نبرد در سرزمین اژدها

0

هنگام مقایسه فنی بیسو T5 با سایر خودروهای مشابه، پیش از هر چیز، باید به این نکته توجه کنیم که T5 به‌نسبت همه خودروهای دیگری که می‌شناسید تازه‌تر است و این یعنی هنوز امتحان خود را پس نداده تا بتوان به‌خوبی درباره کیفیت یا ضعفش در مقابل رقبای دیگرش صحبت کرد. در این‌جا اما این خودرو را براساس اطلاعات منتشرشده درباره‌اش مقایسه می‌کنیم تا شما تصور بهتری از این خودرو داشته باشید.

مقایسه با هیوندای سانتافه ۲۰۱۷ (Hyundai Santa Fe)
رقیب بعدی بیسو T5 باز هم کره‌ای است. هیوندای به‌عنوان یک برند مشهور از کره اسم‌ورسم خوبی را برای خود دست‌وپا کرده است، به‌خصوص با سانتافه که در طول دوران حضورِ نسبتاً طولانی‌اش در ایران، شهرت و محبوبیت خوبی را به‌دست آورده است. باز هم مقایسه را با موتور دو خودرو آغاز می‌کنیم؛ جایی که دست بالا کاملاً در اختیار سانتافه است. بااین‌که هر دو خودرو به موتور ۴ سیلندر با آرایش خطی مجهزند، اما پیشرانه ۲۴۰۰ سی‌سی سانتافه در مقابل حجم ۱۵۰۰ سی‌سی پیشرانه بیستو T5 قدرت بیش‌تری را نشان می‌دهد. موتور سانتافه می‌تواند ۱۸۸ اسب‌بخار قدرت تولید کند. این قدرت برای بیسو T5 حدود ۱۵۰ اسب‌بخار است. ولی نباید فراموش کنید که در سوی دیگر بیسو T5 حدود نیم لیتر کم‌تر از سانتافه مصرف بنزین دارد که شاید خیلی نباشد، ولی در طولانی‌مدت خود را نشان می‌دهد. همچنین جعبه‌دنده هشت‌حالته‌ و اتوماتیک بیسو T5 با نرمی بیش‌تری نیرو و سرعت را منتقل می‌کند. سانتافه اما مجهز به جعبه‌دنده ۶ سرعته خودکار است. وزن هر دو خودرو کم‌و‌بیش برابر است ولی سانتافه می‌تواند ۶ لیتر بیش‌تر از باک ۶۰ لیتری بیسو T5 بنزین در خودش جای دهد.

مقایسه با تویوتا راو ۴ (Toyota Rav4)
رقیب بعدی بیسو T5 ژاپنی است؛ شرکت مشهور تویوتا با محصولی که برای علاقه‌مندان ایرانی هم آشناست. در قیاس موتورها، تویوتا مجهز به پیشرانه ۲۵۰۰ سی‌سی است که در مقابل پیشرانه‌ ۱۵۰۰ سی‌سی رقیب گم‌نام چینی، حجم به‌مراتب بالاتری دارد. تویوتا راو ۴ می‌تواند در حالت حداکثر تا ۱۷۷ اسب‌بخار قدرت تولید کند. قدرت موتور رقیب چینی ۱۵۰ اسب‌بخار است. در مصرف بنزین هم تویوتا با مصرف ۹ لیتر بنزین در حالت ترکیبی حدود ۱.۵ لیتر کم‌تر از بیسو بنزین می‌سوزاند. جعبه‌دنده بیسو T5 هشت سرعته و راو ۴، شش‌ دنده اتوماتیک تیپ‌ترونیک است. حجم باک راو کم‌تر است و درضمن این خودرو حدود ۲۰۰ کیلوگرم از رقیب چینی‌اش سنگین‌تر است که تا حدی توسط قدرت بیش‌تر پیشرانه‌هایش جبران می‌شود، ولی به‌نظر می‌رسد که هر دو خودرو در سراشیبی‌ها کم‌و‌بیش مثل هم عمل کنند و نتوان شاهد تفاوت عمده‌ای در این زمینه بود. اما ارتفاع کم‌تر خودروی چینی به‌نسبت رقیب مشهور ژاپنی می‌تواند این خودرو را در آف‌رود با مشکل مواجه کند؛ دردسری که دارندگان راو کم‌تر با آن مواجه خواهند بود.

بیشتر بخوانید:
معرفی بیسو تی ۵ و بررسی بازار ایران
تجربه رانندگی با بیسو تی ۵

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.