چطور گوشی دست دوم سالم بخرم؟

3

بسیاری ترجیح می‌دهند به جای صرف هزینه‌های زیاد برای خرید یک گوشی نو، سراغ گوشی‌های کارکرده‌ای بروند که هنوز گذشت زمان، خللی به ظاهر و کارایی‌شان وارد نکرده است. قسمت لوازم الکترونیکی سایت دیوار، با طیف گسترده‌ای از گوشی‌های کارکرده مواجه‌ایم، برای همین در این راهنمای خرید گوشی دست دوم چه آیفون و چه اندروید، نکات کلیدی تست سلامت و خرید انواع گوشی دست دوم را برای‌تان گفته‌ایم.

در دنیایی که مدل‌های متنوع و جدید گوشی موبایل، نسبتاً قیمت بالایی دارند و یکی پس از دیگری وارد بازار می‌شوند، در کنار تمایل افراد به تعویض گوشی موبایل و خرید یک مدل جدیدتر، برای پیدا کردن یک گوشی موبایل دست دوم خوب، در گام اول باید دو جنبه‌ ظاهری و سخت‌افزاری گوشی دست دوم را به دقت مورد بررسی قرار‌ دهید.

مقایسه قیمت گوشی دست دوم و نو 

قیمت گوشی دست دوم را با قیمت موبایل‌های نو موجود در بازار که ممکن است، ویژگی‌های مشابهی داشته باشند، مقایسه کنید تا در صورت امکان با همان بودجه، یک موبایل نو با ضمانتنامه بخرید.

کلمه دست دوم به هر گوشی استفاده شده‌ای اطلاق می‌شود، چه یک ماه استفاده شده باشد چه چند روز چه دوسال! بدیهی است گوشی که فقط چند ماه استفاده شده از نظر فنی احتمالا سالم‌تر است ولی از نظر قیمت حداقل بیست درصد افت دارد.

گوشی ریفر چیست؟

گوشی موبایلی که ایراد فنی داشته و وارد بازار شده، سپس به علت ایراد مجددا به چرخه تولید برگشته تا رفع ایراد بشود. پس از رفع ایراد مجدد و نظارت کیفی بر آن‌ها به چرخه فروش برمی‌گردند و وارد بازار می‌شوند به اصطلاح گوشی ریفر هستند. با استفاده از شماره‌ سریال و IMEI، می‌توانید بفهمید که گوشی موبایل ریفر هست یا نه و قیمت مناسب آن چیست.

توجه به ظاهر گوشی دست دوم

اولین موردی که باید در نظر داشته باشید این است که به سراغ یک گوشی دست دوم ارزان‌قیمت با بدنه‌ خراب و پر از خط و خش نروید. همیشه سعی کنید گوشی موبایلی را بخرید که همچنان ظاهر براق و شیک اولیه را دارد، زیرا نشان می‌دهد صاحب قبلی از آن به خوبی مراقبت کرده است.

  • گوشی را از کنار نگاه کنید، مطمئن شوید نمایشگر گوشی، کاملا چسبیده و فاصله‌ای بین نمایشگر و بدنه وجود ندارد.
  •  دقت کنید که شاسی گوشی (بدنه) خم نشده باشد، چرا که بدنه‌ بسیاری از گوشی‌های موبایل دست دوم، خمیده می‌شود.

توجه به ظاهر گوشی دست دوم

کنترل شماره‌ سریال و IMEI

یکی از راه‌های اطمینان از صحت دستگاه و دزدی نبودن گوشی، کنترل شماره سریال و IMEI گوشی از داخل سیستم‌عامل و مقایسه آن با بدنه گوشی و روی جعبه‌ است. برای پیدا کردن کد IMEI می‌توانید *#۰۶#را شماره‌گیری کنید یا از مسیر (Settings>General>About) آن را بیابید. این شماره باید با کد حک شده بر روی بدنه و جعبه گوشی یکسان باشد. و اگر گوشی شما آیفون است روی هندزفری و شارژر هم باید یک کد یکسان باشد.

اطمینان از عدم خیس‌شدن گوشی کارکرده

تعمیر گوشی آب خورده در بیشتر موارد نیاز به تعویض برد یا تاچ دارد.  تعویض برد اصلی تقریبا  قیمتی برابر خرید گوشی نو دارد. متاسفانه بیشتر گوشی‌های آب خورده حتی روشن نیز نمی‌شوند.

  • اما اگر گوشی روشن می‌شود، باید بدانید که LCD  گوشی آب خورده در برخی قسمت‌ها نور بیشتری دارد.
  • داخل شیار سیم کارت یک نمایشگر رطوبت است که اگر رنگ آن قرمز باشد، یعنی گوشی داخل آب افتاده است. زیرا در حالت عادی این نشانگر به رنگ سفید یا نقره‌ای است. پس به این مورد حتماً توجه کنید.
  • اگر گوشی دارای باتری غیرقابل تعویض باشد، اثر آب‌خوردگی بر روی درگاه سیم کارت نشان می‌‌‌دهد و ممکن است رنگ برچسب‌های روی باتری تغییر کرده باشد.

بررسی دوربین، هندزفری و پورت‌ها

دوربین گوشی‌های هوشمند از مهم‌ترین امکانات آن‌ها به شمار می‌روند، پس حتماً با دوربین گوشی چند عکس و ویدئو ثبت کنید تا از عملکرد و کیفیت آن مطمئن شوید.

  • یک عکس با فلاش بگیرید تا مطمئن شوید که فلاش نیز سالم است. خط و خش‌های روی لنز باعث تاری تصویر خواهند شد.
  • هندزفری و پورت شارژ را چک کنید و مطمئن شوید پورت لایتنینگ قادر به شارژ گوشی و انتقال اطلاعات است و به‌محض اتصال گوشی به شارژر، عملیات شارژ بدون تاخیر آغاز شود و دچار اتصالی نیز نباشد.
  • بلوتوث را چک کنید و مطمئن شوید که گوشی به دستگاه‌های مختلف بدون مشکل، وصل می‌شود.
  • به یاد داشته باشید بر اثر استفاده زیاد اطراف مانیتور زرد می‌شود یا رنگ‌ها درهم می‌روند. اگر به گوشی آب خورده باشد، تصویر در آن قسمت‌ها نور بیشتری دارد.
  • کارت SD را وارد کنید و بررسی کنید که درگاه درست کار می‌کند.
  • خرابی گیرنده wifi یک ایراد شایع در تلفن‌های همراه است. از دیگر کارهایی که باید بکنید این است که هندزفری‌تان را به موبایل وصل کنید و ببینید که آیا خوب کار می‌کند یا نه. این کار باعث می‌شود از نویز و خش‌دار نبودن صدای گوشی هم مطمئن شوید.
  • گوشی‌های هوشمند متوجه چرخش گوشی می‌شوند و جهت نمایش تصویر را تغییر می‌دهند، این ویژگی مربوط به ژیروسکوپ گوشی است که باید آن را نیز تست کنید.

سالم‌بودن دکمه‌های گوشی کارکرده

البته اگر مراحل قبلی را که ذکر کرده‌ایم انجام داده باشید، احتمالاً از دکمه‌ها نیز استفاده کرده‌اید، ولی یک بار دیگر با دقت تمام دکمه‌های هوم، پاور، ولوم و … را امتحان کنید. مطمئن شوید که دکمه‌ها به نرمی و بدون تأخیر عمل می‌کند.

راهنمای خرید گوشی دست دوم

چک کردن کیفیت تماس و اسپیکر 

حتماً کیفیت تماس و اسپیکر گوشی را چک کنید. برای این کار با یک نفر تماس بگیرید و کیفیت صدا را بشنوید یا موزیک بگذارید و گوش بدهید.

بررسی صفحه نمایش

صفحه‌نمایش را برای یافتن پیکسل‌های سوخته مورد آزمایش قرار دهید. برای بررسی پیکسل سوخته دو تا عکس سفید و مشکی روی صفحه باز کنید. در صفحه سفید، پیکسل‌های سوخته مشکی و در صفحه مشکی پیکسل‌های سوخته، سفید است.

امتحان سیم‌کارت در گوشی

بعد از قرار دادن سیم‌کارت در گوشی دست دوم، باید بتوانید با آن تماس برقرار کرده، پیامک بفرستید و وب‌گردی کنید.

  • در صورتی‌که که نتوانستید تماسی برقرار کنید، به راحتی متوجه می‌شوید که آن تلفن برای شبکه مخابراتی کشور ما ساخته نشده است.
  • پیش از خرید گوشی کارکرده بهتر است مطمئن شوید که موبایل قفل نباشد و تمام اطلاعات فروشنده قبلی حتما قبل از خرید توسط خود فروشنده پاک شود.
  • تمام پسوردهای مورد نیاز به خصوص در تلفن‌های اپل را از فروشنده یا صاحب قبلی تلفن بگیرید.

بررسی سلامت تاچ و ال‌سی‌دی

تاچ و ال‌سی‌دی در گوشی‌های جدید یکپارچه و در گوشی‌های قدیمی‌تر جدا هستند. تعمیر شکستگی ال‌سی‌دی و تعویض تاچ گوشی می‌تواند هزینه‌ زیادی داشته باشد. همچنین تصویر نباید زرد باشد، زردی نشانه‌ی کارکرد زیاد گوشی است.

کد تست گوشی دست دوم

برای خرید گوشی موبایل همچنین باید حتما از طریق کد تست گوشی، موبایلی که قصد خرید آن را دارید امتحان کنید. هر موبایلی یک کد سرویس دارد که با وارد کردن آن می‌توانید به فهرستی از بخش‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تلفن دسترسی پیدا کنید. برای پیدا کردن این کد، کافی است مدل تلفن موردنظر خود را در گوگل تایپ کنید و بدین ترتیب گوشی‌ای بخرید که حالاحالاها برایتان کار می‌کند.

کد تست گوشی‌ها با هم متفاوت است اما با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید کد تست هر گوشی را پیدا کنید. در زیر کد تست چند برند را برای شما آورده‌ایم:

  • کد تست سامسونگ: #۰#
  • کد تست سونی: #۷۳۷۸۴۲۳##*
  • کد تست هوآوی: ##۴۹۷۶۱۳
  • کد تست ال‌جی: ۳۸۴۵#*۸۵۵#
  • کد تست اپل: *۳۰۰۱#۱۲۳۴۵#*
  • کد تست اچ‌تی‌سی: ##۳۴۲۴##
  • کد تست شیائومی: ##۶۴۶۶۳##
  • کد تست لنوو: ####۱۱۱۱#
  • کد تست ایسوس در قسمت ماشین حساب گوشی این کد را وارد کنید: ۱۲۳۴۵+=
آگهی‌های موبایل را در دیوار ببینید

بررسی قدرت شارژ گوشی

اصلی‌ترین مشکلات مربوط به باتری تلفن‌های همراه، شامل خالی شدن سریع شارژ، دیر پر شدن باتری، شارژ نشدن، خاموش شدن، علی‌رغم داشتن باتری و گرم شدن بیش از حد گوشی هستند.

باتری‌ گوشی‌ یک حد نصاب شارژ دارد و بعد از مدتی ظرفیت آنها کاهش خواهد یافت و فاسد می‌شود. باتری باید در ۲الی ۳ ساعت به‌طور کامل شارژ شود و در حد معقول هم شارژ نگه دارد.

اگر باتری قابل جدا شدن از دستگاه است، در صورت معیوب بودن، می‌توانید آن را تعویض کنید، ولی در مورد گوشی‌هایی که باتری داخل آنها قرار دارد، باید احتیاط بیشتری به خرج دهید. 

داشتن جعبه اصلی

این روزها گوشی دست دوم سرقتی در بازار فراون است و ارائه جعبه گوشی توسط فروشنده، یکی از راه‌های اطمینان از دزدی نبودن محصول و عدم ایجاد دردسر برای شماست. پس حتما از فروشنده بپرسید که آیا گوشی کارکرده مورد نظر جعبه و تجهیزات جانبی دارد یا نه.

لوازم گوشی دست دوم

می‌توانید از قبل این مورد را جستجو کنید و مطمئن شوید که چه لوازمی باید در جعبه گوشی کارکرده مورد نظر قرار داشته باشند. ولی معمولاً لوازمی مانند کابل USB، شارژر، هندزفری، کاتالوگ باید داخل جعبه باشند.

البته که در مدل‌های جدید برخی برندها مثل سامسونگ، کله شارژر و هندزفری از جعبه حذف شده و باید جداگنه خریداری شوند. وسایل داخل جعبه با توجه به مدل آن باید بررسی شود.

تنظیمات کارخانه

برای خرید گوشی دست دوم بهتر است سراغ موبایل‌هایی بروید که هیچ فایلی در آنها نیست و مالک قبلی همه فایل‌هایش را پاک کرده باشد.

هشدار: گوشی‌هایی که به تنظیمات کارخانه برگردانده شده‌اند، جزو گوشی‌هایی هستند که اطمینان خریدار را در مورد دزدی نبود‌شان بالا می‌برند.

قابلیت بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه (FRP) یک مشخصه کاربردی است که شرکت گوگل آن را به سیستم‌عامل خود اضافه کرده است.

باز کردن گوشی کارکرده

در صورت امکان جاهای مختلف موبایل را باز کنید. نگاهی به باتری موبایل بیاندازید تا اثری از آب‌خوردگی در آن نباشد. برای این کار به برچسب سفید کوچک کنار باتری دقت کنید که مبادا تغییر رنگ داده باشد؛ در این صورت باتری دستگاه یا فاسد است یا رطوبت دیده.

اردوان ایلچی که در بازار پایتخت تهران مغازه تعمیرات موبایل دارد می‌گوید: هر قسمتی از موبایل که قابل باز شدن است را جلوی چشم فروشنده باز کنید و از سلامتش مطمئن شوید.  

گوشی کارکرده ویروسی نیست

اگر باتری گوشی دست دوم بسیار زود خالی می‌شود، اپلیکیشن‌های ناخواسته روی گوشی نصب می‌شوند، اتصالات اینترنت به طور خودکار قطع و وصل می‌شود، سرعت عمل گوشی کم است و یا حجم اینترنت به صورت پنهان مصرف می‌شود. در این زمان باید به وجود بدافزارها شک کنید. هیچ جای نگرانی نیست، پس از خرید تمام اطلاعات را پاک کنید و از یک آنتی‌ویروس کمک بگیرید.

بررسی سرعت عملکرد گوشی دست دوم

ویروس‌ها، پر بودن حافظه، قدیمی بودن مدل گوشی و تعدد برنامه‌های در حال اجرا، می‌توانند باعث کند شدن گوشی‌های همراه شوند.  قبل از هر چیزی وضعیت حافظه گوشی را بررسی کنید. هر چه گوشی‌ به روز‌تر باشند، سرعت عملکرد آن نیز بالاتر است.

نکات ضروری برای بستن قرارداد خرید

  • دقت کنید که اگر گوشی دست دوم را از شخص می‌خرید، حتماً با آن شخص قرارداد ببندید و حداقل یک نشانی درست از آن شخص داشته باشید.
  • در قراردادتان حتماً شماره ملی فروشنده را بنویسید و اصالت مدارک شناسایی فروشنده را چک کنید.
  • قرارداد را خودتان بنویسید و حتماً اطلاعاتی نظیر شماره سریال و IMEI روی گوشی و کارتون، رنگ گوشی، وضعیت لوازم جانبی همراه گوشی، وضعیت رجیستری گوشی، مدت زمان تست گوشی (به هیچ وجه بدون مهلت تست گوشی دست دوم نخرید.)
  • مبلغ معامله و شیوه پرداخت آن (پول گوشی را کارت به کارت کنید تا قابل پیگیری باشد.) را در قرارداد درج کنید.
  • همچنین قرارداد باید دارای امضا و اثر انگشت فروشنده، تاریخ و ساعت فروش گوشی به شما باشد. در آن ذکر کنید که اگر گوشی کارکرده در مدت تست مشکلی داشت، فروشنده قبول می‌کند گوشی را مرجوع کرده و تمام هزینه را به شما برمی‌گرداند.
  • علاوه بر تمام این موارد یکی از دوستانتان را به‌عنوان شاهد معامله به همراه ببرید و از آن شخص هم بخواهید که یک نفر به‌عنوان شاهد، زیر برگه قرارداد را امضا کند.
هشدار: باید برای خرید یک گوشی موبایل نو و یا دست دوم به این‌همه نکته توجه کرد؛ زیرا اگر گوشی موبایل دزدی باشد، به دردسر بزرگی می‌افتید، پس بهتر است جانب احتیاط را تا جایی که مقدور است، رعایت کنید.

انتقال مالکیت گوشی دست دوم

برای انتقال مالکیت گوشی دست دوم از طریق سامانه همتا و استفاده از کد USSD اقدام کنید.

  • کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره گیری کنید و عدد ۳ یعنی انتقال مالکیت را وارد کنید.
  • عدد کنار IMEI گوشی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید را وارد کرده و گزینه ارسال را بزنید. 
  • سپس شماره موبایل مالک جدید گوشی را وارد کنید و برای تایید انتقال مالکیت دستگاه عدد ۱ بنویسید و گزینه ارسال را بزنید. 
  • در این مرحله کد فعال‌سازی به شما به عنوان خریدار پیامک می‌شود.
نکته: در گوشی‌های اندرویدی می‌توانید با شماره‌گیری کد *#*#۴۶۳۶#*#* این منو را ببینید. برای چک‌کردن گوشی‌هایی که سیستم ‌عامل iOs نیز می‌توانید از اپلیکیشن‌های موجود در اپ‌استور استفاده کنید.

چرا موبایل دست دوم بخرم؟ 

بله ! بدون شک ضایعات فناوری یا «زباله الکترونیکی» با این روند مصرف‌گرایی به ابعاد حماسی می‌رسد و روز به روز بدتر می‌شود. در گزارش اخیر سازمان ملل، جویس مسویا، مدیر اجرایی محیط زیست سازمان ملل، اعلام کرد که «بقای سیاره ما به این بستگی دارد که چگونه ارزش محصولات را با افزایش عمر آنها حفظ کنیم.»

«ایندیپندنت» می‌گوید: زباله‌های الکترونیکی، اکنون ۵۰ میلیون تن در سال را تشکیل می‌دهند که انتظار می‌رود این رقم، تا سال ۲۰۵۰ دوبرابر شود.

  • وقتی یک گوشی کارکرده می‌خرید، آن منابع را برای مدت طولانی‌تری از آنچه که ممکن است استفاده می‌کردید، در چرخه استفاده حفظ می‌کنید.
  •  به علاوه با کاهش تعداد محصولات جدیدی که در وهله اول باید ساخته شوند، به کره زمین کمک می‌کنید.

بنابراین، تشویق و آموزش مردم به نگهداشتن بیشتر گوشی موبایل‌ و همچنین خرید یک گوشی دست دوم، نه تنها در هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند، بلکه می‌تواند به نجات جهان نیز کمک کند. اگر از تاثیر خود بر محیط زیست آگاه هستید، تلفن همراه دست دوم انتخاب مناسب‌تری است.

واقعیت این است که قرن بیست و یکم با مصرف بیش از حد تغذیه می‌شود و با این سرعت، زمین نمی‌تواند سبک زندگی مدرن ما را حفظ کند. بنابراین دفعه بعد که وسوسه می‌شوید، گوشی هوشمند کاملا سالم خود را ارتقا دهید، فقط از خود بپرسید: آیا واقعاً لازم است؟

برای دیدن آگهی‌های انواع گوشی نو و دست دوم در دیوار کلیک کنید

امنیت موبایل‌تان را افزایش دهید

مرحله اول؛ بازگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه

بعد از خرید موبایل دست دوم اولین کاری که باید بکنید، برگرداندن به تنظیمات کارخانه یا همان (Reset Factory) است. شاید شما هم زیاد شنیده باشید که با انجام این کار موبایل شما مثل روز اولش می‌شود. بنابراین مهم‌ترین مرحله بعد از خرید موبایل دست دوم، Reset Factory یا بازگرداندن به تنظیمات کارخانه است.

«بازگشت به تنظیمات کارخانه» به خصوص برای گوشی‌های اندرویدی مهم‌تر است، چون در سیستم عامل اندروید به دلیل ویژگی «متن باز» احتمال وجود باگ و خطاهای امنیتی بیشتر است. این خطاهای احتمالی به مرور زمان باعث کند شدن موبایل خواهند شد.

برگرداندن گوشی کارکرده به تنظیمات کارخانه، تمام اطلاعات و باگ‌های قبلی را پاک می‌کند و جان تازه‌ای به گوشی شما می‌بخشد.

برای بازگشت به تنظیمات کارخانه باید به Setting موبایل رفته، برای موبایل‌های اندرویدی گزینه Backup & reset و در موبایل‌های آیفون در تب General گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید.

هشدار: یادتان باشد هنگام خرید از فروشگاه دیوار به فروشنده بگویید، می‌خواهید گوشی را با سیم‌کارت خودتان تست کنید و چند دقیقه‌ای پیش از خرید حتما با آن کار کنید. اگر فروشنده قبول نکرد، اصلا ریسک نکنید و به سراغ آگهی دیگری در سایت دیوار بروید. 

مرحله دوم: اپلیکیشن‌ها را از برنامه «بازار» دانلود کنید

بعد از بازگرداندن گوشی کارکرده به تنظیمات کارخانه، نوبت به دانلود اپلیکیشن‌های کاربردی می‌رسد که به آن نیاز دارید. نکته بسیار مهم برای حفظ امنیت، دانلود از یک بازار مطمئن و امن برنامه و بازی است.

اگر موبایل شما تحت سیست‌عامل اندروید است، برنامه بازار امن‌ترین جا برای دانلود اپلیکیشن در ایران است. در نسخه بازار ۸ سپر امنیت بازار فعال و به یکی از امن‌ترین بازارهای برنامه و بازی در جهان تبدیل شد.

 بازار در دو مرحله امنیت موبایل شما را تامین می‌کند.

  • مرحله اول: شناسایی و بررسی پیوسته ویروس و بدافزارهای موجود در اپلیکیشن‌ها، پیش از آنکه شما بخواهید نصب کنید. به عبارت دیگر برنامه بازار تمام اپلیکیشن‌ها را از مسیر ۱۰ آنتی‌ویروس مثل Lookout، Kaspersky و Bitdefender می‌گذراند و شما می‌توانید از امنیت برنامه‌ها مطمئن باشید.
  • مرحله دوم: پس از نصب اپلیکیشن، چنانچه باز هم مورد مشکوکی وجود داشته باشد، سپر امنیتی بازار به شما هشدار می‌دهد که اپلیکیشن را پاک کنید. برای دانلود کافی است به برنامه بازار مراجعه کنید.
نکته: چنانچه موبایل شما تحت سیستم IOS است، امن‌ترین مرجع برای دانلود اپلیکیشن، اپ‌استور است.

اپلیکیشن‌ها را از شبکه‌های اجتماعی دانلود نکنید

اصلی‌ترین راه برای نفوذ ویروس و بدافزار به موبایل شما برنامه‌هایی هستند که دانلود و نصب کرده‌اید. اگر از تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی برنامه دانلود کنید، به‌شدت خود را در معرض خطر قرار داده‌اید. 

چون این‌ قبیل برنامه‌ها نظارت‌های پیش از انتشار در جاهای معتبری مانند برنامه بازار را پشت سر نگذاشته‌اند. شبکه‌های اجتماعی قادر به جلوگیری از نفوذ ویروس‌ها نیستند و ممکن است شما یک اپلیکیشن جعلی را دانلود کنید.

مرحله سوم: روی موبایل خود آنتی‌ویروس نصب کنید

همانطور که لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی به نصب آنتی‌ویروس نیاز دارند، موبایل هم نیاز به آنتی‌ویروس دارد تا در صورت نصب برنامه‌ای حاوی بدافزار، بتواند آن را تشخیص دهد و پاک کند؛ به خصوص اگر از فیلترشکن‌ها زیاد استفاده می‌کنید!

در برنامه بازار می‌توانید جدیدترین و به‌روزترین آنتی‌ویروس‌های مناسب برای موبایل‌تان را پیدا کنید. اگر موبایل شما آیفون است، آنتی‌ویروس مناسب برای موبایل خود را از اپ‌استور دانلود کنید.

مرحله چهارم: برنامه‌های خود را به‌روزرسانی کنید

با به‌روزرسانی برنامه‌های خود علاوه‌بر اینکه از امکانات جدید برنامه‌ها بهره‌مند می‌شوید، امنیت و سرعت موبایل‌تان هم بالا می‌رود. بازی‌ها و برنامه‌های مختلف مدام به‌روز می‌شوند و باگ‌های قبلی را برطرف می‌‌کنند.

برای حفظ امنیت و جلوگیری از کند شدن گوشی‌ها، به‌روزرسانی ضروری است. از به‌روز کردن برنامه بازار هم غافل نشوید؛ چون همواره امکانات بیشتری برای امنیت برنامه‌ها به آن اضافه می‌شود. پس به‌روزرسانی را جدی بگیرید. 

چطور از موبایل‌مان مراقبت کنیم؟

همان‌طور که کامپیوتر و لپ‌تاپ شما نیاز به رسیدگی و بررسی مداوم دارد، موبایل شما هم مراقبت می‌خواهد. طی کردن مراحل گفته‌شده در این راهنمای خرید گوشی دست دوم کمتر از ۱۰ دقیقه از شما زمان خواهد گرفت. اما کوتاهی در آن ممکن است گرفتاری‌های بزرگی ایجاد کند که شاید بعضی‌های‌شان قابل جبران نباشد! 

آگهی‌های موبایل کارکرده را در دیوار ببینید
3 نظرات
  1. سعید می‌گوید

    این چه ربطی به خرید موبایل دست دو داشت.
    باید در مورد نحوه تشخیص فیک از اصل، مدل گوشی، انتقال مالکیت حین خیرد دست دو، بررسی اصالت سریال نامبر با مدل معرفی شده، و راهای تشخیص عیوب سخت افزاری گوشی صحبت میکردی.
    حالا عیب نداره یه مقاله دیگه بنویس و اینا رو بگو که چطور سرمون کلاه نذارن و چطور بفهمیم قیمت مناسب خریدیم.

  2. ناشناس می‌گوید

    ربطش به این که فرض کنید طرف تنظیماتی گذاشته که ممکنه برای امنیت اطلاعات شما خوب نباشه . یا همچنین نرم افزار هایی نصب کرده که ممکنه نا امن یا حتی مخرب باشند چه آگاهانه و چه غیر آگاهانه . ضمن این که از کجا معلوم برنامه هایی که اون نصب کرده شما بخواهید . این تا حدی بود که عقل من رسید شاید هنوز هم بشه به حرف های من چیزی افزود .

    1. حسن فرخی می‌گوید

      درسته همه حرفهایی راکه این دوستمان نوشته بودند خوب است و باید انجامش داد ولی این یکی دوستمان هم راست میگن الان اینجا صحبت از چطور خریدن بود که متاسفانه اشاره ای نکرده بودند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.