شاسی‌بلندی که ادعای آفرود دارد

تجربه رانندگی با لندمارک V7

0

سواری با خودروهای مختلف حس حال خاصی دارد و مسلما تجربه رانندگی با یک شاسی‌بلند می‌تواند با یک خودروی سدان زمین تا آسمان تفاوت داشته باشد. در بین خودروهای شاسی‌بلند نیز تفاوت‌های زیادی وجود دارد و شاسی‌بلندهای مختلف موجود در بازار با توجه به کیفیت ساخت و تکنولوژی‌های به کار رفته در آن‌ها سواری متفاوتی را ارائه می‌کنند. در این میان بدون شک خودروهای تولید شده توسط خودروسازهای معروف بهترین عملکرد را دارند ولی قیمت زیادی نیز برای خرید آن‌ها باید پرداخت کرد که برای عده زیادی مقدور نیست و اگر اصرار به خریدن یک شاسی‌بلند داشته باشید باید سمت گزینه‌های ارزان‌تر بازار مانند شاسی‌بلندهای چینی بروید. خودروهای چینی متعددی در طول سال‌های اخیر به بازار ایران راه پیدا کردند که از میان آن‌ها تعدادی نیز با فروش نسبتا خوبی روبرو شدند اگرچه این قضیه در مورد همه صادق نبود. یکی از همین شاسی‌بلندهای چینی لندمارک v7 است که به مدت کوتاهی در بازار ایران عرضه شد وهم‌اکنون نمونه‌های کارکرده آن در بازار خرید و فروش می‌شود. این خودروی شاسی‌بلند بر خلاف سایر چینی‌های بازار به واسطه مجهز بودن به سیستم دو دیفرانسیل و طبق ادعای شرکت عرضه کننده علاوه بر کیفیت سواری خوب توانایی آفرود مناسبی نیز دارد که با هم به بررسی نکات مثبت و منفی آن خواهیم پرداخت.

نکات مثبت:

  • به دلیل فاصله مناسب بین دو محور این خودرو در کابین فضای کافی برای سرنشینان وجود دارد به‌طوری که از نظر فضای زانو و سر هیچگونه مشکلی برای سرنشینان وجود ندارد و لندمارک از این نظر در مقایسه با شاسی‌بلندهای هم قیمتش وضعیت مطلوبی خواهد داشت.
  • یکی دیگر از مزایای لندمارک بهره‌مندی از فضای صندوق به نسبت زیاد آن است که باعث شده لندمارک توانایی بسیار خوبی برای حمل بار داشته باشد. 
  • لندمارک از نظر ابعاد در دسته شاسی‌بلندهای متوسط قرار می‌گیرد و با توجه به طول ۴.۷ متری خود حدود ۴۰ سانتیمتر از دیگر چینی‌های بازار یعنی لیفان X60 و ام وی ام X33 کشیده تر و ارتفاع آن نیز حدود ۱۰ سانتیمتر بلندتر است.
  • لندمارک به سیستم دو دیفرانسیل مجهز است و به واسطه آن توانایی خوبی در عبور از مسیرهای ناهموار دارد و پیشرانه آن به دلیل دستیابی به گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۵۰۰ کمک شایانی به آن خواهد کرد. همچنین در سیستم دو دیفرانسیل آن این امکان وجود دارد که توسط یک کلید کوچک در داخل کابین، بسته به شرایط رانندگی بین حالت‌های دو دیفرانسیل سنگین (L4)، دو دیفرانسیل سبک (H4) و تک دیفرانسیل سبک (محور عقب فعال یا H2) یکی را انتخاب کنیم. 
  • از آنجایی که لندمارک عملا نسخه SUV کاپرا است با مقایسه ضرایب گیربکس ۵ دنده این خودرو با ضرایب گیربکس کاپرا می‌توان دریافت که تغییراتی در گیربکس به‌خصوص در دنده‌های سنگین‌تر اعمال شده تا بتواند عملکرد مطلوبی با توجه به وزن بیشتر نسبت به کاپرا ارائه دهد.
  • سیستم تعلیق این شاسی‌بلند چینی در جلو از نوع جناقی با میله پیچشی است که به این خودرو در عبور از مسیرهای ناهموار کمک بسیاری می‌کند.
  • لندمارک در بخش ایمنی به غیر از بهره‌گیری از ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو به سیستم ترمز ضدقفل ABS و سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD مجهز است.

نکات منفی:

  • کابین لندمارک طراحی ساده‌ای دارد و متریال به کار رفته در آن چندان باکیفیت نیست.
  • شتاب‌گیری خودرو در دنده‌های ۱، ۲ و ۳ چندان تعریفی ندارد و از این نظر نمی‌توان از لندمارک انتظار زیادی داشت.
  • ضربات وارده به اتاق به‌خصوص در ردیف عقب گاها زیاد است و این موضوع تا حدودی باعث سلب آسایش سرنشینان خواهد شد.
  • به دلیل عایق‌بندی نامناسب مقدار نسبتا زیادی از صدای موتور به درون کابین راه پیدا می‌کند.

    بیشتر بخوانید:
    معرفی لندمارک V7 و بررسی بازار ایران
    مقایسه لندمارک V7 با خودروهای هم‌رده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید