مقایسه کیا سورنتو ۳۵۰۰ سی‌سی با هیوندای سانتافه و کیا موهاوی

رقابتی نفس‌گیر در گروه مرگ

0

امروزه خودروهای شاسی‌بلند طرف‌داران زیادی دارد؛ اما ممنوعیت واردات خودرو و نوسانات نرخ ارز باعث شده است که از بازار داغ این خودروها کاسته شود. در این مقاله، قصد داریم به مقایسه کیا سورنتو ۳۵۰۰ سی‌سی با هیوندای سانتافه نسل دوم و کیا موهاوی ۶ سیلندر بپردازیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه کیا سورنتو ۳۵۰۰ سی‌سی

قیمت غیرمنطقی خودروهای وارداتی بعد از ممنوع‌شدن واردات خودرو و نوسانات نرخ ارز باعث شده تا در حال ‌حاضر انتخاب یک کراس‌اوور جمع‌وجور با موتور نه‌چندان توانمند، هزینه زیادی روی دست‌تان بگذارد. با‌این‌حال، اگر ریسک خرید خودروی دست‌دوم را قبول کنید و بعضی مشکلات را به جان بخرید، با هزینه کمتری می‌توانید سراغ شاسی‌بلندهای بزرگ‌تر با پیشرانه‌های پرقدرت‌تر بروید. کیا سورنتو ۳۵۰۰ سی‌‌سی جزو همین دسته از خودروها است و البته رقبای توانمندی هم دارد که مقایسه با دو مورد از آن‌ها، می‌تواند راهگشای خرید مناسب شما باشد.

مقدمه‌ای بر مقایسه کیا سورنتو 3500 سی‌ سی
کیا سورنتو ۳۵۰۰ سی‌سی از نمای روبه‌رو

مقایسه کیا سورنتو ۳۵۰۰ سی‌سی با هیوندای سانتافه نسل دوم


هیوندای سانتافه نسل دوم در سال ۲۰۰۶ با تغییر و تحولات گسترده‌ای نسبت به مدل قبلی معرفی شد. این نسخه اولین مدل سانتافه بود که به‌صورت رسمی به بازار ایران راه پیدا کرد و فروش مناسبی هم داشت. این کراس‌اوور کره‌ای باتوجه‌به ظاهر زیبا و امکانات مناسب، به‌سرعت جای خود را میان طرف‌دارانش پیدا کرد و تبدیل به جدی‌ترین رقیب نسل دوم سورنتو در ایران شد.

در آن زمان، سورنتو به‌عنوان شاسی‌بلندی ۶ سیلندر با موتور پرقدرت، کاملاً بر سانتافه برتری داشت؛ اما به بازار آمدن سانتافه با موتور پرقدرت‌تر با عرضه نسل دوم سورنتو در ایران همراه شد. همین مورد باعث شد این شاسی‌بلند کمپانی کیا کار سختی پیش رو داشته باشد. در مقایسه کیا سورنتو ۳۵۰۰ سی‌سی با هیوندای سانتافه، می‌توان گفت که نسل دوم سورنتو ظاهری جذاب‌تر و ماندگارتر از سانتافه دارد. درون کابین هم موضوع از همین قرار است و چیدمان کابین سورنتو دل‌چسب‌تر از سانتافه به‌ نظر می‌رسد. البته به کیفیت معمولی بعضی قطعات کابین نیز ایراد وارد است.

این مدل سورنتو از پیشرانه ۶ سیلندر ۳۵۰۰ سی‌ سی برخوردار است. این پیشرانه سورنتو را شانه‌به‌شانه سانتافه پیش می‌برد و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آن نزد خریداران شناخته می‌شود. سورنتو علی‌رغم بهره‌بردن از سیستم چهارچرخ محرک به‌دلیل ارتفاع از سطح زمین و زوایای ورود به شیب، همچون سانتافه گزینه‌ای مناسب برای آفرودهای سنگین و مسیرهای صعب‌العبور به‌ شمار نمی‌رود.

درکل مشخصات نزدیک این دو باعث شده است تا انتخاب میان آنها به گزینهٔ سلیقه محدود شود. بااین‌حال کیا سونتور طراحی ظاهری مرتب‌تر و عامه‌پسندی دارد و پیشرانه سانتافه نیز مقدار اندکی از پیشرانه سورنتو قدرتمندتر است. البته قیمت سانتافه در مقایسه کیا سورنتو ۳۵۰۰ سی‌سی در بازار دست‌دوم ارزان‌تر است.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه هیوندای سانتافه نسل دوم با خودروهای هم‌رده را مطالعه کنید.

مقایسه کیا سورنتو 3500 سی‌ سی با هیوندای سانتافه نسل دوم
نمای داخلی کیا سورنتو ۳۵۰۰ سی‌سی

مقایسه کیا سورنتو ۳۵۰۰ سی‌سی با کیا موهاوی ۶ سیلندر


شاید بد نباشد که خیلی مختصر به مقایسه کیا سورنتو ۳۵۰۰ سی‌سی با یکی از هم‌خانواده‌هایش در شرکت کیا بپردازیم؛ کیا موهاوی ۶ سیلندر که تنها در یک نسل تولید شد و شرکت کیا خیلی زود اعلام کرد که سورنتو جایگزین آن خواهد شد. ظاهر موهاوی ۶ سیلندر که مثل سورنتو دارای ۳ ردیف صندلی و ظرفیت ۷ سرنشین است، بسیار ساده و پخته و عاری از هرگونه اغراق است؛ پس اگر دنبال خودروی شیک‌تری هستید، بی‌شک نسل دوم سورنتو را جذاب‌تر خواهید یافت.

ظاهر کیا موهاوی بیش از طراحی سورنتو، هر بیننده‌ای را به یاد خودروهای آمریکایی می‌اندازد. این مدل موهاوی با برخورداری از یک پیشرانه‌ ۲۴ سوپاپ با ظرفیت ۳۸۰۰ سی‌سی که توان تولید ۲۷۱ اسب ‌بخار قدرت و ۳۶۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد، از ۲۷۷ اسب‌ بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولیدی سورنتو ۳۵۰۰ سی‌سی چیزی کم ندارد؛ حتی با وجود حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر ۹ثانیه‌ای، برتری نسبی‌ای هم پیدا می‌کند.

به‌هرحال تکنولوژی ساخت موهاوی قدیمی‌تر، آپشن‌ها و امکاناتش محدودتر و ظاهرش کمتر به‌روز و مدرن است. با وجود اینکه موهاوی ۶ سیلندر خودرویی پرقدرت، سریع و کارآمد است، ولی به‌ پای نسل دوم سورنتو نمی‌رسد؛ مگر اینکه بخواهید کمتر برای خرید یک شاسی‌بلند کره‌ای هزینه کنید.

مقایسه کیا سورنتو 3500 سی‌ سی با کیا موهاوی ۶ سیلندر
نمای پشتی کیا سورنتو ۳۵۰۰ سی‌سی

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ بررسی و مقایسه کیا سورنتو ۳۵۰۰ سی‌سی است، برای شما مفید بوده باشد. همچنین می‌توانید در سایت دیوار آگهی‌های خرید و فروش کیا سورنتو نسل دوم را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.