غول دوست‌داشتنی آمیکو

تجربه رانندگی با پیکاپ آمیکو آسنا دوکابین دوگانه‌سوز

1

وانت‌بارها را بیش‌تر برای باربری می‌شناختیم؛ پس انتظار چندانی از آن‌ها نداشتیم. همین‌که می‌توانستند کارکرد اولیه را ایجاد کنند، کفایت می‌کرد. اما پیکاپ‌ها، کمی پا را فراتر گذاشته‌اند. آن‌ها قصد دارند علاوه بر باربری، لذت یک رانندگی خوشایند از مسیرهای سخت را هم تقدیم کاربران خودشان کنند. به همین دلیل است که مدام ارتفاع و ابعاد و قدرت آن‌ها در حال رشد است. در مورد پیکاپ آمیکو آسنا دوکابین دوگانه‌سوز نیز چنین اصلی وجود دارد. درباره تجربه رانندگی با این پیکاپ غول‌پیکر مونتاژ ایران، که اصالتی چینی دارد، بیش‌تر بدانیم.

نکات مثبت:

  • اولین نکته‌ای که در مواجهه با این پیکاپ توجه شما را جلب می‌کند، بزرگی و عظمت ظاهری آن است. جلوپنجره پیش آمده و طراحی تهاجمی، در کنار ارتفاع مناسب و دوکابین بودن، باعث می‌شود تا شما با یک پیکاپ بزرگ با طراحی تهاجمی روبه‌رو باشید؛ چیزی که آف‌رودسواران می‌پسندند. چراغ‌های تیره‌رنگ بخش جلوی خودرو، در کنار جلوپنجره توری‌مانند آن و حاشیه کرومی که به این مجموعه قوام بخشیده، زیبایی آن را دوچندان ساخته است. در میان این جلوپنجره توری نیز آرم بزرگ آمیکو خودنمایی می‌کند.
  • بار ناخالصی که این پیکاپ می‌تواند حمل کند، ۳۲۰۰ کیلوگرم تعریف شده که در نوع خودش جالب است.
  • در این پیکاپ، شما با ابعاد بزرگی روبه‌رو هستید. ابعاد پیکاپ، ۵۵۶ و ۱۸۴ و ۱۸۴ سانتی‌متر در طول و عرض و ارتفاع است. اتاق بار آن نیز ابعاد ۱۸۲ و ۱۵۲ و ۵۲ سانتی‌متر دارد.
  • موتور آن پیکاپ، ساخت میتسوبیشی است و ۲.۴ لیتر حجم دارد.
  • پیشرانه این خودرو می‌تواند ۱۴۲ اسب بخار برای آن قدرت تولید کند که برای کارکرد آفرودی این پیکاپ، کافی به‌نظر می‌رسد.
  • نوع سوخت در نظر گرفته‌شده برای این خودرو، دوگانه‌سوز و از نوع بنزین و گاز طبیعی فشرده است که باعث می‌شود هزینه مصرف سوخت در آن اقتصادی‌تر باشد.
  • این پیکاپ استاندارد آلایندگی یورو ۵ دارد که از مزیت‌های خوب آن محسوب می‌شود.
  • این پیکاپ از سیستم‌های ترمز ABS و EBD استفاده می‌کند.
  • از دیگر داشته‌های مثبت این پیکاپ، می‌توان به رینگ آلومینیومی، ایموبلایزر (سیستم ضد سرقت)، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترنسفرکیس الکترونیکی، دنده کمکی، دست‌گیره کرومی درها، مسیریاب ماهواره‌ای، سیستم پخش مولتی‌مدیا، تهویه الکتریکی، تنظیم صندلی راننده در هشت جهت، آینه‌های برقی راهنمادار، گارد ایمنی اتاق بار، پارکابی‌های بیرونی، دوربین عقب، کنترل سیستم صوتی روی فرمان و… اشاره کرد.
  • پخش مکالمه صوتی موبایل، جای عینک سقفی، قفل کودک درهای عقب، جیب و جالیوانی درها، جالیوانی کنسول برای سرنشینان عقب،‌ پشت‌سری‌های قابل تنظیم، اعلام محل پارک خودرو و… باعث شده تا رانندگی در فضای خارج شهر با آن خوشایندتر باشد.
  • با توجه به این‌که این خودرو از دل آمیکو بیرون آمده، خدمات پس از فروش آن و نیز دسترسی به قطعات این پیکاپ، آن هم با توجه به قول تأمین ۳۰ تا ۴۰درصدی آن‌ها در داخل توسط مدیران آمیکو، چندان نباید سخت باشد.
  • طراحی داخل کابین خودرو نیز یک سر و گردن از پیکاپ‌های دیگر بازار بالاتر است. ضمن این‌که از متریال به‌کاررفته خوبی هم در سامان‌دهی خودش بهره می‌برد.
  • فضای داخل سرنشینان، مخصوصاً در صندلی‌های عقب، با توجه به ابعاد خودرو مناسب است و کسی از این بابت اذیت نمی‌شود.
  • در کنسول خودرو، یک نمایش‌گر ۷ اینچی هم خودنمایی می‌کند که اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان می‌گذارد و تصویر دوربین عقب را هم تقدیم‌تان می‌کند.
  • این پیکاپ اولین پیکاپ مونتاژ داخل است که بالاتر از ۳ تن وزن ناخالص را می‌تواند جابه‌جا کند. البته وزن خالصی که می‌تواند جابه‌جا کند، ۱۴۰۰ کیلوگرم است.

نکات منفی:

  • راحتی صندلی‌ها در این پیکاپ، نسبتی با وضعیت یک خودروی آفرودی ندارد.
  • برخی کارشناسان قرار گرفتن ورودی مخزن گاز در زیر اتاق را هم از دیگر اشکالات این خودرو می‌دانند.
  • مصرف این خودرو، ۱۰.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر تعریف شده که نسبتاً بالاست.
  • مشکلی که نمایش‌گر این خودرو دارد، نداشتن بازدهی مناسب در نور آفتاب است که دسترسی به تصویر آن را سخت می‌کند.

بیشتر بخوانید:
معرفی پیکاپ آمیکو آسنا دوکابین دوگانه‌سوز و بررسی بازار ایران
مقایسه پیکاپ آمیکو آسنا دوکابین دوگانه‌سوز با خودروهای هم‌رده

یک دیدگاه

  1. متشکر از اطلاعات خوبتون
    مطالب کاربر پسندی بود
    لطفا امکان همکاری با محتوا نویسان حرفه ای یا اگهی دهندگان رپورتاژ را نیز در سایت حرفه ای دیوار فراهم کنید .
    متشکرم

    ۴

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید