مقایسه جیلی امگرند RV-7 با خودروهای هم‌رده

0

برای جیلی امگرند RV-7، همچون مدل سدان آن، رقبای زیادی در بازارهای جهانی و بازار خودروی ایران وجود دارد. رقابت برای این هاچ‌بک شیک در بازار خودروی داخلی که همواره پُر از نوسان و تلاطم است و می‌تواند با مخاطرات فراوانی همراه باشد. در این مطلب به مقایسه جیلی امگرند RV-7 با هیوندای i20 و ام‌جی ۳ می‌پردازیم تا ببینیم امگرند RV-7 در برابر رقبا چه مزیتی در اختیار دارد.

سه هاچ‌بک جذاب و مقرون به‌صرفه

از جک J5 و بسترن و پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک در ایران و در بازار خودروی جهانی از هیوندای آوانته، سوزوکی گرند ویتارای ۲۰۰۰ سی‌سی و مزدا ۳ نسل قدیمی می‌توان به‌عنوان برخی از مهم‌ترین رقبای جیلی امگرند RV-7 نام برد.

با‌این‌حال، یکی از مقایسه‌های پرطرف‌دار و پرمخاطب بازار ایران، مقایسه جیلی امگرند RV-7 با هیوندای ‌i20 و  ام‌جی ۳ است، زیرا هر سه این خودروها به‌عنوان هاچ‌بک‌های مقرون‌به‌صرفه و زیبا و کارآمد در بازار شناخته می‌شوند.

مقایسه جیلی امگرند RV-7 با هیوندای i20 و ام‌جی ۳

مواردجیلی امگرند RV-7هیوندای i20MG3
طول۴۳۹۷ میلی‌متر۳۹۴۰ میلی‌متر۳۹۹۹ میلی‌متر
عرض۱۷۸۹ میلی‌متر۱۷۱۰ میلی‌متر۱۷۲۸ میلی‌متر
ارتفاع۱۷۴۰ میلی‌متر۱۴۹۰ میلی‌متر۱۵۱۷ میلی‌متر
وزن۱۲۸۰ کیلوگرم۱۱۵۵ کیلوگرم۱۱۵۰ کیلوگرم
حجم موتور۱۷۹۲ سی‌سی۱۵۹۱ سی‌سی۱۵۰۰ سی‌سی
حداکثر قدرت۱۳۷ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه۱۲۲ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور۱۷۲ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه۱۵۷ نیوتن‌متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه۱۳۵ نیوتن‌متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت۱۸۵ کیلومتر در ساعت۱۸۰ کیلومتر در ساعت۱۷۳ کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا صد۱۲ ثانیه۱۱.۴ ثانیه۱۰.۹ ثانیه
تعداد سیلندر۴۴۴
تعداد سوپاپ۱۶۱۶۱۶
جعبه‌دنده۵ دنده دستیCVT۴ دنده اتوماتیکAMT
محور محرکدیفرانسیل جلودیفرانسیل جلودیفرانسیل جلو
مصرف سوخت شهری—–۸.۴ لیتر در صد کیلومتر۷.۵ لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده‌ای—–۵.۴ لیتر در صد کیلومتر۴.۹ لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی۷.۲ لیتر در صد کیلومتر۶.۴ لیتر در صد کیلومتر۵.۸ لیتر در صد کیلومتر
حجم باک۵۰ لیتر۴۵ لیتر۴۵ لیتر
ابعاد تایر۲۱۵/۵۵R16۱۹۵/۵۰R16۱۸۵/۶۵R16H
استاندارد آلایندگییورو ۵یورو ۵یورو ۵

مقایسه مشخصات جیلی امگرند RV-7 با هیوندای i20 و ام‌جی ۳

هیوندای i20 هاچ‌بک موفقی است که در زمان عرضه به‌دلیل امکانات رفاهی خوب و سواری مطلوب، طرف‌داران بسیاری پیدا کرد. در بخش فنی این خودرو، با وجود شتاب پایین، موتور ۱۵۹۱ سی‌سی هماهنگی خوبی با جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک خود دارد و ضرایب دنده‌ها به‌خوبی انتخاب شده است.

