مقایسه بیسو T3 با جک S5 و هاوال H2

جوانی در مقابل تجربه

0

بیسو T3 هنوز خودروی جوانی است و تازه ۲ سال است در خط تولید صنعتی قرار گرفته است. بااین‌حال شرکت بیسو اتو با برنامه‌ای مدون برای گسترش سریع وارد بازار شده و قصد دارد تا سال آینده حسابی بر تعداد محصولات خود بیافزاید.

از این جهت شاید بهتر باشد این خودرو را با دقت بیش‌تری بررسی کنیم. شاید در آینده چیزهای بیش‌تری درباره این شرکت خودروساز چینی و محصولاتش بشنویم. در این‌جا به مقایسه بیسو T3 با جک اس ۵ و هاوال H2 می‌پردازیم تا شما بتوانید با دقت بیش‌تری دست به انتخاب بزنید.

مقایسه بیسو T3 با جک S5

یکی از اولین کراس‌اوورهای چینی که وارد بازار ایران شد جک اس ۵ بود. این کراس‌اوور در کنار دیگر خودروهای چینی هم‌رده در بازار ایران، عملکرد موفقیت‌آمیزی داشتند و راه را برای نسل بعدی کراس‌اوورهای چینی باز کردند.

با مقایسه بیسو T3 با جک S5 متوجه می‌شویم که جک با حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی در مقابل حجم ۱۳۰۰ سی‌سی موتور بیسو تی ۳ دست بالا را دارد. قدرت موتور جک اس ۵ هم اندکی بیش‌تر از رقیب نوپاتر است؛ ۱۷۴ اسب‌بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه. این رقم برای بیسو T3 معادل ۱۳۳ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه است.

در مقایسه حداکثر گشتاور هم باز این جک است که دست بالا را دارد؛ ۲۶۵ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه در مقابل ۱۸۵ نیوتن‌متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه که به بیسو تی ۳ مربوط می‌شود. حجم باک هر دو خودرو هم کم‌‌و‌بیش یکی است؛ ۵۰ لیتر برای بیسو تی ۳ و ۱۵۵ لیتر برای جک اس ۵.

جک اس ۵ به یک جعبه‌دنده ۶‌ حالته اتوماتیک دو کلاچه مجهز است، اما جعبه‌دنده‌ بیسو T3 یک جعبه‌دنده‌ ۶‌ حالته از نوع انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته که با پدال‌های پشت فرمان تعویض می‌شود. بیسو تی ۳ به ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای و S5 اتوماتیک به ۴ کیسه هوا مجهز است.

جک از جهت امکانات ایمنی خودروی ایمن‌تری به نظر می‌رسد و به سامانه‌ ایزوفیکس (Isofix)، قفل کودک، سامانه ضد سرقت و سامانه‌ هشدار فشار باد لاستیک‌ها مجهز است. در مورد بیسو تی ۳ این امکانات ایمنی صرفاً به قفل مرکزی و استارت بدون کلید خلاصه می‌شود. در بخش رفاهی هم باز هر دو خودرو شرایط مشابه دارند؛ ۶ بلندگو با قابلیت اتصال سامانه‌ پخش صدا به تلفن همراه و درگاه یو‌اس‌بی.

اگر هنوز نسبت به مقایسه این دو خودرو تردید دارید، شاید بد نباشد مطلب مقایسه جک S5 با خودروهای هم‌رده خود را نیز مطالعه کنید.

مقایسه بیسو T3 با هاوال H2

محصول شاسی‌بلند شرکت گریت‌وال هم به نسبت به تازگی وارد بازار خودروی ایران شده است. در این‌جا می‌توان با قیاس بیسو T3 با یک خودروی هم‌وطن‌اش تصویر بهتری از قدرت این خودرو با خودروهای هم‌سطحش به دست آورد.

در ابتدا به مقایسه بیسو T3 با هاوال H2 از نظر قدرت موتور می‌پردازیم. هر دو خودرو به موتور ۴ سیلندر با آرایش خطی مجهزند، اما هاوال پیشرانه‌ای ۱.۵ لیتری دارد که اندکی از پیشرانه ۱.۳ لیتری بیسو تی ۳ حجیم‌تر است. قدرت موتور هاوال هم اندکی از رقیب هم‌وطنش بیش‌تر است، ۱۴۱ اسب‌بخار در مقابل قدرت ۱۳۰ اسب‌بخار بیسو تی ۳.

در حداکثر گشتاور اختلاف اندکی میان دو خودرو هست؛ ۲۰۲ نیوتن‌متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه برای هاوال و ۱۸۵ نیوتن‌متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه برای بیسو T3. اختلاف در خودرو در مصرف بنزین زیاد نیست، هاوال ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و بیسو تی ۳ هشت و نیم لیتر.

هاوال یک جعبه‌دنده‌ ۶ حالته اتوماتیک دارد و بیسو به جعبه‌دنده CVT مجهز است. هاوال می‌تواند ۱۰ لیتر بیش‌تر بنزین در باکش جای دهد که نشان می‌دهد باک ۵۰ لیتری بیسو T3 شاید چندان مناسب این خودرو نباشد. در ایمنی هم به نظر می‌رسد که تفاوت چندانی میان دو رقیب چینی نباشد؛ هر دو خودرو به ۶ کیسه هوا مجهز شده‌اند، ۲ عدد برای سرنشینان جلو، ۲ عدد کناری و ۲ عدد هم پرده‌ای.

در امکانات رفاهی هم تفاوت میان دو خودرو بسیار اندک است؛ هر دو خودرو درگاه اتصال یو‌اس‌بی دارند و سامانه پخش صدای هر دو خودرو به طریق بلوتوث به گوشی همراه متصل می‌شوند. در عین‌حال امکاناتی نظیر دوربین دنده عقب، حس‌گر دنده عقب و کروزکنترل دارند.

امیدواریم که این مقایسه بیسو T3 با جک اس ۵ و هاوال H2 توانسته باشد در انتخاب میان این هم‌رده‌ها به شما کمک کند و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.