مقایسه جیلی امگرند EC7 با خودروهای دیگر

3195

مقایسه جیلی امگرند EC7 با خودروهای دیگر
شاید کم‌تر خودرویی مانند جیلی از بدو ورود به ایران این تعداد رقیب سرسخت داشته است. در بین انبوهی از این رقبا، مقایسه‌ای بین این خودروی چینی با یکی از تولیدات رنوی فرانسوی و خودرویی دیگر از چین خواهیم داشت.

مقایسه با رنو مگان
هنگام ورود جیلی امگرند EC7 به ایران، رنو مگان یک مونتاژ داخلی از کمپانی شناخته شده و پرطرف‌دار رنو بود و با حضوری موفق طی سال‌های متمادی در ایران، جای خود را در بین مصرف کنندگان ایرانی باز کرده بود. حالا جیلی باید به‌عنوان محصولی تولید شده در کشور بی‌اعتباری مانند چین، با این خودرو رقابت می‌کرد. اما جیلی به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسبش توانست به‌خوبی از پس این رقابت برآید و توجه‌ها را به خود جلب کند و فصلی جدید برای خودروهای چینی در بین ایرانیان بی‌اعتماد به چین و محصولاتش باز کند.

مقایسه فنی جیلی امگرند EC7 و رنو مگان:

مواردجیلی امگرند EC7رنو مگان
آرایش موتورL4L4
حجم موتور۱۷۹۲ سی‌سی۱۹۹۸ سی‌سی
قدرت136 تا 138 اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه۱۳۲ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور۱۷۲ نیوتن‌متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه۱۹۱ نیوتن‌متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
محور محرکجلوجلو
جعبه دنده۵ سرعته دستی و یا CVT۴ سرعته اتوماتیک
بنزین مورد نیازمعمولیمعمولی
طول۴۶۳۵ میلی‌متر۴۴۹۸ میلی‌متر
عرض۱۷۸۹ میلی‌متر۱۷۷۷ میلی‌متر
ارتفاع۱۴۷۰ میلی‌متر۱۴۶۰ میلی‌متر
وزن۱۲۸۰ کیلوگرم۱۳۶۵ کیلوگرم
فاصله بین دو محور۲۶۵۰ میلی‌متر۲۶۸۶ میلی‌متر
سایز تایر215/55 R16205/55 R16
شتاب صفر تا 100رسمی۱۲ ثانیه۱۱.۱ ثانیه
حداکثر سرعت۱۸۵ کیلومتر در ساعت۱۹۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر۸.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب۶۸۰ لیتر۵۲۰ لیتر

طراحی ظاهری
هر چه در طراحی ظاهر، جیلی امگرند EC7 قابل قبول و جذاب به‌نظر می‌رسد، رنو مگان خسته کننده و تکراری است. هر چند جیلی امگرند EC7 این ظاهر را از تویوتا کرولا عاریه گرفته، اما با تغییرات به‌جا در بخش چراغ‌ها و خطوط بدنه، تفاوت‌های لازم را ایجاد کرده است تا بتواند ظاهری جذاب و امروزی به خود بگیرد. ظاهری که رینگ‌های اسپرتش با طرح نسبتاً پیچیده‌شان آن را تکمیل می‌کنند، خصوصیتی که رنو مگان از آن محروم است. رنو مگان در ابتدا به‌عنوان هاچ‌بک طراحی شده بود و با تغییر به‌سوی صندوق‌دار شدن، همخوانی‌اش را با معیارهای معمول بازار از دست داده و ظاهری پیدا کرده که چندان باب طبع خودروبازان نبوده و نیست.

طراحی داخلی
درباره طراحی داخلی باید گفت با وجود طراحی و رنگ‌بندی و متریال خوب جیلی امگرند EC7، در بعضی قسمت‌ها مگان تا حدودی قوی‌تر است. ارگونومی کابین مگان نمره بهتری دریافت می‌کند، زیرا در قسمت عقب جیلی امگرند EC7 ممکن است برای افراد قد بلند مشکل ایجاد ‌شود، چیزی که در مگان اتفاق نمی‌افتد. اما در مورد متریال به‌ کار رفته، برتری از آن جیلی امگرند EC7 است. همچنین، فقدان امکاناتی مانند صندلی‌های برقی و سان‌روف در مگان، به عنوان یک سدان لوکس، به چشم می‌آید.

ویژگی‌های فنی
در این بخش باید گفت با توجه‌ به حجم موتور، قدرت حاصل شده، مصرف سوخت و شتاب این دو خودرو، جیلی امگرند EC7 قوی‌تر است، زیرا قدرت حاصل از مگان با توجه به موتور 2 لیتری‌ای که دارد، از یک خودروی مدرن قابل قبول نیست و نمره خوبی دریافت نمی‌کند. هر چند در بخش تعلیق عملکرد، رنو مگان با شاسی مستحکمی که دارد، بهتر است و هنگام عبور از دست‌اندازها ضربات کم‌تری به داخل کابین وارد می‌شود. همچنین هنگام عبور از پیچ‌های تند جاده‌ای نیز اوضاع مگان بهتر است. در بحث ایمنی نیز مگان، به‌عنوان اولین خودروی دارنده ۵ ستاره ایمنی یورو، رتبه بالاتری از جیلی امگرند 4 ستاره دارد.

مقایسه با برلیانس H330
چند سالی پس از ورود جیلی به داخل کشور، برند دیگری از چین وارد ایران شد که توجهات زیادی را به خود جلب کرد. خودرویی دیگر، که مانند رنو مگان، حاصل مونتاژ در پارس خودرو بود و رقیب جیلی امگرند وارداتی محسوب می‌شد. برلیانس H330 خودرویی بود با ظاهری مدرن که شریک خوش‌نامی مانند BMW آلمانیِ محبوب ایرانیان داشت. در نتیجه بلافاصله پس از ورود به کشور، توانست فروش خوبی داشته باشد و به رقیب مهمی برای هم‌وطن خود تبدیل شود. اما آیا با تمام این اسم‌ورسم‌ها، برلیانس  H330 در عمل نیز به اندازه جیلی خوب بود؟ در مقایسه‌ای دقیق، این موضوع را بررسی می‌کنیم.

مقایسه H330 و جیلی امگرند EC7

مواردبرلیانس H330جیلی امگرند EC7
نوع موتور4 سیلندر خطی4 سیلندر خطی
حجم موتور۱۴۹۸ سی‌سی۱۷۹۲ سی‌سی
حداکثر قدرت۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه۱۳۶ تا ۱۳۸ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور۱۳۸ نیوتن‌متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه۱۷۲ نیوتن‌متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه
تعداد سوپاپ۱۶۱۶
شتاب صفر تا صد۱۵۱۲ دستی۱۴ اتوماتیک
حداکثر سرعت۱۷۰ کیلومتر در ساعتدستی: ۱۸۵ کیلومتر در ساعتاتوماتیک: ۱۷۷ کیلومتر در ساعت
جعبه‌دنده۴ سرعته اتوماتیک۵ سرعته دستیCVT۵ سرعته دستیتیپ ترونیک
مصرف سوخت ترکیبیدستی ۶.۴ لیتر در صد کیلومتراتوماتیک ۶.۷ لیتر در صد کیلومتر۷.۲ لیتر در صد کیلومتر
حجم باک۵۵ لیتر۵۰ لیتر
طول۴۵۱۰ میلی‌متر۴۶۳۵ میلی‌متر
عرض۱۷۸۵ میلی‌متر۱۷۸۹ میلی‌متر
ارتفاع۱۴۶۰ میلی‌متر۱۴۷۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۲۵۸۰ میلی‌متر۲۶۵۰ میلی‌متر
استاندارد آلایندگییورو ۵یورو ۴

برتری از آن کیست؟
برلیانس H330 شاید در طراحی ظاهری خوب ظاهر شده باشد، زیرا ظاهرش را از BMW سِری 1 عاریه دارد، اما درون کابین، چه در بخش طراحی و چه در بخش متریال، توقعات را برآورده نمی‌کند. جیلی امگرند EC7 در طراحی و متریال خوب ظاهر شده و نمره قابل قبولی گرفته است. در مورد فضای داخلی نیز با توجه به ابعاد خودروها، باید گفت جیلی امگرند EC7 فضای مناسب‌تر و راحت‌تری را در اختیار سرنشینان می‌گذارد و سواری نرم‌تری نیز دارد. همچنین، صندوق بزرگ‌تر جیلی امگرند در این بخش نیز برتری را از آن خود کرده است. در بخش موتور نیز برلیانس H330 قدرت مناسبی نسبت به بدنه ندارد و در مدل دنده اتوماتیک نیز ضرایب دنده مناسب انتخاب نشده است، حال آن‌که جیلی امگرند EC7 در بخش فنی تمام نمرات لازم را داراست.


اگر علاقه‌مند به خودروی جیلی امگرند
EC7
هستید یا قصد دارید این خودرو را خریداری کنید در مطلب زیر می‌توانید
با مشخصات جیلی امگرند EC7 آشنا شوید
درباره تجربه رانندگی با جیلی امگرند EC7 بیشتر بدانید 
و جیلی امگرند EC7 را در بازار ایران ارزیابی کنید

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید