مقایسه جک S3 با ساندرو استپ‌وی و چانگان CS35 و ام‌وی‌ام X22 اتوماتیک

شاسی بلند جمع‌وجور

0

جک S3 که نسل سومش در سال ۲۰۱۶ توانسته جایزه‌ی بهترین شاسی‌بلند جمع‌وجور را در جوایز سالانه خودرو در چین به‌دست آورد، مثل برادر کوچک‌ترش S2 نسبت به قیمتش تجهیزات مدرنی دارد؛ این امکانات را به موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر که قدرتی معادل ۱۰۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۵ نیوتن متر تولید می‌کند اضافه کنید. در این مطلب به مقایسه جک S3 با ساندرو استپ‌وی و چانگان CS35 و ام‌وی‌ام X22 اتوماتیک پرداخته‌ایم که از نظر قیمت حدودا در یک سطح قرار دارند.

مقایسه جک S3 با ساندرو استپ‌وی اتوماتیک

با مقایسه جک S3 با ساندرو استپ‌وی درمی‌یابیم که هر دو موتورهای ۴ سیلندر با حجم ۱۶۰۰سی‌سی دارند، اگرچه قدرت اسمی موتور جک اس ۳، ۲ اسب بخار بیش‌تر است و گشتاور بیش‌تری دارد، اما در عمل شتاب ساندرو استپ‌وی از جک S3 بیش‌تر است. Jac S3 با این حال حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده که ۱۰ کیلومتر بر ساعت بیش‌تر از ساندرو است.

از نظر مصرف بنزین هم S3 وضعیت بهتری دارد؛ ۷/۶ در مقایسه با ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر. ساندرو استپ‌وی حدود ۳۰ سانتی‌متر در طول و ۸ سانتی‌متر در ارتفاع کوچک‌تر از جک اس ۳ است، اما در عرض دو خودرو تفاوت چشم‌گیری وجود ندارد. البته ساندرو حدود ۶۰ کیلوگرم هم سبک‌تر از اس ۳ است و گنجایش باک بنزینش ۵ لیتر بیش‌تر است (۵۰ در برابر ۴۵).

همچنین، از مقایسه جک S3 با ساندرو استپ‌وی در می‌یابیم که جک اس ۳ سیستم‌های کروزکنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل پایداری، فرمان حساس به سرعت، ترمز کمکی، سنسور عقب، سنسور فشار باد تایر، نویگیشن، دوربین عقب، دی‌لایت، اتولایت، خروجی ۱۲ ولت و سانروف دارد که ساندرو استپ‌وی فاقد این سیستم‌هاست. به‌علاوه سیستم تهویه در جک S3 اتوماتیک و در ساندرو است‌پ‌وی دستی است.

مقایسه جک S3 با ام‌وی‌ام X22 اتوماتیک ساده

در مرحله دوم به سراغ مقایسه جک S3 با ام‌وی‌ام X22 اتوماتیک ساده می‌رویم. اگرچه حجم موتور جک اس ۳، ۱۰۰ سی‌سی بیش‌تر از ام‌وی‌ام X22 است، قدرت اسمی موتور دو خودرو تقریبا با هم برابر است، اما اس ۳ شتاب بهتری را از ام‌وی‌ام X22 ثبت کرده و حداکثر سرعتش هم ۱۰ کیلومتر بیش‌تر است.

بااین‌حال ام‌وی‌ام X22 مصرف بنزین به‌مراتب کم‌تری دارد (۶/۱ در برابر ۷/۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر). اس ۳ حدود ۱۲ سانتی‌متر در طول و ۹ سانتی‌متر در ارتفاع از ام‌وی‌ام X22 بزرگ‌تر است، اما عرض دو خودرو تقریبا برابر است، ضمن این‌که ام‌وی‌ام X22 حدود ۳۰ کیلوگرم سبک‌تر است و گنجایش باک بنزینش ۵ لیتر بیش‌تر است (۵۰ در برابر ۴۵).

همچنین، از مقایسه جک S3 با ام‌وی‌ام X22 اتوماتیک ساده متوجه می‌شویم که آپشن‌های کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل پایداری، فرمان حساس به سرعت، ترمز کمکی، سنسور فشار باد تایر، نویگیشن، اتولایت، مه‌شکن جلو و عقب، خروجی ۱۲ ولت و تنظیم برقی و گرم‌کن آینه کناری از امکاناتی است که در جک S3 وجود دارد، اما در ام‌وی‌ام X22 خیر.

به‌علاوه، می‌توان به سیستم تهویه اتوماتیک و فرمان برقی در S3 اشاره کرد که در ام‌وی‌ام X22 به‌ترتیب دستی و هیدرولیک است.

مقایسه جک S3 با چانگان CS35

در پایان، نوبت به مقایسه جک S3 با چانگان CS35 می‌رسد. هر دوی این خودروها موتورهای ۱۶۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر دارند، اما موتور چانگان CS35 کمی قوی‌تر است. بااین‌حال، شتاب جک S3 به‌مراتب بهتر از چانگان CS 35 است و مصرف سوختش هم کمی بیش‌تر.

از نظر طراحی، جک اس ۳ را می‌توان خودروی کشیده‌تری نسبت به چانگان CS 35 به‌حساب آورد، چون در طول ۱۶ سانتی‌متر بیش‌تر است اما حدود ۵ سانتی‌متر کم‌تر عرض دارد. ارتفاع دو خودرو تقریبا برابر است، ضمن این‌که چانگان حدود ۲۰ کیلوگرم سنگین‌تر از جک اس ۳ است و ظرفیت باکش هم ۷ لیتر بیش‌تر است.

از مقایسه جک S3 با چانگان CS35 درمی‌یابیم که کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل پایداری، سنسور فشار باد تایر، نویگیشن، دوربین عقب، خروجی ۱۲ ولت، گرمکن آینه کناری از مزیت‌های جک اس ۳ به چانگان CS 35 است؛ که البته نویگیشن و دوربین عقب در مدل‌های سفارشی چانگان وجود دارد.

کیسه هوای کناری جلو، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، آینه‌های کناری تاشوی برقی هم از مزایای چانگان CS 35 به جک اس ۳ است.

امیدواریم که این مقایسه جک S3 با ساندرو استپ‌وی و چانگان CS35 و ام‌وی‌ام X22 اتوماتیک توانسته باشد اطلاعات مفید و جامعی از ارزش خرید این خودروها را در اختیارتان گذاشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.