هاچ‌بک‌ کراس‌های مدرن زیر ۲۵۰ میلیونی بازار

0
24

خرید‭ ‬خودرو‭ ‬سخت‌،‭ ‬کم‌‌‭ ‬و‭ ‬با‭ ‬وسواس‭ ‬بیشتری‭ ‬همراه‭ ‬شده‭. ‬دلیل‭ ‬آن‭ ‬هم‭ ‬سختی‭ ‬به‭ ‬دست‭ ‬آوردن‭ ‬پول‭ ‬و‭ ‬گرانی‭ ‬خودرو‭ ‬بیش‭ ‬از‭ ‬توان‭ ‬مصرف‌کنندگان‭ ‬است‭. ‬وقتی‭ ‬چنین‭ ‬اتفاقی‭ ‬می‌افتد،‭ ‬دودوتا‭ ‬چهارتا‭ ‬برای‭ ‬انتخاب‭ ‬بین‭ ‬مدل‌های‭ ‬مختلف‭ ‬اهمیت‭ ‬می‌یابد‭ ‬و‭ ‬طبیعتا‭ ‬قیمت‭ ‬کمتر‭ ‬و‭ ‬امکانات‭ ‬بیشتر‭ ‬در‭ ‬اولویت‭ ‬قرار‭ ‬می‌گیرد‭. ‬بازندگان‭ ‬این‭ ‬بازی‭ ‬احتمالا‭ ‬خودروهای‭ ‬باکیفیت‌تر‭ ‬و‭ ‬برندگان‭ ‬هم‭ ‬معمولا‭ ‬خودروهای‭ ‬متوسط‌تر‭ ‬هستند‭ ‬که‭ ‬با‭ ‬بهای‭ ‬کمتر‭ ‬و‭ ‬شاید‭ ‬ظاهری‭ ‬بهتر‭ ‬برای‭ ‬افرادی‭ ‬که‭ ‬توان‭ ‬خریدشان‭ ‬در‭ ‬اثر‭ ‬تورم‭ ‬تضعیف‭ ‬شده،‭ ‬دلبری‭ ‬می‌کنند‭. ‬

همه‭ ‬خودروهای‭ ‬این‭ ‬جمع‭ ‬را‭ ‬نه‭ ‬در‭ ‬بازه‭ ‬زمانی‭ ‬خیلی‭ ‬دور،‭ ‬در‭ ‬همین‭ ‬سال‭ ‬۹۶‭ ‬می‌شد‭ ‬با‭ ‬بهای‭ ‬حدود‭ ‬۵۰‭ ‬میلیون‭ ‬تومان‭ ‬خرید‭ ‬ولی‭ ‬خب‭ ‬از‭ ‬آن‭ ‬زمان‭ ‬خیلی‭ ‬دور‭ ‬شده‌ایم‭ ‬و‭ ‬فعلا‭ ‬سایپا‭ ‬کوییک‭ ‬در‭ ‬نسخه‭ ‬پلاس‭ ‬و‭ ‬اتوماتیک‭ ‬بهترین‭ ‬انتخاب‭ ‬ممکن‭ ‬از‭ ‬نظر‭ ‬میزان‭ ‬پرداخت‭ ‬به‭ ‬آپشن‌های‭ ‬دریافتی‭ ‬است‭. ‬البته‭ ‬پنج‭ ‬خودرو‭ ‬با‭ ‬قیمت‭ ‬بالاتر‭ ‬هم‭ ‬داریم‭ ‬که‭ ‬همگی‭ ‬بزرگ‌تر‭ ‬و‭ ‬قوی‌ترند‭. ‬کوییک‭ ‬اینجا‭ ‬باید‭ ‬با‭ ‬برلیانس‭ ‬کراس،‭ ‬ساندرو‭ ‬استپ‌وی،‭ ‬بایک‭ ‬x25،‭ ‬دانگ‌فنگ‭ ‬H30‭ ‬کراس‭ ‬و‭ ‬ام‌وی‌ام‭ ‬X22‭ ‬بجنگد‭ ‬و‭ ‬از‭ ‬حیثیت‭ ‬خود‭ ‬دفاع‭ ‬کند‭. ‬بازی‭ ‬را‭ ‬تمام‭ ‬شده‭ ‬فرض‭ ‬نکنید‭. ‬بررسی‭ ‬را‭ ‬بخوانید‭ ‬و‭ ‬بعد‭ ‬سراغ‭ ‬خرید‭ ‬بروید‭.‬

‬سایپا‭ ‬کوییک‭ ‬پلاس

یک‭ ‬خودرو‭ ‬کاملا‭ ‬ایرانی‭ ‬که‭ ‬مناسب‌ترین‭ ‬قیمت‭ ‬را‭ ‬با‭ ‬کارکردی‭ ‬معمول‭ ‬و‭ ‬شهری‭ ‬در‭ ‬سطح‭ ‬کیفی‭ ‬متوسطی‭ ‬ارائه‭ ‬می‌کند‭ ‬و‭ ‬از‭ ‬بدو‭ ‬ورود‭ ‬به‭ ‬بازار‭ ‬طرفداران‭ ‬زیادی‭ ‬پیدا‭ ‬کرده‭ ‬است‭ ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬۱۱۰۰‭ ‬کیلوگرمی‭ ‬که‭ ‬از‭ ‬موتوری‭ ‬۸۷‭ ‬اسبی‭ ‬و‭ ‬جعبه‭ ‬دنده‭ ‬اتوماتیک‭ ‬سود‭ ‬می‌برد،‭ ‬به‭ ‬استارت‭ ‬دکمه‌ای،‭ ‬نمایشگر‭ ‬لمسی‭ ‬هفت‭ ‬اینچی،‭ ‬دوربین‭ ‬دید‭ ‬عقب،‭ ‬کروز‭ ‬کنترل،‭ ‬بلوتوث،‭ ‬صندلی‭ ‬برقی‭ ‬چند‭ ‬حالته‭ ‬برای‭ ‬راننده،‭ ‬فرمان‭ ‬برقی‭ ‬هیدرولیک،‭ ‬سیستم‭ ‬تهویه‭ ‬مطبوع‭ ‬نیمه‭ ‬اتوماتیک‭ ‬و‭ ‬سانروف‭ ‬مجهز‭ ‬است‭. ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬با‭ ‬۳‭.‬۹۸‭ ‬طول‭ ‬کمی‭ ‬از‭ ‬ساندرو‭ ‬استپ‭ ‬وی‭ ‬و‭ ‬بسیار‭ ‬از‭ ‬چهار‭ ‬رقیب‭ ‬دیگرش‭ ‬عقب‌تر‭ ‬است‭. ‬با‭ ‬توجه‭ ‬به‭ ‬اینکه‭ ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬آزمایش‌های‭ ‬تصادف‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬در‭ ‬دو‭ ‬مرکز‭ ‬مختلف‭ ‬در‭ ‬اروپا‭ ‬و‭ ‬آسیا‭ ‬گذرانده،‭ ‬کوییک‭ ‬خودرویی‭ ‬مناسب‭ ‬برای‭ ‬شهر‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬کم‌مصرف‭ ‬بوده‭ ‬و‭ ‬هزینه‭ ‬نگهداری‭ ‬پایینی‭ ‬را‭ ‬با‭ ‬ابعاد‭ ‬معمول‭ ‬و‭ ‬مناسب‭ ‬یک‭ ‬هاچ‌بک‭ ‬شهری‭ ‬به‭ ‬خریداران‭ ‬ارائه‭ ‬می‌کند‭. ‬اگر‭ ‬دنبال‭ ‬گاز‭ ‬دادن‭ ‬و‭ ‬ویراژ‭ ‬در‭ ‬اتوبان‌ها‭ ‬نیستید،‭ ‬۱۰۰‭ ‬میلیون‭ ‬کمتر‭ ‬خرج‭ ‬کنید‭ ‬و‭ ‬همین‭ ‬کوییک‭ ‬اتومات‭ ‬را‭ ‬بخرید‭.‬

