مقایسه چانگان CS35 با جک S3، ام‌وی‌ام X22 و ساندرو استپ‌وی

مسابقه با شاسی‌بلندهای ژاپنی و کره‌ای!

0

چانگان CS35 یکی از انتخاب‌های موجود در بازار برای علاقه‌مندان به خودروهای شاسی‌بلند با قیمت بسیار پایین‌تر نسبت به نمونه‌های ژاپنی و کره‌ای است و آن را باید با دیگر کراس‌اوورهای چینی موجود در بازار مقایسه کرد. از همین رو، در این مطلب به مقایسه چانگان CS35 با جک S3 و ام‌وی‌ام X22 و ساندرو استپ‌وی پرداخته‌ایم و نقاط قوت و ضعف هر یک را بر کفه ترازو قرار داده‌ایم.

مقایسه چانگان CS35 با جک S3

اگرچه بسیاری از کارشناسان به کیفیت سواری و ارزش خرید جک S3 نمره بالاتری نسبت به چانگان CS35 داده‌اند، تقریباً همه متخصصان معتقدند که چانگان CS35 طراحی بدنه بسیار بهتری نسبت به جک S3 دارد. در طراحی داخلی اما این اختلاف سطح ملموس نیست. به‌لطف شیب زیاد شیشه جلو، عمق داشبورد جک S3 بسیار بیش‌تر است.

گذشته از این جزییات، شاید مهم‌ترین تفاوت در فضای صندوق‌عقب دو خودرو باشد، جایی که حجم کم فضای خودرو چانگان CS35 شما را در مواجهه با یک کراس‌اوور متعجب خواهد کرد.

با مقایسه چانگان CS35 با جک S3 درمی‌یابیم که هر دوی این خودروها از پیشرانه ۱/۶ لیتری با ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ استفاده می‌کنند و تفاوت اصلی آن‌ها در جعبه‌دنده است جایی که چانگان از جعبه‌دنده ۴ دنده اتوماتیک و جک از جعبه‌دنده CVT بهره می‌برد.

درباره شتاب این دو خودرو آزمون استانداردی انجام نشده و هرکدام مدعی شتاب بیش‌تری نسبت به رقیب هستند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که چانگان با باک ۵۲ لیتری‌اش مصرف سوخت کم‌تری نسبت به جک با باک ۴۵ لیتری داشته باشد. جک حدود ۱۶ سانتی‌متر در طول بزرگ‌تر از چانگان است، اما ۵ سانتی‌متر در عرض و یک سانتی‌متر در ارتفاع کوچک‌تر است و ۲۰ کیلوگرم هم سبک‌تر است.

سیستم‌های کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل پایداری، سنسور فشار باد تایر، نویگیشن، دوربین عقب، خروجی ۱۲ ولت و گرم‌کن آینه کناری از مزیت‌های جک نسبت به چانگان است و در مقابل چانگان دو کیسه هوا بیش‌تر دارد و از کمربند ایمنی پیش‌کشنده و آینه کناری تاشوی برقی بهره می‌برد که جک اس ۳ از آن بی‌بهره است.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه جک S3 با نمونه‌های هم‌رده‌اش در بازار را مطالعه کنید.

مقایسه چانگان CS35 با ام‌وی‌ام X22

کارشناسان چانگان CS35 را از منظر ویژگی‌های فنی و ارزش خرید بر ام‌وی‌ام X22 ترجیح داده‌اند. حالا در این مقایسه باید ببینیم این دو خودرو چه تفاوت‌هایی با هم دارند. البته شباهت‌های دو خودرو بیش‌تر از تفاوت‌هایشان است.

با مقایسه چانگان CS35 با ام‌وی‌ام X22 متوجه می‌شویم که هر دو خودرو از پیشرانه‌های ۴ سیلندر استفاده می‌کنند، اما حجم موتور ۱/۶ لیتری چانگان ۱۰۰ سی‌سی بیش‌تر از ام‌وی‌ام است. ام‌وی‌ام بااین‌وجود از شتاب بیش‌تر و مصرف بنزین کم‌تری برخوردار است.

طول و عرض این دو خودرو حدود ۵ سانتی‌متر متفاوت است. ام‌وی‌ام طول بیش‌تر و چانگان عرض بیش‌تری دارد. در ارتفاع هم چانگان حدود ۱۰ سانتی‌متر بیش‌تر است، ضمن این‌که حدود ۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر است. ظرفیت باک دو خودرو تقریباً یکسان و در حدود ۵۰ لیتر است.

همچنین، این مقایسه به ما نشان می‌دهد که فرمان چانگان به‌دلیل برقی بودن حساسیت به سرعت عملکرد بهتری نسبت به فرمان هیدرولیکی ام‌وی‌ام دارد.

دو کیسه هوای کناری، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، چراغ‌های اتولایت و مه‌شکن جلو و عقب و آینه کناری تاشوی برقی از دیگر مزایای چانگان CS35 نسبت به ام‌وی‌ام X22 است. همچنین، باید اشاره کرد که از سال ۱۳۹۷ به بعد، امکاناتی نظیر نمایش‌گر لمسی، سیستم عامل اندروید، دوربین عقب، سنسور باد لاستیک، سیستم کنترل پایداری و کنترل شروع حرکت در سربالایی به ام وی ام X22 افزوده شده است.

اگر بین این دو خودرو مردد هستید، شاید بد نباشد نگاهی هم به مقایسه ام وی ام X22 با رقبای هم‌رده‌اش داشته باشید.

مقایسه چانگان CS35 با ساندرو استپ‌وی

بد نیست این خودروی چینی را با یک نمونه اروپایی‌الاصل هم مقایسه کنیم؛ یعنی رنو ساندرو استپ‌وی. چانگان CS35 در مقایسه با استپ‌وی ظاهر درشت‌تری دارد و حدود ۱۴ سانتی‌متر در طول، ۶ سانتی‌متر در عرض و ۹ سانتی‌متر در ارتفاع بزرگ‌تر است و نزدیک به ۸۰ کیلوگرم هم سنگین‌تر است.

از مزایای چانگان به ساندرو استپ‌وی می‌توان به کروزکنترل، فرمان برقی حساس به سرعت، ترمز کمکی، دو کیسه هوای کناری، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، سنسور عقب، چراغ‌های دی‌لایت و اتولایت، آینه کناری تاشوی برقی و سان‌روف اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم مطلب مقایسه رنو ساندرو استپ‌وی با خودروهای هم‌رده را هم مطالعه کنید.

امیدواریم که این مقایسه چانگان CS35 با جک S3، ام‌وی‌ام X22 و ساندرو استپ‌وی توانسته باشد به سوالات شما در خصوص این خودرو پاسخ دهد و مزایا و معایب آن را در قیاس با این سه خودرو برجسته کند. شما می‌توانید با مراجعه به بخش آگهی‌های خودرو در سایت دیوار، از آخرین قیمت خرید و فروش چانگان CS35 مطلع شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چه بود؟ نظرات و تجربیات خود را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.