یک تجربه عادی بدون بار اضافه

تجربه رانندگی با پراید وانت 151

0

تجربه رانندگی با پیکاپ‌ها، مختص همه مردم نمی‌تواند باشد؛ زیرا تنها کسانی که قصد حمل بار دارند و کار و بارشان به این خودروها می‌افتد، می‌توانند این تجربه را کسب کنند. توان خودرو برای کشش و حمل بار، وضعیت رانندگی و مواردی از این دست، در این تجربه و مثبت و منفی بودن آن اثربخش می‌تواند باشد. در این تجربه رانندگی با پراید وانت ۱۵۱ (SAIPA 151)، کماکان فرمان‌پذیری و کنترل خودرو و… هم می‌تواند مطرح باشد. با ما همراه باشید و از تجربه رانندگی با این خودرو بیشتر بدانید.

ویژگی‌های مثبت                                         

  • مصرف سوخت پایین وانت پراید، مزیت تمام پرایدها محسوب می‌شود. این نکته درباره خودروهای باری شهری اهمیت بیشتری دارد، زیرا این خودروها تردد بیشتری در طول روز دارند و به‌دلیل حمل بار زیاد، مصرف بالاتری هم پیدا می‌کنند.
  • ابعاد کوچک پراید وانت یک مزیت است. مزیت از این جهت که رانندگی در سطح شهرهای پُرترافیک را راحت‌تر می‌کند و مشکل جای پارک را، که برای وانت‌بارهای بزرگ وجود دارد، هم تجربه نمی‌کند.
  • سیستم تعلیق تقویت‌شده در قسمت عقب خودرو برای خودروهای باری مناسب‌تر است.
  • تجهیز خودرو به دو کیسه هوای سرنشین و راننده، ایمنی آن را بیشتر کرده است.
  • هزینه پایین نگهداری و تعمیر خودرو، برای یک خودروی کاری بسیار مهم است. استهلاک کم و تعمیر راحت و بی‌دردسر با قیمت پایین، مانند دیگر پرایدها، از مزیت‌های سایپا ۱۵۱ هم هست.
  • قطعات یدکی پراید وانت در بازار فراوان است. به‌نحوی که به‌راحتی پیدا کردن یک بطری آب معدنی، می‌توان قطعات این خودرو را پیدا کرد!

ویژگی های منفی

  • دیفرانسیل جلو بودن خودرو از مشکلات بزرگ سایپا ۱۵۱ است، زیرا کنترل خودرو را هنگام حمل بار در پیچ‌ها بسیار سخت می‌کند و انحراف آن به اطراف خیلی زیاد می‌شود؛ این امر ایمنی خودرو را پایین می‌آورد.
  • فضای کم کابین حتی ورود به خودرو و نشستن پشت فرمان را هم سخت می‌کند. جا دادن زاپاس پشت کابین، این امر را تشدید کرده است؛ به شکلی که افراد قدبلند نمی‌توانند وضعیت صندلی خود را تنظیم کنند و عملاً قابلیت تنظیم صندلی‌ها برای آن‌ها بی‌فایده است.
  • انتقال ضربه‌های ناشی از عبور از ناهمواری‌ها به داخل خودرو زیاد است. این مشکل وقتی فضای عقب خودرو خالی از بار باشد، بیشتر هم می‌شود. همچنین، سیستم تعلیق تقویت‌شده در قسمت عقب خودرو کافی نیست، زیرا ضربات حرکت را کامل نمی‌گیرد.
  • کیفیت پایین مونتاژ قطعات و عایق‌بندی نامناسب کابین باعث می‌شود که علاوه‌بر انتقال ضربات، صدای زیادی هم وارد کابین شود.
  • ضعف موتور و بدنه باعث می‌شود خودرو قدرت لازم برای حمل بار زیاد را نداشته باشد. علاوه‌بر آن ابعاد کوچک پراید ۱۵۱ باعث شده تا فضای بار آن کوچک شود و عملاً قابلیت جای دادن بار زیادی را نداشته باشد. به همین دلیل است که پراید وانت، به خودروی سوپرمارکت‌ها شهره است.
  • ترمزهای ضعیف خودرو برای یک خودروی باری چندان مناسب نیست.
  • فضای داخلی کابین تماماً مشکی و خاکستری است که چندان دلنشین به‌نظر نمی‌رسد.
  • کم رونق بودن بازار خریدوفروش مدل‌های دست‌دوم این خودرو را هم باید به حساب ویژگی‌های منفی آن گذاشت.

بیشتر بخوانید:
معرفی پراید ۱۵۱ و بررسی بازار ایران
مقایسه سایپا ۱۵۱ با خودروهای هم‌رده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.