MG 3 توانسته با تنوع رنگ و ظاهری جذاب طرف‌داران زیادی در بین جوانان دست و پا کند. هرچند عملکرد موتور ۱۵۰۰ سی‌سی آن تقریباً قابل قبول است، اما جعبه‌دنده AMT آن چنگی به دل نمی‌زند. این نوع جعبه‌دنده در واقع دارای یک موتور برقی است که با وجود دستی بودن، عملکردش شبیه به جعبه‌دنده اتوماتیک است، هرچند چندان رضایت‌بخش نیست.

با ابن حال، با مقایسه جیلی امگرند RV-7 با رقبا باید گفت که جیلی امگرند RV-7 با ابعادی بزرگ‌تر و طراحی مناسب‌تر از رقبای خود پیشی می‌گیرد. در بخش فنی نیز عملکرد هماهنگ و مناسب موتور با جعبه‌دنده (چه مدل‌های اتوماتیک و چه مدل‌های دستی) شتاب و حداکثر سرعت بهتری، به‌ویژه با توجه به ابعاد بزرگ‌تر آن، به راننده می‌دهد.

بیشتر بخوانید: مقایسه هیوندای i20 با خودروهای هم‌رده

مقایسه جیلی امگرند RV-7 با هیوندای i20 و ام‌جی 3

مقایسه امکانات رفاهی جیلی امگرند RV-7 با رقبا

در بخش امکانات رفاهی، هیوندای i20 دارای ۶ کیسه هوا، کی‌لس استارتر (سیستم استارت بدون کلید)، آینه‌های کناری تاشوی برقی، سنسور باران، دوربین عقب و کولر دیجیتال کول باکس است. همچنین سان‌روف دارد و ظاهر خودرو هم با رینگ ۱۶ جذاب‌تر شده است.

ام‌جی ۳ در این بخش کمی برتری دارد. این خودرو مجهز به فرمان هیدرولیک، سان‌روف، ۶ کیسه هوا، سنسور باران، دوربین عقب، سیستم بسته شدن خودکار پنجره‌ها قبل از پیاده شدن، روکش چرمی صندلی‌ها و پورت شارژ موبایل است.

اگر کمی در مقایسه جیلی امگرند RV-7 با رقبایش دقیق شویم، متوجه خواهیم شد که امگرند در این بخش با داشتن امکانات بسیاری همچون ۶ کیسه هوا، صندلی ۸ حالته برقی برای راننده، اتولایت، سان‌روف، نمایش‌گر لمسی و … بر هر دو رقیب برتری دارد.

البته به دلیل این‌که آخرین مدل جیلی که وارد ایران شد، مربوط به سال ۲۰۱۴ است و همچنین خدمات پس از فروش خودرو مناسب نیست و قطعات آن کم‌یاب و گران‌قیمت است، با وجود تمام برتری‌ها، جیلی امگرند RV-7 در بازار فروش ایران عرصه را به رقبایش واگذار کرده است. برای مشاهده آگهی‌های و اطلاع از قیمت خرید و فروش جیلی امگرند RV-7 می‌توانید به سایت دیوار مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: مقایسه ام‌جی ۳ با خودروهای هم‌رده در بازار

کلام آخر؛ بخریم یا نه؟

آن‌چه در مقایسه جیلی امگرند RV-7 با هیوندای i20 و ام‌جی ۳ مشخص می‌شود را می‌توان در جدول زیر خلاصه کرد. نمره‌ها برای خودروهای مورد بررسی از ۱۰ نمره در نظر گرفته شده است.

جیلی امگرند RV-7GELE EMGRAND RV-7هیوندای i20ام‌جی ۳
کیفیت سواری ۷کیفیت سواری ۶کیفیت سواری ۵
خدمات پس از فروش ۵خدمات پس از فروش ۷خدمات پس فروش ۶
طراحی ۷طراحی ۷طراحی ۸
امکانات رفاهی ۸امکانات رفاهی ۶امکانات رفاهی ۷
ویژگی‌های فنی ۷ویژگی‌های فنی ۶ویژگی‌های فنی ۵
ارزش خرید ۶ارزش خرید ۷ارزش خرید ۶
جمع امتیاز ۴۰جمع امتیاز ۳۹جمع امتیاز ۳۷

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.