معرفی ب‌ام‌و سری 4 گرن‌کوپه 420i

پرطرفدار و خانوادگی، اما گران!

0
46

کارخانه ب‌ام‌و، کار خود را سال ۱۹۱۶ میلادی شروع کرده است و این یعنی بیش از ۱۰۰ سال از شروع به کار آن می‌گذرد و ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i وارث چنین تاریخی است. البته تولید خودروهای شخصی از دهه پنجاه میلادی در این کمپانی شروع شد و خیلی زود همه دنیا، ب‌ام‌و را به‌عنوان یک برند قابل‌احترام در کنار مرسدس بنز پذیرفتند. خودروهای تولیدی این کارخانه همگی شباهت‌های ظاهری داشتند و خیلی زود لوگوی کلیدی آن تبدیل به یک نماد شد. در کنار این، کیفیت بالای ساخت و طراحی ب‌ام‌و شهرت زیادی پیدا کرد و حالا این کمپانی هشتمین خودروساز دنیا به‌حساب می‌آید. در طول این نزدیک به ۷۰ سال که از تولید خودروهای شخصی می‌گذرد، ب‌ام‌و ده‌ها مدل و تیپ را راهی بازارهای جهانی کرده که خیلی‌ها هنوز هم منحصربه‌فرد به‌حساب می‌آید. ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i اما یکی از محصولات جدید ب‌ام‌و به‌حساب می‌آید و تازه سال ۲۰۱۴ بود که عرضه شد و یک سال بعد از آن پایش به ایران هم رسید. این خودرو ابتدا در تیپ ۴۲۰i تولید شد اما بعد تیپ ۴۲۸i را هم به آن اضافه کردند. خودرویی که بعد از سری ۴ کروک، پرفروش‌ترین عضو خانواده سری ۴ در ایران به‌حساب می‌آید و خیلی‌ها آرزوی داشتنش را دارند. ب‌ام‌و در این خودرو که قرار بوده جایگزین سری ۳ کوپه باشد از انواع و اقسام آپشن‌ها و امکانات استفاده کرده، هرچند موتور آن به همین نسبت پرقدرت نیست و نمی‌توان از آن انتظار رقابت با کوپه‌های بالفطره را داشت.

موتور عالی، البته برای داخل شهر
ب‌ام‌و برای قوای پیشرانه ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i از یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ ۲ لیتری استفاده کرده که می‌تواند ۱۸۴ اسب بخار توان خروجی داشته باشد و این اتومبیل ۱۶۱۵ کیلوگرمی را طی ۷/۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که برای شهر عالی به‌نظر می‌رسد، اما در جاده قطعاً خیلی عجیب نیست. مصرف سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i در هر ۱۰۰ کیلومتر و در شرایط ترکیبی ۸/۵ لیتر است که قابل‌قبول خواهد بود. جعبه‌دنده این خودرو ۸ سرعتی اتوماتیک استپ ترونیک است که قدرت موتور را به دیفرانسیل عقب منتقل می‌کند تا علاوه بر توزیع وزن بهتر، پایداری خودرو و سواری آن هم بهتر از دیگران باشد. گیربکس این خودرو قابلیت تنظیم روی چهار حالت اکو، کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس را دارد و استفاده از پکیج‌های سفارشی می‌تواند چهره و امکانات آن را اسپرت‌تر کند. در ایران سه تیپ اسپرت لاین، لاکچری لاین و پکیج M توسط واردکننده، ارائه شده است. ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i استاندارد آلایندگی یورو ۵ دارد و توانسته است ۵ ستاره ایمنی اروپا را از یورو انکپ دریافت کند.

مراقب سرتان باشید!
فاصله دو محور عقب و جلوی ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i، ۲۸۱۰ میلی‌متر است که خوب به‌نظر می‌رسد. حداکثر ارتفاع آن هم ۱۳۸۹ میلی‌متر است که خیلی کم نیست، اما نکته مهم این است که این خودرو، فست‌بک است، یعنی ارتفاع قسمت عقبی ناگهان کاهش پیدا می‌کند تا چهره خودرو اسپرت‌تر باشد و کوپه به‌نظر برسد. همین کاهش ارتفاع در اتاق خودرو خودش را به‌عنوان یک مشکل نشان می‌دهد. کسانی که قد بلند و ۱۸۰ سانتی‌متر به بالا دارند در ردیف عقب اصلاً احساس خوبی نخواهند داشت و این یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این مدل محسوب می‌شود. مسئله دیگر درباره هزینه تعمیر و نگهداری بالای آن است که البته مثل همه دیگر محصولات ب‌ام‌و خواهد بود که به کیفیت بالا و فناوری استفاده‌شده در خودرو مربوط می‌شود. با تمام این تعاریف، قیمت این خودروی محبوب که در دو مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در بازار ایران خریدوفروش می‌شود در فروردین ۹۸ بسته به مدل و تیپش بین ۹۰۰میلیون تا یک‌میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان بود.

بیشتر بخوانید:
تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i
مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i با خودروهای هم‌رده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید