پای ایرانی‌ها در کفش پیکاپ چینی‌ها

معرفی پیکاپ آمیکو آسنا دوکابین دوگانه‌سوز و بررسی بازار ایران

0

شرکت آمیکو را بیش‌تر به موتورسیکلت‌ها و ماشین‌آلات سنگین می‌شناختیم، اما این شرکت تصمیم گرفت که پیکاپ آسنا را وارد بازار ایران کند. پیکاپ آمیکو آسنا دوکابین و البته دوگانه‌سوز، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آف‌رودسواران است؛ کسانی که دنبال یک پیکاپ غول‌پیکر با قدرت خوبی می‌گردند.

سنت‌شکنی آمیکو
خودروها کلاس‌های مختلفی دارند که به‌نسبت کارکردهای مختلف تعریف شده است. بخشی از این کلاس‌ها مرسوم‌تر و معروف‌ترند، مانند سدان یا همان صندوق‌دار، هاچ‌بک یا بدون‌صندوق‌ها و… کلاس پیکاپ یا وانت هم از آن دست کلاس‌های معروف است که به‌واسطه فراوانی حضور آن‌ها، معرف حضور شهروندان است. پیکاپ‌ها معمولاً قدرت بیش‌تری داشته و ساختاری قوی‌تر دارند و غالباً نیز به‌درد رانندگی‌های آف‌رودی یا خارج جاده‌ای می‌خورند. درحالی‌که وانت‌ها غالباً برای باربری‌های معمول و مرسوم مورد استفاده قرار می‌گیرند و فاصله‌شان با سطح زمین کم‌تر است. پیکاپ آمیکو آسنا دوکابین دوگانه‌سوز را هم اولین بار شرکت ارس خودرو دیزل به بازار ایران عرضه کرد؛ شرکتی که بزرگ‌ترین تولیدکننده گروه آمیکو محسوب می‌شود. این پیکاپ، البته نوعی سنت‌شکنی توسط گروه آمیکو هم محسوب می‌شود.

یک پیکاپ فول‌سایز
این پیکاپ، یک پیکاپ فول‌سایز و بزرگ محسوب می‌شود. ابعادی بزرگ دارد و طراحی آن، کاملاً تهاجمی از آب درآمده است؛ طرحی که بیش‌تر خودروسازان در حوزه پیکاپ و شاسی‌بلند، سعی می‌کنند به آن سمت بروند. این پیکاپ در اصل، از خودروی چینی HUNGHAI N2 الگوبرداری شده است؛ خودرویی که پیش از این در سرزمین چین مشاهده کرده بودیم. البته آمیکو بعدتر، امتیاز تولید انحصاری آن را دریافت کرده و خود نیز دست‌کاری‌هایی در این خودرو انجام داد تا از آن، پیکاپ باکیفیت‌تری بسازد. طبق اعلام آمیکو تا پایان سال گذشته قرار بود بین ۳۰ تا ۴۰ درصد قطعات این خودرو در داخل کشور ساخته شود. پیشرانه ۲.۴ لیتری آن که ساخت میتسوبیشی است و جزو مزیت‌هایش محسوب می‌شود، قادر به ایجاد ۱۴۲ اسب بخار قدرت است. این در حالی است که این پیکاپ، اولین مورد مونتاژی در این کلاس در داخل کشور است که می‌تواند بیش‌تر از ۳ تن بار ناخالص جابه‌جا کند؛ و البته قادر به جابه‌جایی ۱۴۰۰ تن بار خالص نیز است.

داشته‌های یک پیکاپ آف‌رودی
برخی کارشناسان می‌گویند که پلتفرم و شکل و شمایل این پیکاپ، از فورد F150 عاریه گرفته شده است. فاصله مناسب این پیکاپ از سطح زمین، رانندگی آف‌رودی با آن را ساده‌تر ساخته است. شکل و شمایل جلوپنجره و چراغ‌ها و حالت تهاجمی و رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی نیز حالت به‌روزتری به آن بخشیده است. فضای داخلی این پیکاپ نیز دل‌پذیر و قابل دفاع است؛ با آن متریال خوب به‌کاررفته و نمایش‌گر ۷ اینچی و کنترل صوتی روی فرمان و دیگر موارد طراحی‌شده آن. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به تنظیم برقی نور چراغ‌ها، آینه وسط ضد نور بالا، اتولایت، چراغ روز، بلوتوث، رادیو، USB، مسیریاب مجهز به نقشه کامل ایران، سیستم تهویه هوای الکتریکی، فرمان قابل تنظیم، شیشه‌های برقی، فرمان تمام هیدرولیک، خروجی ۱۲ ولت مجزا، جک اتوماتیک بالابر کاپوت، پشت‌سری‌های قابل تنظیم اشاره کرد.

عرضه محدود
این پیکاپ توسط گروه آمیکو عرضه شده و با توجه به حضور پررنگ این گروه در سراسر کشور، مشکلی از بابت قطعات و خدمات، دارندگان این خودرو را تهدید نمی‌کند؛ هرچند شاید گستره نمایندگی‌های آمیکو به‌اندازه سایپا و ایران‌ خودرو نباشد. از سوی دیگر عرضه این خودرو محدود بوده است. به همین نسبت شاید به‌سختی بتوانید نمونه‌هایی از آن را پیدا کنید. قیمت خودرو نیز به نسبت بازار ایران بالا تمام می‌شود.

بیشتر بخوانید:
تجربه رانندگی با پیکاپ آمیکو آسنا دوکابین دوگانه‌سوز
مقایسه پیکاپ آمیکو آسنا دوکابین دوگانه‌سوز با خودروهای هم‌رده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید