مقایسه سیتروئن C3 با پژو ۲۰۰۸ و هیوندای i20

این کراس‌اوورهایِ مینیِ دوست‌داشتنی!

1

سیتروئن C3، تجربهٔ شرکت سیتروئن در ساخت کراس‌اوور مینی است که هنوز برای برآورد میزان موفقیت یا عدم موفقیتش زود است. ظاهر هیجان‌انگیز C3 در کنار سواری راحت و قدرت موتور خوبش، این خودرو را رقیبی قدرتمند برای خودروهای هم‌کلاس قرار داده است. در ادامه به بررسی و مقایسه سیتروئن C3 با پژو ۲۰۰۸ و هیوندای i20 می‌پردازیم.

عکس سیتروئن C3 از کنار
نمای کناری سیتروئن C3

مقایسه سیتروئن C3 با پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ کراس‌اوور مینی شرکت پژو است که در سال ۱۳۹۶ روی خط مونتاژ شرکت ایران‌ خودرو قرار گرفت. طراحی اسپرت و متفاوت پژو ۲۰۰۸، نسل جوان را به خودش جلب کرده است. چراغ‌های کشیده جلو در کنار جلوپنجره کرومی و سپر پهن و خطوط حجم‌دهنده روی کاپوت در نمای روبه‌رو و چراغ‌های دوتکه و آنتن کوسه‌ای و حالت برجسته درِ صندوق عقب، نمای کلی خودرو را تشکیل می‌دهند.

در سمت مقابل حالت گرد سیتروئن C3 در کنار فرم متفاوت چراغ‌های جلو، جلوپنجره و سپرهای پهن این خودرو، طراحی ظاهری سیتروئن C3 را پیچیده‌تر، متفاوت و مدرن‌تر نشان می‌دهد.

با مقایسه سیتروئن C3 با پژو ۲۰۰۸ متوجه می‌شویم که داخل کابین پژو ۲۰۰۸ نسبت به سیتروئن C3 ساده‌تر است. فرمان‌ها تقریباً شبیه هم هستند با این تفاوت که در C3 دکمه‌ها در قابی کرومی قرار دارند که حالت فرمان را اسپرت‌تر و جذاب‌تر کرده‌اند. صندلی‌های چرمی پژو نسبت به صندلی‌های پارچه‌ای C3 به نظر با کیفیت‌تر و راحت‌تر می‌آیند. قسمت عقب پژو ۲۰۰۸ فضای بیش‌تری نسبت به سیتروئن C3 دارد.

هر دو خودرو در امکاناتی نظیر کروزکنترل، ۶ کیسه هوا، سنسورهای باران و فشار باد تایر، دوربین عقب، چراغ‌های روز و مه‌شکن و آینه‌های کناری برقی مجهز به گرم‌کن مشترک‌اند. سیتروئن C3 علاوه بر این امکانات، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای نیز دارد. نکته جالب شباهت قدرت موتور این دو خودرو است.

با یک نگاه به مشخصات فنی و مقایسه سیتروئن C3 با پژو ۲۰۰۸ در می‌یابیم که هر دو خودرو مجهز به موتور ۴ سیلندر با حجم ۱.۶ لیتر هستند که قدرتی برابر با ۱۶۳ اسب بخار تولید می‌کند. شتاب هر دو خودرو حدود ۸.۲ ثانیه و مصرف سوخت آن‌ها نیز ۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. سیستم انتقال قدرت در هر دو خودرو یکسان بوده و ۶ سرعته اتوماتیک آیسین ژاپن است.

عکس سیتروئن C3 از داخل
نمای داخلی سیتروئن C3

مقایسه سیتروئن C3 با هیوندای i20

i20، خودروی جذاب شرکت هیوندای است که بازار فروش بسیار خوبی در کشور ما دارد. از نظر طراحی ظاهری چراغ‌های کشیده و جلوپنجره مشبک، در کنار کاپوت شیب‌دار با خطوط برجسته، در کنار چراغ‌های عقب کشیده و شیشه عقب کوتاه، طراحی ظاهری ساده و زیبای این خودرو را تشکیل می‌دهد. در سمت مقابل اما سیتروئن C3 طراحی مدرن و فانتزی دارد که برگ برنده این خودرو است.

متریال به کار رفته درون کابین هیوندای i20 در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد. صندلی‌ها چرمی و نشیمن بسیار راحتی دارند. در کل با مقایسه سیتروئن C3 با هیوندای i20 می‌توان گفت که هر دو خودرو کابین دل‌نشینی دارند، اما طراحی کابین سیتروئن هیجان‌انگیزتر و متفاوت‌تر از هیوندای ظاهر شده است.

هر دو خودرو امکاناتی نظیر سنسورهای باران و فشار باد تایر، نمایش‌گر ۷ اینچی، سیستم صوتی پیشرفته، دوربین عقب، چراغ‌های روز و مه‌شکن و آینه‌های الکتروکرومیک مشترک هستند. سیتروئن C3 از نظر آپشن‌هایی نظیر استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید و کروزکنترل جلوتر از هیوندای i20 است. کیسه‌های هوای سیتروئن ۶ عدد است که در برابر ۲ عدد کیسه هوای هیوندای ایمن‌تر به نظر می‌رسد.

با مقایسه سیتروئن C3 با هیوندای i20 متوجه می‌شویم که موتور هیوندای چهار سیلندر با حجم ۱.۴ لیتر است که قدرتی برابر با ۹۹ اسب بخار تولید می‌کند. در طرف مقابل سیتروئن C3 با موتور ۴ سیلندر و حجم ۱.۶ لیتر و قدرت ۱۶۳ اسب بخار، بسیار قوی‌تر از هیوندای به نظر می‌رسد. مصرف سوخت هر دو خودرو ۶.۷ لیتر تعیین شده است.

نقطه ضعف هیوندایی i20 شتاب کم این خودرو است. ۱۳.۲ ثانیه در برابر شتاب ۸.۲ ثانیه‌ای سیتروئن نشان‌دهنده کند بودن این خودرو خواهد بود. اما درمجموع هیوندای i20 خودرویی کم‌استهلاک است که بازار فروش بسیار خوب، خدمات پس از فروش و وجود قطعات یدکی‌اش در برابر سیتروئن C3 برگ برنده این خودروست.

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از سیتروئن C3 در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش سیتروئن C3 مطلع شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام خودرو ارزش خرید بالاتری دارد؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

1 نظر
  1. یاسین می‌گوید

    عشق سیتروین دمت گرم به خدا سیتروین از ۲۰۰۸ مدل ۹۸ ۲۰ میلیون ارزان تر است و بسیار قدرت مند و پر آپشن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.