مقایسه مرسدس بنز CLK350 با پورشه باکستر و ب‌ام‌و Z4

رقابت اسپرت‌های شیک

0

مقایسه، همواره یکی از فاکتورهای اساسی برای انتخاب نهایی است، به‌ویژه آن‌که برای انتخاب خود قصد داشته باشید هزینه‌ای سرسام‌آور را برای خرید خودرو کنار بگذارید. این مهم در خرید خودرو اهمیتی دوچندان دارد، به‌ویژه آن‌که خودروهای هم‌تراز دیگری را نیز می‌توانید در سطح خودروی مدنظر خویش انتخاب کنید. در این مطلب قصد داریم به مقایسه مرسدس بنز CLK350 با ب‌ام‌و Z4 و پورشه باکستر بپردازیم؛ تا از کمیت و کیفیت خودرو مدرن خود اطلاع بیش‌تری داشته باشید.

مقایسه مرسدس بنز CLK350 با پورشه باکستر

زیبایی موضوعی سلیقه‌ای است، اما برخی مصادیق هستند که شما را برای دست‌یابی به سطح زیبایی یک خودرو نزدیک می‌کنند تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

نمای جلویی بنز CLK350 با وجود القای ابهت، اما از کلاس روز برخوردار نیست و این خلاف پورشه باکستر است که حجمی تراش‌خورده و صیقلی را به شما ارائه می‌کند. حجم موتور CLK350 ،۳.۵ لیتر است اما پورشه باکستر با حجم موتور ۲.۹ لیتری خود قادر است ۲۵۴ اسب بخار تولید قدرت داشته باشد که از این نظر در برابر حداکثر تولید ۳۰۶ اسب بخار برند بنز کم می‌آورد.

با مقایسه مرسدس بنز CLK350 با پورشه باکستر در می‌یابیم که سیستم ترمزهای CLK350 نیز ازجمله ویژگی‌های بی‌عیب و نقص این خودرو محسوب می‌شود، این در حالی است که پورشه باکستر با وجود بهره‌مندی از دیسک‌های سوراخ‌دار در شرایط ویژه از عملکرد نامطمئنی برخوردار است.

برخورداری از آپشن‌هایی همچون سیستم هشدار به راننده در صورت خستگی او از سفر طولانی، کاپوت فعال برای کم‌تر شدن آسیب به فرد پیاده و … سبب شده تا از نظر بهره‌مندی از آپشن‌های متعدد بالاتر از پورشه باکستر کروک قرار گیرد تا درنهایت، انتخاب این خودرو، برای علاقه‌مندانش مناسب‌تر و منطقی‌تر باشد.

مقایسه مرسدس بنز CLK350 با ب‌ام‌و Z4

دیزاین اتوکشیده داخل کابین Z4 آن چیزی است که شاید کم‌تر خودرویی از آن بهره‌مند باشد. از سوی دیگر، طراحی منحصربه‌فرد و چشم‌نواز بیرونی و جلوتر از زمان این خودرو یک سر و گردن از CLK350 بالاتر است. Z4 که در ۵ تیپ خودروهای خود را روانه بازار کرده، از کیفیت قطعات و مواد اولیه به‌کاررفته درون کابین برخوردار است.

از مقایسه مرسدس بنز CLK350 با ب‌ام‌و Z4 متوجه می‌شویم که Z4 از حجم موتور ۳ لیتری برخوردار است، اما با تولید قدرت ۳۴۰ اسب بخار در برابر موتور ۳.۵ لیتری اما بهره‌مند از تولید حداکثر ۳۰۶ اسب بخار، برتر از CLK350 است. دارندگان CLK350 از نرمی و سواری مناسب آن ابراز رضایت می‌کنند، اما ب‌ام‌و Z4 از درد مشترک تقریباً تمامی کروک‌ها برخوردار است، ضعف در نرمی در زمان حرکت در مقایسه با خودروهای غیر کروک هم‌تراز. سیکل ترکیبی مصرف سوخت ۹ لیتری این مدل از خانواده ب‌ام‌و نیز در مقایسه با سیکل ترکیبی مصرف سوخت حدود ۷ لیتر CLK350، نمره منفی در کارنامه Z4 محسوب می‌شود.

از سوی دیگر Z4 با پشت سر گذاشتن تست‌های تصادف یورو انکپ موفق به دریافت تنها سه ستاره ایمنی شده است و این در حالی است که CLK350 از پنج ستاره ایمنی برخوردار است.

امیدواریم که این مقایسه مرسدس بنز CLK350 با پورشه باکستر و ب‌ام‌و Z4 توانسته باشد اطلاعات مفیدی درباره ارزش خرید هر خودرو در اختیارتان قرار دهد. نظر شما چیست؟ به نظر شما کدام یک از این سه خودرو انتخاب مناسب‌تری است؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.