مقایسه رنو ساندرو استپ‌وی با برلیانس کراس C3 و چانگان CS35

يک هاچ‌بک کراس‌ با کيفيت برای قشر متوسط

1

بازار کراس‌اوورها و هاچ‌بک‌های کراس‌ در ایران غالباً بازار قابل‌توجه‌ای است. به همین دلیل، برندهای مختلف سعی می‌کنند تجربه‌ای در این حوزه داشته باشند و خودروهایی را تولید و روانه بازار کنند. در این میان، رنو ساندرو استپ‌وی را معمولاً با خودروهایی همچون دانگ فنگ H30 کراس، برلیانس کراس C3، ام.جی ۳۶۰، چانگان CS35 و بسترن B30 مقایسه می‌کنند. در ادامه این مطلب، ما به مقایسه رنو ساندرو استپ‌وی با برلیانس کراس C3 و چانگان CS35 خواهیم پرداخت و این محبوب فرانسوری را با رقبای چینی‌اش در گود می‌اندازیم.

عکس رنو ساندرو استپ‌وی از پشت
نمای پشت رنو ساندرو استپ‌وی

مقایسه رنو ساندرو استپ‌وی با برلیانس کراس C3

وقتی‌که خودرویی به‌تازگی وارد بازاری می‌شود، یک یا دو رقیب اصلی و سنتی دارد و باقی رقبایش، غالباً رقبای معمول و اصلی محسوب نمی‌شوند. از همین منظر، رقیب معمول و همیشگی رنو ساندرو استپ‌وی را می‌توان برلیانس کراس C3 دانست.

درواقع، در یک سوی این مقایسه ترکیبی از خودروسازی ایران و فرانسه قرار دارد و در سوی دیگر، ترکیبی از خودروسازی ایران و چین و ب‌ام‌و، چینی‌ها سعی کرده‌اند که برای جبران عقب‌ماندگی خود در بازار خودرو، روی ظاهر و آپشن‌ها و تا حدودی مشخصات فنی خودروهایی که تولید می‌کنند، تمرکز بیش‌تری داشته باشند.

به همین دلیل است که خودرویی چون برلیانس کراس C3، از نظر ظاهر و آپشن‌ها، مشتری‌پسندتر از رنو ساندرو استپ‌وی به‌نظر می‌رسد، هرچند استپ‌وی نیز سعی کرده است با باربند فابریک و ضربه‌گیرهای بالای چرخ‌ها و …‌ کمی از طراحی ساندروی معمولی فاصله بگیرد و برای خود هویتی مدرن‌تر کسب کند.

با مقایسه رنو ساندرو استپ‌وی با برلیانس کراس C3 از نظر فضای داخلی کابین، باید وضعیت برلیانس کراس C3 را باید بهتر دانست. متریال به‌کاررفته در استپ‌وی بهتر است، هرچند که طراحی‌اش ساده و خسته‌کننده به‌نظر می‌رسد. در مقابل، طراحی داخل کابین برلیانس کراس C3 بهتر و چشم‌نوازتر است، ولی متریال به‌کاررفته در آن کیفیت متوسطی دارد.

از نظر فنی نیز دو خودرو شباهت‌های زیادی به یکدیگر در قدرت و گشتاور تولید شده دارند. البته چینی‌ها در نسخه‌های جدیدتر برلیانس کراس C3 اقدام به افزایش حجم موتور کرده‌اند تا قدرت بیش‌تری توسط پیشرانه خودرو تولید شود.

در مقایسه نهایی، باید برند رنو و ساندرو استپ‌وی را محترم‌تر و باکیفیت‌تر دانست و استهلاک پایین قطعات فنی و غیرفنی آن نیز مزید بر علت می‌شود تا کفه ترازوی انتخاب به‌سمت این خودرو سنگینی کند.

پیشتر به طور مفصل به مقایسه برلیسانس کراس C3 با خودروهای مشابه‌ پرداخته‌ایم که شاید بد نباشد آن‌ را مطالعه کنید.

عکس رنو ساندرو استپ‌وی از داخل
نمای داخلی رنو ساندرو استپ‌وی

 

مقایسه رنو ساندرو استپ‌وی با چانگان CS35

مقایسه رنو ساندرو استپ‌وی با چانگان CS35، مقایسه‌ای میان دو اتومبیلی است که هر دو توسط خودروسازان داخلی مونتاژ می‌شود. چانگان CS35 را سایپایی‌ها چند سالی است که تولید می‌کنند و ساندرو استپ وی هم توسط پارس خودرو به تولید رسیده که البته این شرکت هم جزو زیرمجموعه‌های سایپاست.

اگر دنبال یک کراس‌اوور شهری به معنای واقعی کلمه هستید باید سراغ چانگان بروید، چون ساندرو استپ‌وی به نوعی ساندرویی محسوب می‌شود که تغییر قیافه داده است و در نهایت می‌توان آن را یک هاچ‌بک کراس‌اوو دانست. البته این امر مرسومی در جهان است که خودروهای هاچ‌بک را با کمی تغییر قیافه به هاچ‌بک کراس‌اوور تبدیل کنند. در نهایت چانگان حدود ۱۰۰ کیلوگرم هم وزنش از ساندرو استپ‌وی بیشتر است.

شاید بگویید که طراحی ظاهری یک سلیقه است و نتوان خیلی رقبا را در این زمینه با یکدیگر مقایسه کرد، اما کارشناسان اتومبیل معتقدند که استایل شرقی چانگان باعث شده این اتومبیل از نظر ظاهری جذاب‌تر از ساندرو استپ‌وی به نظر برسد.

اگر داخل رنو ساندرو استپ‌وی شوید، تقریبا انگار وارد ال‌۹۰ شده‌اید. همین سادگی بسیاری از دارندگان این اتومبیل را آزار می‌دهد. در این زمینه هم دست برتر با چانگان است که تولید کنندگان چینی در داخل آن سنگ‌تمام گذاشته‌اند تا آپشن‌های متنوعی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار دهند.

خب نوبتی هم که باشد نوبت مقایسه رنو ساندرو استپ‌وی با چانگان CS35 از نظر فنی است. چانگان CS35 یک موتور ۱۶۰۰ سی‌سی دارد که می‌تواند ۱۲۲ اسب‌بخار قدرت تولید کند، اما ساندرو استپ‌وی با وجود داشتن همان موتور ۱۶۰۰ سی‌سی، در نهایت ۱۰۵ اسب بخار قدرت را به شما تقدیم می کند. هر دو اتومبیل دارای جعبه دنده چهارسرعته اتوماتیک هستند.

اگر هنوز بین این دو خودرو مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب مقایسه چانگان CS35 با خودروهای مشابه خودش را هم مطالعه کنید.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از رنو ساندرو استپ‌وی در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش‌ خودروی آگهی‌های سایت دیوار، از آخرین قیمت خرید و فروش رنو ساندرو استپ‌وی مطلع شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ آیا تجربه رانندگی با این خودروها را دارید؟ نظرات و تجربیات‌تان را با ما و سایر خوانندگان وبلاگ دیوار در میان بگذارید.

1 نظر
  1. مهدی می‌گوید

    خسته نباشید ، عالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.