  ‬دانگ‭ ‬‌فنگ‭ ‬اچ۳۰‭ ‬کراس‭ ‬

تنها‭ ‬استیشن‭ ‬موفق‭ ‬عرضه‭ ‬شده‭ ‬به‭ ‬بازار‭ ‬کشور‭ ‬طی‭ ‬دو‭ ‬دهه‭ ‬اخیر،‭ ‬همین‭ ‬مولود‭ ‬مشترک‭ ‬چین‭ ‬و‭ ‬فرانسه‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬با‭ ‬نام‭ ‬H30‭ ‬کراس‭ ‬آن‭ ‬را‭ ‬می‌شناسیم‭ ‬و‭ ‬به‭ ‬دلیل‭ ‬آپشن‭ ‬زیاد،‭ ‬نظر‭ ‬بسیاری‭ ‬از‭ ‬خریداران‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬سمت‭ ‬خود‭ ‬جلب‭ ‬کرده‭ ‬است‭. ‬این‭ ‬استیشن‭ ‬کوچک‭ ‬که‭ ‬پرفروش‌ترین‭ ‬خودرو‭ ‬این‭ ‬رده‭ ‬هم‭ ‬هست،‭ ‬با‭ ‬طولی‭ ‬معادل‭ ‬۴‭.‬۳۵‭ ‬متر،‭ ‬یک‭ ‬خودرو‭ ‬خانوادگی‭ ‬واقعی‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬بخش‭ ‬به‭ ‬حساب‭ ‬می‌آید‭. ‬دانگ‭ ‬فنگ‭ ‬H30‭ ‬کراس‭ ‬با‭ ‬داشتن‭ ‬فاصله‭ ‬بین‭ ‬دو‭ ‬محور‭ ‬بین‭ ‬۳‭ ‬تا‭ ‬۸‭ ‬سانتی‌متر‭ ‬هم‭ ‬فاصله‭ ‬محوری‭ ‬بیشتری‭ ‬نسبت‭ ‬به‭ ‬رقبا‭ ‬داشته‭ ‬تا‭ ‬در‭ ‬مجموع‭ ‬گنجایش‭ ‬اتاقش‭ ‬برتر‭ ‬از‭ ‬رقبا‭ ‬باشد‭. ‬البته‭ ‬گنجایش‭ ‬صندوق‭ ‬بار‭ ‬H30‭ ‬کراس‭ ‬از‭ ‬یکی‭ ‬از‭ ‬خودروهای‭ ‬قدیمی‌تر‭ ‬این‭ ‬کلاس‭ ‬یعنی‭ ‬لیفان‭ ‬X50‭ ‬کمتر‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬با‭ ‬برلیانس‭ ‬سی۳‭ ‬کراس‭ ‬حدودا‭ ‬یکسان‭ ‬بوده‭ ‬ولی‭ ‬با‭ ‬خواباندن‭ ‬ردیف‭ ‬دوم‭ ‬صندلی‌ها‭ ‬همچنان‭ ‬بهترین‭ ‬وضعیت‭ ‬ممکن‭ ‬را‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬کلاس‭ ‬به‭ ‬خود‭ ‬اختصاص‭ ‬داد‭ ‬و‭ ‬نسبت‭ ‬به‭ ‬باقی‭ ‬رفقای‭ ‬گروه‭ ‬در‭ ‬وضعیت‭ ‬به‭ ‬مراتب‭ ‬بهتری‭ ‬قرار‭ ‬دارد‭. ‬افت‭ ‬قیمتش‭ ‬معمول‭ ‬و‭ ‬هزینه‭ ‬نگهداری‌اش‭ ‬مناسب‭ ‬است‭. ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬گزینه‭ ‬افراد‭ ‬معقول‭ ‬و‭ ‬اقتصادی‭ ‬است‭.‬

  ‬برلیانس‭ ‬کراس‭ ‬اتومات‭ ‬۱‭.‬۶۵

حجیم‌ترین‭ ‬موتور‭ ‬گروه‭ ‬با‭ ‬توان‭ ‬۱۱۳‭ ‬اسب‭ ‬بخار‭ ‬در‭ ‬قلب‭ ‬خود‭ ‬دارد‭ ‬و‭ ‬یکی‭ ‬از‭ ‬گران‌ترین‭ ‬خودروهای‭ ‬گروه‭ ‬هم‭ ‬هست‭. ‬از‭ ‬جمله‭ ‬داشته‌های‭ ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬در‭ ‬کابین‭ ‬می‌توان‭ ‬به‭ ‬تهویه‭ ‬مطبوع،‭ ‬قابلیت‭ ‬تنظیم‭ ‬صندلی‭ ‬راننده‭ ‬در‭ ‬هشت‭ ‬جهت‭ ‬به‭ ‬همراه‭ ‬تنظیم‭ ‬گودی‭ ‬کمر،‭ ‬شیشه‭ ‬بالابر‭ ‬برقی‭ ‬جلو‭ ‬و‭ ‬عقب،‭ ‬سیستم‭ ‬رهیاب‭ ‬GPS،‭ ‬سیستم‭ ‬ورود‭ ‬و‭ ‬استارت‭ ‬بدون‭ ‬کلید‭ ‬و‭ ‬غربیلک‭ ‬فرمان‭ ‬چرمی‭ ‬مجهز‭ ‬به‭ ‬دکمه‭ ‬تنظیم‭ ‬صدا‭ ‬اشاره‭ ‬کرد‭. ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬زیبا‭ ‬اما‭ ‬مثل‭ ‬خیلی‭ ‬از‭ ‬چینی‌های‭ ‬دیگر‭ ‬استهلاکش‭ ‬واقعا‭ ‬بالاست،‭ ‬افت‭ ‬قیمتش‭ ‬تا‭ ‬حدی‭ ‬زیاد‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬از‭ ‬همه‭ ‬مهمتر‭ ‬قطعاتش‭ ‬در‭ ‬بازار‭ ‬قیمتی‭ ‬بالاتر‭ ‬از‭ ‬میانگین‭ ‬خودروهای‭ ‬این‭ ‬رده‭ ‬قابل‭ ‬خرید‭ ‬است‭.‬

  ‬ام‌وی‌ام‭ ‬X22‭ ‬اتومات‭ ‬EX

همان‭ ‬چری‭ ‬۳۱۵‭ ‬فالوین‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬بازطراحی‭ ‬شده‭ ‬و‭ ‬امکانات‭ ‬بیشتری‭ ‬دریافت‭ ‬کرده‭ ‬‌‭. ‬البته‭ ‬جدا‭ ‬از‭ ‬فرم‭ ‬کلی‭ ‬بدنه،‭ ‬فضای‭ ‬اتاق‭ ‬در‭ ‬مقایسه‭ ‬با‭ ‬رقبای‭ ‬هم‭ ‬رده‭ ‬در‭ ‬وضعیت‭ ‬بهتری‭ ‬قرار‭ ‬داشته‭ ‬و‭ ‬تجهیزات‭ ‬و‭ ‬مواد‭ ‬به‭ ‬کار‭ ‬رفته‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬مدل‭ ‬چری‭ ‬بهتر‭ ‬از‭ ‬همیشه‭ ‬هستند؛‭ ‬گرچه‭ ‬همچنان‭ ‬استفاده‭ ‬فراوان‭ ‬از‭ ‬پلاستیک‭ ‬خشک‭ ‬و‭ ‬مونتاژ‭ ‬متوسط‭ ‬قطعات‭ ‬کابین‭ ‬باعث‭ ‬شده‭ ‬ایکس‭ ‬۲۲تا‭ ‬رسیدن‭ ‬به‭ ‬حد‭ ‬ایده‌آل‭ ‬فاصله‭ ‬زیادی‭ ‬داشته‭ ‬باشد‭. ‬ایکس‭ ‬۲۲‭ ‬که‭ ‬اغواگرانه‭ ‬در‭ ‬تلاش‭ ‬است‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬بزرگ‌تر‭ ‬از‭ ‬واقعیتش‭ ‬نشان‭ ‬دهد،‭ ‬خودرویی‭ ‬است‭ ‬کوچک‭ ‬و‭ ‬کاربردی‭ ‬که‭ ‬با‭ ‬فضای‭ ‬صندوق‭ ‬۴۲۰‭ ‬لیتری،‭ ‬گنجایش‭ ‬پنج‭ ‬سرنشین‭ ‬بزرگسال‭ ‬را‭ ‬دارد‭. ‬گرچه‭ ‬فضای‭ ‬پای‭ ‬سرنشینان‭ ‬عقب‭ ‬کم‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬در‭ ‬مسافرت‌های‭ ‬طولانی‭ ‬به‭ ‬طور‭ ‬کامل‭ ‬راحتی‭ ‬سرنشینان‭ ‬را‭ ‬تامین‭ ‬نمی‌کند‭. ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬در‭ ‬حالت‭ ‬اقتصادی‭ ‬مصرفی‭ ‬کمتر‭ ‬از‭ ‬شش‭ ‬لیتر‭ ‬دارد‭ ‬تا‭ ‬با‭ ‬کمک‭ ‬باک‭ ‬۵۰‭ ‬لیتری‭ ‬خود‭ ‬بتواند‭ ‬تا‭ ‬حدود‭ ‬۸۰۰‭ ‬کیلومتر‭ ‬مسافت‭ ‬را‭ ‬بدون‭ ‬مراجعه‭ ‬به‭ ‬پمپ‭ ‬بنزین‭ ‬طی‭ ‬کند‭. ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬در‭ ‬ظاهر‭ ‬به‭ ‬لطف‭ ‬استفاده‭ ‬از‭ ‬بچه‭ ‬گلگیرهای‭ ‬مشکی‭ ‬و‭ ‬پلاستیک،‭ ‬باربندهای‭ ‬سقف‭ ‬و‭ ‬رینگ‌های‭ ‬اسپورت‭ ‬ظاهری‭ ‬خشن‭ ‬دارد‭ ‬اما‭ ‬توان‭ ‬چندانی‭ ‬برای‭ ‬عبور‭ ‬از‭ ‬مناطق‭ ‬بیابانی‭ ‬و‭ ‬خارج‭ ‬از‭ ‬جاده‭ ‬نداشته‭ ‬و‭ ‬به‭ ‬دلیل‭ ‬ارتفاع‭ ‬پایین‭ ‬توصیه‭ ‬می‌شود‭ ‬وارد‭ ‬مسیرهای‭ ‬پر‭ ‬دست‌انداز‭ ‬نشود‭. ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬در‭ ‬نسخه‭ ‬فول‭ ‬بهایی‭ ‬نزدیک‭ ‬به‭ ‬استپ‌وی‭ ‬دارد‭ ‬ولی‭ ‬با‭ ‬توجه‭ ‬به‭ ‬افت‭ ‬قیمت‭ ‬شدید‭ ‬خریدش‭ ‬ریسک‭ ‬بالایی‭ ‬دارد‭.‬

  ‬بایک‭ ‬X25‭ ‬اتومات

بایکX25‭ ‬مدل‭ ‬تغییرشکل‭ ‬یافته‭ ‬هاچ‌بک‭ ‬سابرینا‭ ‬است‭. ‬خودرویی‭ ‬کوچک‭ ‬که‭ ‬با‭ ‬کمک‭ ‬مرسدس‭ ‬بنز‭ ‬ساخته‭ ‬شده‭ ‬و‭ ‬به‭ ‬دلیل‭ ‬تلفیق‭ ‬مدیریت‭ ‬چینی‭ ‬و‭ ‬آلمانی‭ ‬در‭ ‬یک‭ ‬پروژه،‭ ‬محصول‭ ‬مدرن‭ ‬و‭ ‬محافظه‌کاری‭ ‬از‭ ‬آب‭ ‬درآمده‭ ‬است‭. ‬طراحی‭ ‬داخلی‭ ‬بدنه‭ ‬با‭ ‬اندکی‭ ‬تغییر‭ ‬یادآور‭ ‬نسل‭ ‬قبل‭ ‬هاچ‌بک‭ ‬مرسدس‭ ‬A‭  ‬کلاس‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬پنج‭ ‬سال‭ ‬از‭ ‬عمرش‭ ‬می‌گذرد‭. ‬در‭ ‬بدنه‭ ‬اما‭ ‬با‭ ‬تغییر‭ ‬الگوی‭ ‬قدیمی،‭ ‬سعی‭ ‬شده‭ ‬فرمی‭ ‬خشن‭ ‬و‭ ‬اسپورت‭ ‬برای‭ ‬بایکX25‭ ‬ایجاد‭ ‬شود‭ ‬که‭ ‬قابل‭ ‬قبول‭ ‬اما‭ ‬ناامید‭ ‬کننده‭ ‬است‭. ‬بایکX25‭ ‬مثل‭ ‬رقبایش‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬گزارش‭ ‬به‭ ‬پیشرانه‭ ‬چهار‭ ‬سیلندر‭ ‬تنفس‭ ‬طبیعی‭ ‬مجهز‭ ‬است‭ ‬ولی‭ ‬با‭ ‬حجم‭ ‬کمتر‭ ‬در‭ ‬حد‭ ‬۱۴۹۹‌سی‌سی‭ ‬قادر‭ ‬است‭ ‬۱۱۳‭ ‬اسب‌بخار‭ ‬تحویل‭ ‬راننده‭ ‬دهد‭. ‬یک‭ ‬جعبه‭ ‬دنده‭ ‬چهار‭ ‬سرعته‭ ‬خودکار‭ ‬هم‭ ‬این‭ ‬نیرو‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬محور‭ ‬جلو‭ ‬منتقل‭ ‬می‌کند‭. ‬مصرف‭ ‬سوخت‭ ‬سابرینا‭ ‬بهتر‭ ‬از‭ ‬پژو‭ ‬اما‭ ‬در‭ ‬پس‭ ‬ساندرو‭ ‬قرار‭ ‬دارد‭ ‬و‭ ‬خب‭ ‬سطح‭ ‬امکاناتش‭ ‬بین‭ ‬دو‭ ‬خودرو‭ ‬به‭ ‬چند‭ ‬آپشن‭ ‬ساده‭ ‬محدود‭ ‬می‌شود‭. ‬کلیدهای‭ ‬کنترلی‭ ‬روی‭ ‬فرمان،‭ ‬رهیاب،‭ ‬سنسور‭ ‬باران،‭ ‬سنسور‭ ‬دنده‭ ‬عقب،‭ ‬سیستم‭ ‬تهویه‭ ‬مطبوع‭ ‬دیجیتال،‭ ‬سانروف‭ ‬برقی‭ ‬برخی‭ ‬از‭ ‬مهم‌ترین‭ ‬امکانات‭ ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬چینی‭ ‬هستند‭. ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬ناشناس‌ترین‭ ‬عضو‭ ‬گروه‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬احتمالا‭ ‬بعد‭ ‬از‭ ‬خرید‭ ‬دردسرهای‭ ‬نگهداری‭ ‬و‭ ‬تعمیرش‭ ‬زیاد‭ ‬خواهد‭ ‬بود‭ ‬از‭ ‬این‭ ‬رو‭ ‬به‭ ‬رغم‭ ‬ویژگی‌های‭ ‬خوب،‭ ‬ما‭ ‬توصیه‭ ‬نمی‌کنیم‭ ‬سمت‭ ‬بایکX25‭ ‬بروید‭.‬

  ‬رنو‭ ‬ساندرو‭ ‬استپ‌وی‭ ‬اتومات

باور‭ ‬کنید‭ ‬جز‭ ‬کیفیت‭ ‬چیزی‭ ‬ندارد‭. ‬نه‭ ‬بزرگ‭ ‬است،‭ ‬نه‭ ‬سریع‭ ‬است،‭ ‬نه‭ ‬زیبا‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬نه‭ ‬آپشن‌های‭ ‬چندانی‭ ‬دارد‭ ‬ولی‭ ‬تا‭ ‬دلتان‭ ‬بخواهد‭ ‬آرام‭ ‬و‭ ‬رام‭ ‬و‭ ‬بی‌سروصدا‭ ‬و‭ ‬کم‭ ‬مصرف‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬هزینه‭ ‬نگهداری‌اش‭ ‬پایین‭ ‬است‭. ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬اغلب‭ ‬انتخاب‭ ‬کسانی‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬زیاد‭ ‬در‭ ‬شهر‭ ‬تردد‭ ‬می‌کنند‭ ‬و‭ ‬به‭ ‬پرستیژشان‭ ‬چندان‭ ‬توجهی‭ ‬نمی‌کنند‭!‬

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید