عضلانی و جذاب

تجربه رانندگی با لکسوس RX350

0
210

در برخورد اول با لکسوس RX350  با خودرویی مواجه می‌شویم که با وجود این‌که از روبه‌رو چهره‌ای به‌نسبت عضلانی دارد، درکل حس پویا بودن را منتقل می‌کند. اگرچه طراحی این خودرو منتقدان خودش را دارد، در کل نمی‌توان ایراد خاصی به آن گرفت و گفت که لکسوس در این زمینه خاص کم‌کاری کرده است. هنگام ورود به کابین خودرو لکسوس RX350 به‌خوبی متوجه جنس مرغوب متریال به‌کاررفته در آن خواهید شد. ترکیبی از چرم، چوب و پلاستیک باکیفیت که به زیبایی در کنار هم قرار گرفته‌اند و زینت‌بخش کابین این خودرو شده‌اند. این ژاپنی ۱۸۷۰ کیلوگرمی به یک پیشرانه ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپی که دقیقاً ۳۴۵۶ سی‌سی حجم دارد و می‌تواند ۲۷۵ اسب بخار در دور موتور ۶۲۰۰ و ۳۴۸ نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور ۴۷۰۰ تولید کند، مجهز است. همچنین به لطف یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی هوشمند که نیروی تولیدشده را بین هر ۴ چرخ تقسیم می‌کند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن ۷.۵ ثانیه است و حداکثر سرعت آن به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نکات مثبت:

  • با وجود اندازه بزرگ خودرو، به‌کمک دو دوربینی که در عقب و آینه سمت راست تعبیه شده است، تسلط خوبی روی خودرو هنگام پارک وجود دارد.
  • تعویض دنده‌ها به‌قدری نرم و بی‌صدا انجام می‌شود که حتی اگر دقت زیادی هم به خرج دهید چیزی متوجه نمی‌شوید.
  • کابین خودرو حتی در مدل‌های کارکرده بسیار آرام و بی‌صدا است و گویای کیفیت بالای مونتاژ این خودروی ژاپنی است؛ چیزی که در خودروهای چینی و کره‌ای بازار کم‌تر دیده می‌شود.
  • این خودرو در محیط خارج از شهر و جاده‌های پردست‌انداز نیز توانایی خوبی دارد و به‌هیچ‌وجه شما را ناامید نمی‌کند.
  • صندلی‌ها خوش‌فرم و راحت هستند و در طول رانندگی به‌هیچ‌وجه موجب خستگی راننده نمی‌شوند.
  • RX350  به‌لطف پیشرانه حجیم، بسیار قدرتمند به‌نظر می‌آید و حتی در دور موتورهای بالا هم صدای نسبتاً خوبی از آن به گوش می‌رسد. و در حالت تخت گاز نیز شما را در صندلی‌تان میخ‌کوب می‌کند.
  • سیستم تعلیق این خودرو از نکات مثبت آن است و در جذب ناهمواری‌های مسیر تأثیر شگرفی دارد؛ به‌نحوی‌که سرنشینان اکثر ناهمواری‌های جاده را حس نخواهد کرد. این سیستم تعلیق در عقب از نوع دوبل جناغی و در جلو از نوع مک‌فرسون است.
  • یکی از امکانات خوب این خودرو وجود سیستم Head-up display است که اطلاعات ضروری مانند سرعت لحظه‌ای و دور موتور خودرو را بر روی شیشه جلو به‌گونه‌ای که فقط راننده قادر به دیدن آن است به نمایش می‌گذارد.
  • علاوه بر ترمزهای دیسکی خنک‌شونده جلو و عقب، سیستم‌های کنترل پایداری و تعادلABS ، HAC ،EBD ، TRC و VSC به حفظ تعادل و پایداری در پیچ‌ها کمک می‌کند و همچنین باعث ایجاد امنیت خاطر هنگام ترمزگیری می‌شود.
  • وجود مجموعاً ۱۰ کیسه هوا امنیت سرنشینان را به‌خوبی تأمین می‌کند. (در نمونه های فول آپشن)
  •  وجود سامانه هوشمند AFS  که از ۳ ثانیه قبل فاصله خودرو را با موقعیت روبه‌رو بررسی و به‌صورت خودکار شعاع نور و زاویه گردش چراغ جلوی خودرو را کنترل می‌کند، به‌خصوص در پیچ‌ها بسیار کارآمد است.
  • کولر و به‌طورکلی سیستم تهویه این خودرو یکی از نقاط قوت آن است به‌طوری‌که حتی در گرمای شدید هوا بعد از گذشت چند دقیقه سرمای لذت بخشی را فراهم می‌کند.

نکات منفی:

  • مصرف سوخت تا حدودی بالاست و انتظار می‌رفت که مصرف سوخت آن اندکی بهینه‌تر باشد.
  • قیمت این خودرو با توجه به مدل و همچنین رقبای موجود در بازار شاید اندکی بالا باشد.
  • فضای پای صندلی‌های عقب با توجه این‌که این خودرو یک خودروی کراس‌اوور‌است اندکی کم است.

بیشتر بخوانید:
معرفی لکسوس RX350 و بررسی بازار ایران
مقایسه لکسوس RX350 با خودروهای هم‌رده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید