مقایسه پژو ۲۰۷آی با سایر خودروها

1
862

قیمت کارخانه‌ای و به‌روز پژو ۲۰۷آی، ۵۴ و ۴۷ میلیون تومان (تا تاریخ ۷ شهریور ۹۷) است. این قیمت در بازار آزاد حتی به ۱۰۵ و ۹۱ میلیون تومان می‌رسد. با چنین بودجه‌ای، می‌توان به برندهای زیر نیز فکر کرد.

–    پژو پارس، اتوماتیک
–    دنا پلاس
–    دانگ فنگ H30؛ کراس اتوماتیک
–    رنو تندر پلاس؛ دنده‌ای و اتوماتیک
–    ساینا اتوماتیک CVT
–    آریو ۱۶۰۰
–    برلیانس
–    رنو تندر ۹۰
–    رنو پارس تندر
–    رنو ساندرو
–    ام‌وی‌ام ۱۱۰s و ۳۱۵

البته در ارزیابی کلی‌تر، خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان را، با حساب قیمت بازار آزاد، دو نوع می‌دانند. دسته‌ای مثل پژو و تیبا و پراید که تولید و خرید و فروش انبوه دارند، و دسته‌ای که خاص‌تر است و قیمت و کیفیت بالاتری دارند. شاید بهتر باشد که پژو۲۰۷آی را با دسته دوم مقایسه کنیم؛ چرا از حیث قیمتی شبیه‌تر به هم‌اند.

مقایسه با رنو ساندرو
شاید بتوان مهم‌ترین رقیب پژو۲۰۷آی را، رنو ساندرو دانست که از حیث قیمتی و ویژگی‌ها، خیلی شبیه پژو ۲۰۷آی است. رنو ساندرو، از سال ۲۰۰۷ تولید شده و از همان اول هم راه ایران را پیدا کرد و وارد کشور شد. هر دو خودرو، اصالت فرانسوی دارند؛ پژو۲۰۷آی نزدیک‌تر به تیپ ۵ است و رنو ساندرو هم با موتور مشابه ال‌۹۰ ساخته شده است. رنو ساندرو جزو خوشنام‌های بازار ایران در رده قیمتی ۱۰۰ میلیون و زیر ۱۰۰ میلیون، البته با قیمت بازار آزاد ایران، محسوب می‌شود. شاید از نظر آپشن‌ها، به پای بعضی خودروهای دیگر از‌جمله ام‌وی‌ام۱۱۰s جدید نرسد، ولی کارایی خوبی دارد. در اصل پلتفرم ساندرو با تندر و ال‌۹۰ یکی است. در نهایت، می‌توان گفت که از حیث ظاهری، پژو ۲۰۷آی را بهتر از ساندرو می‌دانند؛ چراکه طراحی به‌روزتری دارد. اگر چه که کارشناسان معتقدند که طراحی ساندرو هماهنگ‌تر است، نظر مشتری و کاربر چیز دیگری است. از حیث طراحی کابین نیز پژو۲۰۷آی شیک‌تر و دلپذیرتر است و همچنین از حیث تجهیزات نیز این محصول پژو را فول‌آپشن‌تر می‌دانند. البته صندوق عقب ساندرو با ۳۲۰ لیتر فضا جادارتر است.
از حیث ایمنی و مشخصات فنی نیز وضعیت ساندرو بهتر است و شتاب و قدرتی بیشتر از ۲۰۷آی دارد.

مقایسه با ام‌وی‌ام ۳۱۵
از دیگر رقبای ۲۰۷آی، می‌توان به خانواده ام‌وی‌ام اشاره کرد. البته نزدیک‌ترین‌شان به پژو ۲۰۷آی را می‌توان ام‌وی‌ام ۳۱۵ دانست. این دو خودرو از حیث مشخصات فنی و پیشرانه خیلی شبیه هم هستند، ولی از نظر شتاب اولیه و ثانویه، می‌توان وضعیت ۲۰۷آی را بهتر دانست. سرعت ۲۰۷آی نیز مقداری از ۳۱۵ بیشتر است. البته این نقد به پیشرانه TU5 هم وارد است که به واسطه تولید داخل بودن، دارای استهلاک بالا و ایرادات برقی است. نقطه ضعف ام‌وی‌ام ۳۱۵ جعبه دنده‌ آن است؛ مخصوصاً در سربالایی‌ها کمی باعث ایجاد زحمت می‌شود. از نظر امکانات جانبی نیز، وضعیت ۲۰۷آی را بهتر می‌توان ارزیابی کرد.

مقایسه با برلیانس H320
این مدل برلیانس هم به طور معمول، جزو رقبای ۲۰۷آی قرار می‌گیرد. البته برلیانس‌ها ساخت چین هستند، ولی در بازار ایران هم به وفور دیده می‌شوند. برلیانس دارای سیستم فرمان نرم و امکان جذب ضربه‌های وارده است که باعث می‌شود تا رانندگی خوبی را تجربه کنید.

سانروف در سقف نیز، از دیگر مزیت‌های برلیانس H320 است که باعث می‌شود تا آپشن‌های بهتری نسبت به رقیبش داشته باشد. اما ازسوی دیگر، طبیعی است که این خودرو فراوانی قطعات ۲۰۷آی را نداشته باشد. از حیث فروش کارکرده‌ها نیز، وضعیت پژو ۲۰۷آی بهتر است. در‌کل خودروهای تولید ایران‌خودرو و سایپا در بازار خرید کارکرده‌ها، وضعیت بهتری نسبت به خودروهای دیگر دارند.

اگر علاقه‌مند به خودروی پژو ۲۰۷آی هستید یا قصد دارید این خودرو را خریداری کنید در مطلب زیر می‌توانید

با مشخصات پژو ۲۰۷آی آشنا شوید
پژو ۲۰۷آی ر ا در بازار ایران ارزیابی کنید
درباره تجربه رانندگی با پژو ۲۰۷آی بیشتر بدانید


یک دیدگاه

  1. این ماشینا به این قیمت نمیارزن وباید یه کمپین نخریدن راه بندازیم حداقل قیمت ویا کیفیتشونو ببرن بالا آخه ما چه گناهی کردیم این آشغالارو با این قیمت بالا و بی کیفیت بخریم. حیف مردممون اصلا همبستگی ندارنوگرنه الان بجای پرایدو ۲۰۶ و سمند توی خیابونا بهترین ماشینارو سوار میشدیم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید