پرفروش‌ترین فیات در اروپا با کمک یک تیونر بومی به خودرویی لوکس و مجهز تبدیل شد

کت قهوه‌ای بر تن فیات پاندا

82

احتمالا نام پاندا محصول فیات را که هم‌اینک در روزهای پایانی سومین نسل خود قرار دارد، به یاد دارید. این خودرو در گزارش‌های آماری، همواره یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار اروپا و پرطرفدارترین محصول فیات در قاره سبز بوده، در نیمه اول سال بیش از 127 هزار دستگاه فروش داشته و از سال 1980 پیوسته در خط تولید فیات قرار داشته است.

این خودرو اقتصادی که به سواری آرام و کم‌مصرف در قیمتی معمولی و متوسط مشهور است، اخیرا توسط برند ایتالیایی تروساردی مورد بازطراحی و ارتقا قرار گرفته و کیفیت ظاهری و رفاهی بالاتری به دست آورده است. پاندا تروساردی، اولین ثمره همکاری فیات با این برند لوکس ایتالیایی است که سابقه‌ای دیرینه و 118 ساله در تولید وسایل چرمی و پارچه‌ای با کیفیت در ایتالیا و اروپای غربی دارد.

در این راه تروساردی سعی کرده هویت فیات پاندا که ذاتا خودرویی است اقتصادی را تغییر ندهد. در عوض تاکید این برند روی ارتقای تجهیزات، بهبود مواد و متریال به کار رفته در کابین و زرق و برق بیشتر کابین و بدنه قرار داشته است. موردی که در نهایت باعث خلق اولین پاندای لوکس تاریخ شده است. موردی که کمک می‌کند تا پاندا با طول و عرض و ارتفاعی به میزان 3.68 ، 1.67 و 1.60 متر، کار آسوده‌تری برای رقابت با در بازارهای خارجی نظیر آلمان و فرانسه داشته باشد.

این فیات تازه که با نام پاندا تروساردی مدتی است به نمایندگی‌های خودروساز ایتالیایی در سرتاسر اروپا تزریق شده، یک رنگ قهوه‌ای مات خاص دارد که به خوبی روی بدنه ساده و کاربردی خودرو نشسته و در کنار المان‌های مشکی رنگ نظیر سپر، زه گلگیرها، رینگ‌های 15 اینچی و قاب آینه‌ها، کلا جذابیت ظاهری بالایی در مقایسه با رقبایی نظیر سوزوکی ایگنیس، فیات پولو و هیوندای H20X دارد. در عین حال رنگ قهوه‌ای بدنه این نسخه پاندا آن را به اولین پاندا با رنگ مات در تاریخ بدل کرده، ضمن اینکه لوگوی تروساردی روی ضربه‌گیرهای درهای عقب، کاپ وسط رینگ‌ها و شیشه لچکی عقب این خودرو نصب شده و پاندا را به محصولات سفارشی شبیه کرده است.

تروساردی علاوه بر استایل بیرونی، درون کابین را نیز تغییر داده و هم‌اینک ما با یک محصول بهتر و مجهز از همیشه روبه‌رو هستیم. در واقع بیشترین قسمتی که رد پای کمپانی تروساردی در آن دیده می‌شود، طراحی کابین این کراس‌اوور کوچک است. قسمت نشیمن و تکیه‌گاه صندلی‌های پاندا دارای تودوزی پارچه‌ای قهوه‌ای رنگ طرح‌دار با کیفیتی بوده‌ اما پشت سری‌ها و قسمت‌های جانبی صندلی‌ها به چرم مشکی و دوخت قهوه‌ای مزین شده‌اند. لوگوی شرکت تروساردی روی رودری‌های باز طراحی شده و همچنین کف‌پایی‌های پاندا نیز نصب شده است.

از جمله ویژگی‌های بارز کابین این نسخه به اصطلاح لاکچری پاندا می‌توان به تریم قهوه‌ای رنگ داشبورد و وجود نشان تروساردی روی فرمان آن اشاره کرد. این نسخه ویژه پاندا با تجهیزات استاندارد بیشتری از جمله سیستم موبایل اینفو یو کانکت (Uconnect) با قابلیت پشتیبانی از انواع تلفن‌های هوشمند و همچنین ترمز خودکار شهری و چند ویژگی دیگر راهی بازار شده است.

فیات برای این نسخه یک پیشرانه 1.2 لیتری 67 اسب‌بخاری و یک پیشرانه 0.9 لیتری توربوشارژ 83 اسب‌بخاری را عرضه کرده که بسته به انتخاب مشتری روی این خودرو نصب خواهند شد. قدرت تولیدی پیشرانه بسته به انتخاب مشتری به محور جلو ‌ یا هر دو محور پاندا منتقل می‌شود در حالی که کل بهای پرداختی برای این محصول شهری در نسخه تروساردی 17هزار و 555 دلار است که کاملا کمتر از رقبای فرانسوی و آلمانی است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید