IAA2019 نگاهی به ۶ خودرو جذاب حاضر

آتش‌بازی در فرانکفورت۲۰۱۹

84

شصت و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت در حالی میزیان بزرگان دنیای خودرو است که تا این لحظه شش اتفاق جالب توجه بوده ‌. اینجا در گزارشی کوتاه به معرفی دو هاچ‌بک الکتریکی تولید انبوه هوندا E و فولکس‌واگن ID3 در کنار محصولات مفهومی عجیب و جنجالی نمایشگاه امسال مثل ب.ام.و کانسپت۴، آئودی آل-تریل کواترو، هیوندای ۴۵ و مرسدس بنز EQS می‌پردازیم.

هوندا E، هاچ‌بک انقلابی

خودروساز شماره دو ژاپن این محصول تمام الکتریکی را در راهبردی هوشمندانه، با همان طرحی که از ابتدا در مدل کانسپت اوربان EV رو کرد، روی خط تولید خواهد برد و چه خبری بهتر از این! جسارت هوندا در این مدل واضح است و خب، همین عامل ضمن اقبال بالای بازار رقبا را در وضعیت آچمز قرار داده است. هوندا E که محصولی ۱۵۴ اسبی با ۲۰۰ کیلومتر برد است، قیمتی ۳۳ هزار دلاری داشته و مستقیما رقیب تسلا مدل ۳ و فولکس‌واگن ID3 است. از همین حالا می‌توان موفقیت هوندا E را پیش‌بینی کرد.

فولکس‌واگن ID3، شورش علیه تسلا۳

با طرحی ساده اما جوان‌پسند و مدرن، اولین خودرو تمام برقی سری آی.دی فولکس‌واگن در خلال نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد. خودرویی با حداکثر برد ۵۵۰ کیلومتر که در قیمت ۳۰ هزار دلار توانسته نگاه‌ها را به خود جلب کند و همین ابتدای کار ۳۰ هزار سفارش خرید را دریافت کند. بدون هیچ شکی، ID3آغاز یک خیز بلند از سوی فولکس‌واگن برای غصب بازار خودروسازان نوظهوری نظیر تسلا است.

هیوندای ۴۵، پاسخی به هوندا E

سبک و سیاق طراحی تازه هیوندای را می‌توان با خودرو ۴۵ بهتر فهمید. خودرویی که به یاد پونی نخستین محصول بومی این شرکت حدود ۴۵ سال قبل ساخته شد و زمینه توسعه واقعی هیوندای را فراهم کرد. ۴۵ که طرح شکسته و آینده‌نگرانه‌ای دارد، احتمالا در پاسخ به هوندا ای ساخته شده و هیچ شباهتی به تصورات معمول ما از خودروساز کره‌ای ندارد.

مرسدس بنز EQS، تعریفی از لیموزین‌های آینده

تصویر به خوبی حس غرور گوردون واگنر سرطراح گروه مرسدس بنز را از خلق کانسپت ویژن EQS نشان می‌دهد. لیموزین برقی، کشیده و اسپورت لوکسی که بسیار مجلل است و در روزهای گذشته انتشار تصاویر کابین آن موجی از تحسین را روانه اردوگاه ستاره آلمانی کرد. اگر اغراق نکرده باشیم، کانسپت ویژن EQS ستاره نمایشگاه امسال IAA2019 است.

آئودی آل-تریل کواترو، بیابانگرد آینده

یک غول بی‌شاخ و دم از جذاب‌ترین خودروساز این روزهای آلمان. آئودی سعی کرده با آل-تریل کل تصورات ما درباره خودروهای آفرودر آینده را یک جا جمع کند و محصولی خشن، راحت و کاربردی را پیش روی علاقه‌مندان قرار دهد.

 

ب.ام.و کانسپت۴، کلیه‌های آماسیده!

تقریبا بزرگ‌ترین جلوپنجره تاریخ ب.ام.و روی کانسپت۴ نصب شده است. خودرویی که اصالت همیشگی ب.ام.و در نمای جلو را با آن دو کلیه بزرگ و آماسیده به هم زده و تصویری خشن‌ و اغراق‌آمیز از ب.ام.و ارائه می‌کند. اما همین تغییر توانسته‌ است چهره‌ کاملا جدیدی از بی‌ام‌و بسازد. انگار باید منتظر نسل تازه‌ای با این ویژگی ظاهری از بی‌ام‌و باشیم.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید