یک تجربه معمولی با آپشن‌های اضافه

تجربه رانندگی با دانگ‌فنگ اس 30

0

بازار سدان‌ها در ایران بازاری پُررقیب است و وقتی دست روی یکی از این مدل‌ها می‌گذارید، می‌دانید که امکان انتخاب‌های دیگری را هم دارید. به همین دلیل است که سازندگان این خودروها سعی می‌کنند امکانات مناسبی را برای یک رانندگی خوشایند در اختیار مشتریان خود بگذارند. چنین اتفاقی در دانگ‌فنگS30 هم افتاده است؛ هرچند که مشخص نیست موفق بوده است یا نه.

ویژگی‌های مثبت:

  • پیش‌رانه به‌کاررفته در خودرو از نوع پیش‌رانه پرکاربرد تی‌یو۵  محسوب می‌شود که نگهداری و مدیریت آن ساده‌تر به‌نظر می‌رسد.
  • گیربکس این خودرو، چون ساخت شرکت معروف آیسین ژاپن است، کارکرد قابل‌قبولی دارد؛ هرچند که چندان به‌روز نیست، اما به‌هرحال کار رانندگان این خودرو را راه می‌اندازد.
  • مصرف ترکیبی سوخت این خودرو را هفت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرده‌اند که برای سدانی از این دست مناسب به‌نظر می‌رسد.
  • استاندارد آلایندگی این خودرو یورو۴ است که قابل‌قبول به‌نظر می‌رسد.
  • حجم فضای در نظر گرفته شده برای صندوق‌عقب این خودرو نزدیک به ۵۰۰ لیتر است که نیازهای یک خانواده معمولی را رفع می‌کند.
  • وقتی که داخل کابین قرار می‌گیرید، سروصدای کمی را از اطراف و پیش‌رانه دریافت می‌کنید که نشان از عایق‌بندی خوب کابین دارد.
  • چون این خودرو را ایران‌خودرو عرضه کرده است، یکی از نکات مثبت آن را باید فراوانی خدمات و قطعات مورد نیازش بدانیم.
  • به‌واسطه فاصله میان دو محور، فضای موردنیاز برای سرنشینان خودرو به‌خوبی تأمین شده است.
  • سامانه‌های ترمز این خودرو ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک‌شونده، ترمز عقب دیسکی توپر، سیستم ترمز ضدقفل با سیستم توزیع الکترونیکی نیرو (ABS+EBD) است که باعث می‌شود امنیت خوبی در سرعت‌های بالا داشته باشید.
  • این مدل چهار ایربگ راننده و سرنشین جلو و جانبی دارد.
  • از دیگر داشته‌های مثبت خودرو می‌توان به فرمان هیدرولیکی با قابلیت تنظیم در چهار حالت و مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث (MFC)، چراغ‌های عقب LEDدار و چراغ‌های جلوی LED کریستالی، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، سیستم ضدسرقت، دوربین دید عقب، رینگ اسپرت آلومینیومی و… اشاره کرد.

ویژگی‌های منفی:

  • دانگ‌فنگS30 روی پلتفرم پژو ۳۰۸ ساخته شده است و سعی کرده یک طراحی قابل‌قبول چینی را ارائه کند. اما در طراحی، از رقبای بی‌شمار سدانی خود عقب می‌افتد و شاید همین سادگی در طراحی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف آن باشد.
  • پیش‌رانه ۱۶۰۰ سی‌سی این خودرو می‌تواند ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت برای شما تولید کند که توسط گیربکس خودکار این خودرو به محور جلو منتقل می‌شود. این قدرت ایجادشده برای یک سدان کامپکت متوسط محسوب می‌شود و صرفاً کارکرد شهری و عادی به آن می‌بخشد.
  • بااینکه چینی‌ها سعی کرده‌اند طراحی خاص این خودرو را به‌رخ بکشند، ولی در کنار جلوپنجره کشیده این خودرو، نمای عقب ناهماهنگ به‌چشم می‌خورد. درحقیقت طراحی این خودرو در نگاه کلی و ارزیابی کلی یک‌دست درنیامده و چندان پخته نیست.
  • یکی از ضعف‌های این خودرو را باید در شتاب آن بدانیم که از ۱۲.۵ ثانیه اسمی تا ۱۳ یا ۱۴ ثانیه واقعی نوسان دارد.
  • حجم باک بنزین این سدان ۵۱ لیتر است که جا داشت بیشتر از این باشد.
  • یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های خودرو، قیمت غیرمنطقی آن است. حتی در این بازار پُرآشوب خودرو، مبلغ ۱۴۳ میلیون تومان برای نسخه‌های صفر این اتومبیل، قابل هضم نیست.

بیشتر بخوانید:
معرفی دانگ‌فنگ اس ۳۰ و بررسی بازار ایران
مقایسه دانگ‌فنگ اس ۳۰ با خودروهای هم‌رده

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.