مقایسه دو کابین‌ها

مقایسه وانت نیسان پیکاپ دو‌کابین با خودرو‌های هم‌رده

0

برندهایی که در تولید دوکابین‌های پیکاپی ورود کرده‌اند، چندان زیاد نیستند. رقابت در این‌جا مانند کلاس‌های هاچ‌بک یا سدان نفس‌گیر نیست. چند برند محدود در حوزه تولید دوکابین‌های وانتی و پیکاپی حضور دارند. هرکدام نیز به فراخور نیاز کاربران، خودروی خود را عرضه کرده‌اند. غالب این موارد نیز کارکرده‌اند و مربوط به سال‌های گذشته، اما هنوز هم در جاده‌های شهری و غیرشهری کار می‌کنند. در این میانه، نگاهی به رقبای وانت نیسان پیکاپ دوکابین انداخته‌ایم.

مقایسه با وانت کارا دوکابین ۲۰۰۰
یکی از رقبای حاضر در عرصه دوکابین‌ها وانت کارا دوکابین ۲۰۰۰ است؛ خودرویی که گروه خودروسازی بهمن ارائه داده است و نسخه‌های صفر و به‌روز آن هم در بازار موجود است. البته این پیکاپ دوکابین نیز نسخه‌های محدودی دارد. قیمت نسخه‌های موجودش نیز به‌نسبت سن‌وسالی که دارند، از ۵۵ میلیون تا ۸۰ میلیون تومان نوسان دارد. البته این قیمت قابل‌مقایسه با رقم ۱۵۰ میلیون تا ۱۸۰ میلیون تومانی پیکاپ نیسان دوکابین که دارندگانش پیشنهاد داده‌اند نیست. احتمالاً کسانی که نمی‌خواهند پول چندانی خرج کنند و بیش‌تر دنبال کار کشیدن از یک پیکاپ هستند، دنبال وانت کارا دوکابین ۲۰۰۰ بروند. این خودرو موتوری با حجم ۲۰۰۰ سی‌سی دارد، که می‌تواند ۱۱۱ اسب‌بخار قدرت تولید کند. وضعیت جعبه‌دنده آن هم مثل پیکاپ دوکابین نیسان است. نهایت وزنی که می‌تواند جابه‌جا کند ۶۰۰ کیلوگرم است. کاملاً مشخص است که از همه‌نظر، وانت کارا دوکابین، از نیسان پیکاپ دوکابین ضعیف‌تر است. تنها تفاوت این دو، در قیمت و نیز در تعطیل نشدن خط تولید کارا دوکابین ۲۰۰۰ است که دسترسی به خدمات و قطعات آن را آسان‌تر می‌سازد. درواقع باید نمونه عرضه‌شده در پارس‌ خودرو را جان‌سخت‌تر و بهتر و ماندگارتر بدانیم؛ و البته با قیمت بالاتر. پس نوع انتخاب بین این دو پیکاپ دوکابین را وضعیت مالی کاربران مشخص می‌کند.

مقایسه با وانت ریچ دوکابین
نمونه‌ای دیگر که در بازار دوکابین‌ها قابل‌دسترس است، باز هم کاری از پارس‌ خودرو است؛ وانت ریچ دوکابین. درواقع این وانت جزو نوادگان وانت نیسان پیکاپ دوکابین محسوب می‌شود، ولی یک نواده دورگه چینی ـ ایرانی. پیشرانه این خودرو نیز مانند پدربزرگش، ۲۴۰۰ سی‌سی است و قدرتی نزدیک به نیسان پیکاپ دوکابین تولید می‌کند، یعنی ۱۳۲ اسب‌بخار. البته قدرت تولیدشده این پیکاپ از نسخه‌های فیس‌لیفت‌شده پیکاپ نیسان دوکابین کم‌تر است. جعبه‌دنده آن نیز شبیه رقیب خود است. البته قیمت آن بسیار کم‌تر از رقیب اصیل‌تر خود است و شاید همین امر باعث شود خیلی‌ها به آن فکر کنند. درواقع مزیت اصلی پیکاپ نیسان دوکابین در کیفیت ساخت آن است.

مقایسه با کاپرا۲

رقیب موجود دیگر در این بازار باز هم کاری از بهمن‌ خودرو است به نام کاپرا دوکابین. حتی نسخه فیس‌لیفت‌شده این خودرو نیز تولید شده است که به کاپرا۲ معروف است. کاپرا۲ یک پیشرانه ۲۴۰۰ سی‌سی دارد که هم‌تراز پیشرانه پیکاپ دوکابین نیسان محسوب می‌شود، هرچند که قدرت تولیدشده آن مقداری کم‌تر است. جعبه‌دنده آن نیز با رقیبش یکسان است. کاپرا۲ درکل، زیباتر و اصیل‌تر و به‌روزتر از پیکاپ‌ دوکابین نیسان درآمده است. با توجه به این‌که نسخه‌های صفر آن هم موجود است، دسترسی به قطعات و خدمات آن به‌راحتی امکان‌پذیر است. چیزی که در این رقابت می‌تواند کاربران را منصرف کند، قیمت نسخه‌های صفر کاپرا۲ و حتی نسخه‌های کارکرده آن است؛ که از ۱۴۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان نوسان دارد.

بیشتر بخوانید:
معرفی نیسان پیکاپ دوکابین و بررسی بازار ایران
تجربه رانندگی با نیسان پیکاپ دوکابین



ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید