مقایسه رنو ساندرو استپ‌وی با خودروهای هم‌رده

یک هاچ‌بک کراس‌ با کیفیت برای قشر متوسط

0
62

بازار کراس‌اوورها و هاچ‌بک‌های کراس‌ در ایران غالباً بازار قابل‌توجه‌ای است. به همین دلیل، برندهای مختلف سعی می‌کنند تجربه‌ای در این حوزه داشته باشند و خودروهایی را تولید و روانه بازار کنند. در این میان، رنو ساندرو استپ‌وی را معمولاً با خودروهایی همچون دانگ فنگ H30 کراس، برلیانس کراس C3، ام.جی ۳۶۰، چانگان CS35 و بسترن B30 مقایسه می‌کنند. در ادامه، مقایسه استپ‌وی را با برلیانس کراس C3 و پژو ۲۰۰۸ پیش‌ رو دارید.

مقایسه با برلیانس کراس C3

وقتی‌که خودرویی به‌تازگی وارد بازاری می‌شود، یک یا دو رقیب اصلی و سنتی دارد و باقی رقبایش، غالباً رقبای معمول و اصلی محسوب نمی‌شوند. از همین منظر، رقیب معمول و همیشگی رنو ساندرو استپ‌وی را می‌توان برلیانس کراس C3 دانست. درواقع، در یک سوی این مقایسه ترکیبی از خودروسازی ایران و فرانسه قرار دارد و در سوی دیگر، ترکیبی از خودروسازی ایران و چین و ب‌ام‌و، چینی‌ها سعی کرده‌اند که برای جبران عقب‌ماندگی خود در بازار خودرو، روی ظاهر و آپشن‌ها و تا حدودی مشخصات فنی خودروهایی که تولید می‌کنند، تمرکز بیش‌تری داشته باشند. به همین دلیل است که خودرویی چون برلیانس کراس C3، از نظر ظاهر و آپشن‌ها، مشتری‌پسندتر از رنو ساندرو استپ‌وی به‌نظر می‌رسد، هرچند استپ‌وی نیز سعی کرده است با باربند فابریک و ضربه‌گیرهای بالای چرخ‌ها و…‌ کمی از طراحی ساندروی معمولی فاصله بگیرد و برای خود هویتی مدرن‌تر کسب کند. از نظر فضای داخلی کابین نیز وضعیت برلیانس کراس C3 را باید بهتر دانست. متریال به‌کاررفته در استپ‌وی بهتر است، هرچند که طراحی‌اش ساده و خسته‌کننده به‌نظر می‌رسد. در مقابل، طراحی داخل کابین برلیانس کراس C3 بهتر و چشم‌نوازتر است، ولی متریال به‌کاررفته در آن کیفیت متوسطی دارد. از نظر فنی نیز دو خودرو شباهت‌های زیادی به یکدیگر در قدرت و گشتاور تولید شده دارند. البته چینی‌ها در نسخه‌های جدیدتر برلیانس کراس C3 اقدام به افزایش حجم موتور کرده‌اند تا قدرت بیش‌تری توسط پیشرانه خودرو تولید شود.

 در مقایسه نهایی، باید برند رنو و ساندرو استپ‌وی را محترم‌تر و باکیفیت‌تر دانست و استهلاک پایین قطعات فنی و غیرفنی آن نیز مزید بر علت می‌شود تا کفه ترازوی انتخاب به‌سمت این خودرو سنگینی کند.

مقایسه با چانگان cs35
این مقایسه میان دو اتومبیلی است که هر دو توسط خودروسازان داخلی مونتاژ می‌شود. چانگان CS35 را سایپایی‌ها چند سالی است که تولید می‌کنند و ساندرو استپ وی هم توسط پارس خودرو به تولید رسیده که البته این شرکت هم جزو زیرمجموعه‌های سایپاست. اگر دنبال یک کراس‌اوور شهری به معنای واقعی کلمه هستید باید سراغ چانگان بروید، چون ساندرو استپ‌وی به نوعی ساندرویی محسوب می‌شود که تغییر قیافه داده است و در نهایت می‌توان آن را یک هاچ‌بک کراس‌اوو دانست. البته این امر مرسومی در جهان است که خودروهای هاچ‌بک را با کمی تغییر قیافه به هاچ‌بک کراس‌اوور تبدیل کنند. در نهایت چانگان حدود ۱۰۰ کیلوگرم هم وزنش از ساندرو استپ‌وی بیشتر است. شاید بگویید که طراحی ظاهری یک سلیقه است و نتوان خیلی رقبا را در این زمینه با یکدیگر مقایسه کرد، اما کارشناسان اتومبیل معتقدند که استایل شرقی چانگان باعث شده این اتومبیل از نظر ظاهری جذاب‌تر از ساندرو استپ‌وی به نظر برسد. اگر داخل ساندرو استپ‌وی شوید، تقریبا انگار وارد ال‌۹۰ شده‌اید. همین سادگی بسیاری از دارندگان این اتومبیل را آزار می‌دهد. در این زمینه هم دست برتر با چانگان است که تولید کنندگان چینی در داخل آن سنگ‌تمام گذاشته‌اند تا آپشن‌های متنوعی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار دهند. خب نوبتی هم که باشد نوبت مقایسه فنی این دو اتومبیل است. چانگان cs35 یک موتور ۱۶۰۰ سی‌سی دارد که می‌تواند ۱۲۲ اسب‌بخار قدرت تولید کند، اما ساندرو استپ‌وی با وجود داشتن همان موتور ۱۶۰۰ سی‌سی، در نهایت ۱۰۵ اسب بخار قدرت را به شما تقدیم می کند. هر دو اتومبیل دارای جعبه دنده چهارسرعته اتوماتیک هستند.

بیشتر بخوانید:
معرفی رنو ساندرو استپ‌وی و بررسی بازار ایران
تجربه رانندگی با رنو ساندرو استپ‌وی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید