در بازار خودروی ایران، محصولات عرضه‌شده تحت نام برندِ تجاری نیسان از محبوبیت و فروش بالایی برخوردار بوده و یکی از بهترین انتخاب‌ها در رده خود محسوب می‌شوند. شرکت پارس‌ خودرو به‌عنوان شریک تجاری نیسان طی حدود ۷ سال، وظیفه مونتاژ و عرضه این خودرو به بازار داخلی را برعهده داشت. زمانی‌که در بازار ایران، خودروی SUV زیادی وجود نداشت، خرید نیسان‌رونیز یکی از گزینه‌های اصلی برای بسیاری از افراد بود. البته نمی‌توان این خودرو را یک SUV لوکس محسوب کرد و در مقایسه با SUVهای لوکس بسیار پایین‌تر از استانداردهای روز دنیاست. در زیر به بررسی ویژگی‌های مثبت و منفی نیسان‌رونیز می‌پردازیم.

ویژگی‌های مثبت:

  • پایین‌تر از استانداردهای روز دنیاست. در زیر به بررسی ویژگی‌های مثبت و منفی نیسان‌رونیز می‌پردازیم.
  •   رونیز همانند دیگر خودروهای کمپانی نیسان مستحکم و باکیفیت است. کیفیت بالای ساخت این خودرو توسط تمام مالکان نیسان‌رونیز تصدیق شده است.
  • تقریباً ۱۰ سال از ساخت آخرین رونیز در ایران می‌گذرد، اما به‌طورکلی درصد بالایی از این خودروها بدون هیچ مشکلی بعد از گذشت یک دهه همچنان سواری باکیفیتی را ارائه می‌دهند. کم‌تر شنیده شده است که اُفت فنی یا کیفی بعد از استفاده طولانی در این خودرو رخ داده باشد.
  •   نیسان‌رونیز در مقابل فشارهای طولانی‌مدت مقاومت بالایی دارد، به همین دلیل از این خودرو به‌صورت آفرود استفاده می‌شود.
  • مقاومت بالا باعث می‌شود که استهلاک خودرو پایین آید. از طرفی دوره نیاز به سرویس این خودرو بسیار طولانی است.
  •   و در جاده‌های آسفالت نیز رانندگی نرمی را به‌ ارمغان می‌آورد. به‌طورکلی، این محصول نیسان می‌تواند نیازهای مختلف دارندگان آن را، از سفرهای طولانی گرفته تا گشت‌وگذار در دل طبیعت، برآورده کند.

ویژگی‌های منفی:

  • نیسان‌رونیز از نظر ظاهری و تجهیزات رفاهی خودروی به‌روز و جذابی نبوده و آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی آن‌هم عملکرد چندان خوبی نداشته است. اکنون هم با گذشت حدود ۱۰ سال از آخرین تولید این خودرو، این ضعف بیش از پیش خودنمایی می‌کند.
  • طراحی نیسان‌رونیز بسیار ساده است و در تولید آن کیفیت و میزان استحکام در اولویت قرار داشته است، به همین دلیل ممکن است خیلی از افراد طراحی ظاهری و داخلی آن را نپسندند.
  • مصرف سوخت نیسان‌رونیز بالاست. به‌اعتقاد کارشناسان، شاید این مدل برای مسیرهای خارج‌شهری و یا بین‌شهری مناسب باشد، اما رونیز برای ترددهای داخلی شهری به‌هیچ‌وجه خودرویی مقرون‌به‌صرفه محسوب نمی‌شود.
  • صندلی‌های رونیز، چه در ردیف جلو و چه در ردیف عقب، سفت و خشک بوده و به‌دلیل این‌که این خودرو ساختار طراحی محکمی دارد، سواری آن نیز در برخی اوقات نامطلوب است و در این مورد، باید گفت که انتخاب این مدل برای افرادی که به سواری و راحتی خودرو اهمیت می‌دهند، کمی دور از منطق است.
  •   بعضی از مصرف‌کنندگان رونیز به خشک بودن کمک‌های عقب آن اشاره کرده‌اند. و برای برطرف کردن این مشکل اظهار کرده‌اند که بستن کمک‌عقب پژو ۴۰۵ بسیار تأثیرگذار است.
  •  برخی هم برای برطرف کردن مصرف سوخت بالای آن اظهار کرده‌اند که استفاده از سیستم گاز LPG بسیار مناسب است و روی شتاب آن هم تأثیر خوبی داشته است. هرچند این موضوع نیازمند صرف هزینه‌های مازاد است و برخی کارشناسان خودرو به‌هیچ‌وجه آن را توصیه نمی‌کنند.
  •  از دیگر ضعف‌های رونیز عدم وجود سیستم الکترونیکی ایمنی مانند ABS و کنترل کشش است. همچنان کیسه هواهای خودرو نیز توسط سازنده حذف شده است. بی‌گمان برای خودرویی که قرار است در دل طبیعت و در مسیرهای طبیعی پرخطر جولان بدهد و از کویر گرفته تا جاده‌های کوهستانی را بپیماید، مسائل مرتبط با حوزه ایمنی سرنشینان از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.
  •  جلوبندی رونیز معمولاً زود مستهلک می‌شود و به‌صورت دوره‌ای نیاز به تعمیر دارد و هزینه‌های زیادی را روی دست صاحبش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:
معرفی نیسان رونیز و بررسی بازار ایران
مقایسه نیسان‌رونیز با خودروهای هم‌رده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید